Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3172720
-Annemarie- schreef: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/ver ... %20content
Oef en die reactie van Nefarma onderaan, dat verschrikkelijke politiek correcte net genoeg omzeilende toontje waarmee ze doen alsof ze de feiten serieus hebben genomen, maar toch moeten concluderen dat het grotendeels overdreven is en vooral nergens op ingaan. Bah! En dat toontje he, daar trappen zoveel mensen in! En niet de domste mensen ...

In het afgelopen half jaar zijn meerdere holistische artsen ´omgekomen´, in Amerika en vergiftigingen op een Duits congres. Gebeurtenissen die volledig rijmen met dit: "Hij verwijst naar rechtszaken tegen farmaceut Merck waarbij een lijst opduikt met namen van kritische artsen die door het bedrijf systematisch werden achtervolgd. Achter de namen staan opmerkingen als 'geneutraliseerd' of 'verdacht maken'."

Een eng wereldje ...
#3172722
Boeffie Blafmans schreef: Oef en die reactie van Nefarma onderaan, dat verschrikkelijke politiek correcte net genoeg omzeilende toontje waarmee ze doen alsof ze de feiten serieus hebben genomen, maar toch moeten concluderen dat het grotendeels overdreven is en vooral nergens op ingaan. Bah! En dat toontje he, daar trappen zoveel mensen in! En niet de domste mensen ...

In het afgelopen half jaar zijn meerdere holistische artsen ´omgekomen´, in Amerika en vergiftigingen op een Duits congres. Gebeurtenissen die volledig rijmen met dit: "Hij verwijst naar rechtszaken tegen farmaceut Merck waarbij een lijst opduikt met namen van kritische artsen die door het bedrijf systematisch werden achtervolgd. Achter de namen staan opmerkingen als 'geneutraliseerd' of 'verdacht maken'."

Een eng wereldje ...
Stelletje enge griezels zijn het :-X
#3172869
TomsBorders schreef: ok, erg sterke review van wetenschappelijk niveau (en niet zoals de volkskrant achtige reporters). Klinkt niet als een al te goed boek met teveel bias de andere kant op.
Ik zit net hetzelfde artikel te lezen en ik ben het hier mee eens. Een man die het nodig acht om artsen hoeren te noemen en een vergelijking met de Hitler-Jugend te trekken zal waarschijnlijk op inhoudelijk vlak heel wat te compenseren hebben. Wat een grap.
#3172872
Boeffie Blafmans schreef: Oef en die reactie van Nefarma onderaan, dat verschrikkelijke politiek correcte net genoeg omzeilende toontje waarmee ze doen alsof ze de feiten serieus hebben genomen, maar toch moeten concluderen dat het grotendeels overdreven is en vooral nergens op ingaan. Bah! En dat toontje he, daar trappen zoveel mensen in! En niet de domste mensen ...
Maar waarom zouden ze daar niet in trappen? Het enige dat ik echt niet geloof is dat is dat ze de 'feiten' serieus hebben genomen, als ik de reviews mag geloven staan die er namelijk amper en sterk verdraaid in. Best jammer, want de auteur is zeker niet dom. Hij had een beter boek kunnen schrijven, een goed gefundeerd en genuanceerd boek, maar dat had natuurlijk een stuk minder lekker verkocht.
In het afgelopen half jaar zijn meerdere holistische artsen ´omgekomen´, in Amerika en vergiftigingen op een Duits congres. Gebeurtenissen die volledig rijmen met dit: "Hij verwijst naar rechtszaken tegen farmaceut Merck waarbij een lijst opduikt met namen van kritische artsen die door het bedrijf systematisch werden achtervolgd. Achter de namen staan opmerkingen als 'geneutraliseerd' of 'verdacht maken'."

