Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3172712
Ik heb een keer een vietnamees kookboek gelezen, over een hoop familierecepten. Daarin stond ook wat achtergrondinformatie. Het gezin was namelijk gevlucht uit Vietnam naar het westen.
De vader des huizes had zijn kinderen allemaal een Engelse naam gegeven. Dat was destijds, ruim voor de Vietnamoorlog, daar erg exotisch en er werd toch amper tot geen Engels gesproken.
De opschrijver van het boek was een nichtje van de hele meute. Als ze het over haar ooms en tantes sprak, noemde ze die gewoon zoals ze door hun vader waren genoemd: Oom One, tante Two, tante Five  :biggrin2:
Door Lil
#3172716
Angelique schreef: Ik wilde het kort houden, dus zoek in de trant van Truus, Miep, Kees enz.  :biggrin2: ernaar gaan luisteren zullen ze toch wel nooit gaan doen  :biggrin2:
Dus je zoekt nog maar 1 naam ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3172719
koekje schreef: Ik heb een keer een vietnamees kookboek gelezen, over een hoop familierecepten. Daarin stond ook wat achtergrondinformatie. Het gezin was namelijk gevlucht uit Vietnam naar het westen.
De vader des huizes had zijn kinderen allemaal een Engelse naam gegeven. Dat was destijds, ruim voor de Vietnamoorlog, daar erg exotisch en er werd toch amper tot geen Engels gesproken.
De opschrijver van het boek was een nichtje van de hele meute. Als ze het over haar ooms en tantes sprak, noemde ze die gewoon zoals ze door hun vader waren genoemd: Oom One, tante Two, tante Five  :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3172787
Gefeliciteerd met jullie nieuwe viertal!!

Namen vind ik altijd leuk als het bij elkaar past, bijvoorbeeld fruitschaal (druif, kiwi, peer en bes) of iets uit een film of gewoon 1-2-3-4  ;D
Door millyckk
#3172812
Wat een mooi stel! Doet me denken aan mijn laatste kattenfamilie, maar dan in een  wat ruigere versie :biggrin2: Fijn dat ze met z'n allen bij jullie mogen gaan wonen  :thumbup:
En wat namen betreft: die komen w.s. vanzelf als ze bij jullie wonen.... Had ooit 2 katten die Wodan en Donar zouden gaan heten, het werd uiteindelijk in de dagelijkse omgang Dikkie en Trutje 
Laatst gewijzigd door millyckk op zo 22 nov 2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3172819
Fenixjuh schreef: Gefeliciteerd met jullie nieuwe viertal!!

Namen vind ik altijd leuk als het bij elkaar past, bijvoorbeeld fruitschaal (druif, kiwi, peer en bes) of iets uit een film of gewoon 1-2-3-4  ;D
Bes en Druif vind ik leuke meisjes namen! En (toffe) Peer voor de meneer van het stel!  :biggrin2:

Kiwi vind ik niet zo...ik denk nog even na over een 3e meisjes naam!
Door wijkje
#3172820
Leuk.. En de namen komen vanzelf wel keer...Mijn laatste muizenvanger-aanwinst ( verwilderde kitten die niet geplaatst kon worden als huiskat via kittenopvang) heet Frits..Gewoon omdat het bij hem past..
Laatst gewijzigd door wijkje op zo 22 nov 2015, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#3172839
Gefeliciteerd met het viertal ( Silly, Jet, Miep en Bram)  :D
Hopelijk doen ze straks hun werk en zijn jullie verlost van de muizen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door