Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#3171659
Angelique schreef: Ik begin met zo'n 4 teentje knoflook, wat chili erbij en een uitje. Even fruiten. Dan vlees erin, paprika,s champignong, courgette enz. Wat je wil. Dan een flinke scheut italiaanse tuinkruiden (potje aldi, molen erafbreken en dan een flinke scheut uit het potje)  wat paprikapoeder, zout ,peper. Voor de saus gebruik ik gepasseerde tomaten en bij gebrek daaraan een blikje puree met wat water. Even alles laten pruttelen tot het gaar is. Daar nog wat kaas naar smaak bij en voila.
Das mijn tekst. Incl het slopen van de aldi molen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3171699
Nadia schreef: Das mijn tekst. Incl het slopen van de aldi molen.
Dus jij nomineert diegenen die het bedacht heeft om deze kruiden in een molentje te stoppen ook voor de nobelprijs van de stupidity  :biggrin2:
Door Nadia
#3171701
Angelique schreef: Dus jij nomineert diegenen die het bedacht heeft om deze kruiden in een molentje te stoppen ook voor de nobelprijs van de stupidity  :biggrin2:
Nou echt wel!  Je hebt in het midden zo'n dopje wat eraf kan.. Zodat je de kruiden er "grof"uit kan krijgen.. Maar ook dat zet geen zoden aan de dijk.
Zodra  je genoeg eruit hebt met schudden en kloppen heb je lamme poot.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3171792
Angelique schreef: Dus jij nomineert diegenen die het bedacht heeft om deze kruiden in een molentje te stoppen ook voor de nobelprijs van de stupidity  :biggrin2:
Hier ook inderdaad de laatste keer dat ik italiaanse kruiden kocht blijkbaar met molentje gekocht. Heb er heel raar naar staan kijken toen ik hem thuis open maakte. Schiet inderdaad totaal niet op wanneer je het daarmee wilt gebruiken. Bleef maar draaien voordat ik fatsoenlijke hoeveelheid eruit had. Voor mijzelf de notitie gemaakt dat ik volgende keer kruiden op de markt koop, ook nog eens goedkoop :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3171852
Molens waar niets uit wilt komen, willen het soms ineens wel doen als je de andere kant opdraait. Ik moet vaker ineens de verkeerde kant draaien bij van die voorgevulde molentjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3171853
koekje schreef: Molens waar niets uit wilt komen, willen het soms ineens wel doen als je de andere kant opdraait. Ik moet vaker ineens de verkeerde kant draaien bij van die voorgevulde molentjes.
Er komt wel uit, maar veel te weinig. Ik gebruik vlot 1/4 potje voor een pan saus, dus daar valt niet tegen de draaien.  Zelfde type zoutmolens zijn net zo prut, die lopen vast in geklonterd zout. De pepermolen is prima.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3171862
koekje schreef: Molens waar niets uit wilt komen, willen het soms ineens wel doen als je de andere kant opdraait. Ik moet vaker ineens de verkeerde kant draaien bij van die voorgevulde molentjes.
Klopt, maar andere kant op kwam er nog minder uit  ;D
Gebruikersavatar
Door Irta
#3171880
Aldi verkoopt ook groene kruiden (weet niet zeker of het italiaanse kruidenmix is) in strooipotjes :biggrin2: Hoef je alleen maar ff het strooiroostertje er uit te drukken en voila :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door