Een eng wereldje ...
Heb je hier een bron van?
#3172889
kakocavi schreef: Maar waarom zouden ze daar niet in trappen? Het enige dat ik echt niet geloof is dat is dat ze de 'feiten' serieus hebben genomen, als ik de reviews mag geloven staan die er namelijk amper en sterk verdraaid in. Best jammer, want de auteur is zeker niet dom. Hij had een beter boek kunnen schrijven, een goed gefundeerd en genuanceerd boek, maar dat had natuurlijk een stuk minder lekker verkocht.
Ik zeg nergens dat het een goed boek is. Ook niet dat het een slecht boek is. Ik heb de behoefte niet een review van een ander na te praten om een oordeel over een boek te geven dat ik niet gelezen heb. Als ik een oordeel over het boek wil geven, dan lees ik het eerst zelf. Het gaat mij om de boodschap van het boek, dat er maffia praktijken worden gehanteerd door grote delen van de farmaceutische industrie, en die boodschap deel ik ook zonder het boek te lezen. Waarbij ik me baseer op andere stukken, nieuws en docu's. 
Heb je hier een bron van?
Nee, sorry, ik volgde dat een tijd gelezen. En ik heb geen zin om voor jou op zoek te gaan.
#3172933
TomsBorders schreef: ok, erg sterke review van wetenschappelijk niveau (en niet zoals de volkskrant achtige reporters). Klinkt niet als een al te goed boek met teveel bias de andere kant op. De boeken die hij adviseert zijn misschien beter.
Concludeer je dat echt op basis van die ene recensie? Ik lees voornamelijk kritiek op de het wat bombastische taalgebruik hier en daar, en dat Yates graag wat uitgebreidere info had willen hebben op andere punten. Ik heb niet de indruk dat hij het boek inhoudelijk afwijst.
#3173135
Boeffie Blafmans schreef: Ik zeg nergens dat het een goed boek is. Ook niet dat het een slecht boek is. Ik heb de behoefte niet een review van een ander na te praten om een oordeel over een boek te geven dat ik niet gelezen heb. Als ik een oordeel over het boek wil geven, dan lees ik het eerst zelf. Het gaat mij om de boodschap van het boek, dat er maffia praktijken worden gehanteerd door grote delen van de farmaceutische industrie, en die boodschap deel ik ook zonder het boek te lezen. Waarbij ik me baseer op andere stukken, nieuws en docu's. 

Ik heb ook het boek niet gelezen, laat staan alle referenties nageplozen, maar ik baseer me net als jij op andere bronnen. Een gebalanceerde wetenschappelijke review waarin op feiten wordt ingegaan vertrouw ik daarbij meer dan een overgetikt stukje van de Volkskrant. Ik heb ondertussen wat andere reviews gelezen en zijn boek lijkt grotendeels wel correct onderbouwd, maar natuurlijk wel erg eenzijdig. Ik vertrouw de farmaceutische industrie niet volledig, maar dit boek ook niet. Dat schreeuwigere toontje in het boek is in mijn ervaring typisch voor die kant van de discussie en wekt ook niet echt vertrouwen. Het dan niet volledig afschrijven van de reactie van de farmaceutische industrie zou ik dan niet ergens 'in trappen' willen noemen. Jij kennelijk wel, en dat is waar ik naar vroeg.
Nee, sorry, ik volgde dat een tijd gelezen. En ik heb geen zin om voor jou op zoek te gaan.
Geen probleem.
Laatst gewijzigd door kakocavi op ma 23 nov 2015, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#3173147
Anne in Duitsland schreef: Concludeer je dat echt op basis van die ene recensie? Ik lees voornamelijk kritiek op de het wat bombastische taalgebruik hier en daar, en dat Yates graag wat uitgebreidere info had willen hebben op andere punten. Ik heb niet de indruk dat hij het boek inhoudelijk afwijst.
ik heb er nu 11 gelezen en de eerste hoofdstukken van het boek en ja ik vind de boodschap niet goed overkomen door zijn woedende manier van schrijven en dat vind ik jammer. Daarnaast geeft hij enkele reacties op sommige reviews die ik niet wetenschappelijk vind maar meer een beetje kinderachtig, dat maakt het zonde want het klopt heel erg dat er een probleem is en dat ze hem eigenlijk maar een beetje in een gekkenhuis proberen te krijgen omdat hij het eerlijk durft te zeggen.  Maar helaas werkt een goede boodschap niet voldoende als je het wetenschappelijk opschrijft, dat snap ik ook wel.

Het boek Bad Pharma was wat dat betreft zeer goed onderbouwd maar haalde de media nooit zo erg omdat het wat saaier was te lezen.
#3173175
TomsBorders schreef: ik heb er nu 11 gelezen en de eerste hoofdstukken van het boek en ja ik vind de boodschap niet goed overkomen door zijn woedende manier van schrijven en dat vind ik jammer. Daarnaast geeft hij enkele reacties op sommige reviews die ik niet wetenschappelijk vind maar meer een beetje kinderachtig, dat maakt het zonde want het klopt heel erg dat er een probleem is en dat ze hem eigenlijk maar een beetje in een gekkenhuis proberen te krijgen omdat hij het eerlijk durft te zeggen.  Maar helaas werkt een goede boodschap niet voldoende als je het wetenschappelijk opschrijft, dat snap ik ook wel.

Het boek Bad Pharma was wat dat betreft zeer goed onderbouwd maar haalde de media nooit zo erg omdat het wat saaier was te lezen.
Misschien dat die Deen dan met opzet die toon heeft gekozen? Blijkbaar zijn er meer boeken over de dubieuze rol van de farmaceutische industrie, maar halen die de krant niet omdat ze niet lekker lezen voor een groot publiek - en daardoor blijft ook de boodschap onbekend. Door een wat sensationelere toon aan te slaan krijgt hij publiciteit voor zijn boodschap, zoiets?
#3173183
Anne in Duitsland schreef:Misschien dat die Deen dan met opzet die toon heeft gekozen? Blijkbaar zijn er meer boeken over de dubieuze rol van de farmaceutische industrie, maar halen die de krant niet omdat ze niet lekker lezen voor een groot publiek - en daardoor blijft ook de boodschap onbekend. Door een wat sensationelere toon aan te slaan krijgt hij publiciteit voor zijn boodschap, zoiets?
Ik denk het wel, maar ik vind dat jammer want hij is een erg goede wetenschapper die op deze manier makkelijk in het discrediet gebracht kan worden door de farmaciemafia en om deze toon staat zijn eigen instituut niet helemaal achter zijn woorden wat zijn positie ook verzwakt helaas.
#3173187
TomsBorders schreef: Ik denk het wel, maar ik vind dat jammer want hij is een erg goede wetenschapper die op deze manier makkelijk in het discrediet gebracht kan worden door de farmaciemafia en om deze toon staat zijn eigen instituut niet helemaal achter zijn woorden wat zijn positie ook verzwakt helaas.
Een keuze tussen twee kwaden geweest misschien. Het is jammer dat een zuiverder geformuleerd betoog over het onderwerp de wereld blijkbaar niet kan wakker schudden. Teken des tijds, vrees ik. :(
#3173214
Anne in Duitsland schreef: Een keuze tussen twee kwaden geweest misschien. Het is jammer dat een zuiverder geformuleerd betoog over het onderwerp de wereld blijkbaar niet kan wakker schudden. Teken des tijds, vrees ik. :(
Ik denk dat als je zoals deze man helemaal in de materie zit, je ook witheet van woede wordt over alles dat er gebeurt. Deels zal hij wellicht marketingstechnisch voor zijn toon gekozen hebben. Voor een veel groter deel vermoed ik, is hij echt woedend. Ik begrijp dat hij het zo ervaart, zoals hij zegt, dat de dingen die gebeuren zo afschuwelijk zijn, dat zijn toon niet meer uitmaakt. De woorden die hij gebruikt vallen voor hem in het niet bij de feiten.


Maar, laten we ons vooral niet teveel opwinden over dit alles, want ach, een leven hier of daar minder, een verslaving hier of daar meer, als iemand aan de top daar een lekker centje aan verdient, is toch mooi meegenomen voor ze.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door