Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3171249
zouden die mensen beter geen hond hebben? 10minuten geleden liep ik door het stad en gebeurde het volgende: ik was (te voet) aan een druk rondpunt, tijdens de spits, uit een straat kwamen twee mensen met hun hond niet aangelijnd aangewandeld, die liep voor hen uit en liep zo vrolijk het rond punt op. Die mensen riepen, maar de hond reageerde niet onmiddellijk, lette vermoedelijk niet op hen door het lawaai van het verkeer. Ik stond een meter of twee van hem af en kreeg makkelijk zijn aandacht te pakken, kwam direct naar mij om vervolgens naar de baasjes door te lopen. De baasjes vonden het nodig om eens de hond bij hen was zich flink boos te maken op de hond.

Ten eerste, de hond dient aangelijnd te zijn  in het midden van het stad tussen verkeer, levensgevaarlijk dit.
Ten tweede als je hond terugkomt ga je je absoluut toch niet boos maken
Ten derde de hond was zelfs niet opzettelijk ongehoorzaam, ze drongen gewoon niet door in die drukte

Nu heb ik absoluut geen expert op vlak van honden, maar dit vond ik toch echt hallucinant en absoluut niet normaal voor een hondenbaasje. Gelukkig is hij/zij dus niet onder een auto terecht gekomen, maar flink schrikken is het wel.

Trouwens de eerste Aussie die ik in het echt zie en wat een beauty was dat seg.
Door Lizzy
#3171254
Nou, het zou handig zijn als deze mensen zich wat zouden verdiepen in honden en hun gedrag. Maar gut, dat geldt eigenlijk voor 80% van de mensen met een hond :-X
Gebruikersavatar
Door pluk
#3171281
Fenixjuh schreef: ....Tsjah...
Hier op BP een leuke uitspraak geleerd, je hebt hondenmensen en ook mensen met een hond..  :-[
Inmiddels heb ik een derde categorie toegevoegd: mensen met een accessoirehond.
De mensen met hond hebben meestal nog wel het besef dat puppycursus en wat training handig is. Deze derde categorie heeft een hond om mee te showen, meestal een chihuahua of een stafford. :-X
Door smulpaap
#3171300
Bij zulke mensen gaat het (bijna) altijd goed
Ze lijken verder geen flets idee te hebben wat ze aan kunnen richten , anderen onnodig in gevaar brengen

Wij stonden een paar weken terug gelukkig voor een rood stoplicht , aan een drukke snelweg
Er liep daar een vrouw met een BT aan de lijn , en een Pit die los liep en doodleuk de weg opging
Langs de snelweg was een strook gras , hoe haal je het in je hoofd om een hond daar los te laten lopen
Door frodo quin
#3171322
Op zo'n plaats daar schrok ik echt enorm van, zeker omdat ze dus echt niet op hun hond aan het letten waren, hij was al op het rond punt eer ze riepen en zijn waren nog in de straat die op het rond punt uitkomt. In het park, dat snap ik wel, al vind ik het eng met auto's op 50 meter, maar in het midden van de avond spits,... En dan nog je gehoorzame hond die braaf terug komt als hij door heeft dat hij geroepen wordt onder zijn voeten geven :( . Ze mochten heel blij zijn dat ik daar toevalig liep en de hond braaf naar me toe kwam toen ik hem/haar aansprak. Geen dankjewel voor gekregen trouwens. Geen erg, voor mij telt het alleen dat de hond niet aangereden is.

Ik was er mij al lang van bewust dat mensen niet bepaald goed voor hun honden zorgen, een goedkope brok uit de supermarkt, te weinig beweging en uitdaging da bezoekjes waneer nodig schieten er ook bij in, maar je hond zo in gevaar brengen en dan nog boos worden op de hond, ik had mijn medemens toch nog net iets beter ingeschat :(
Door jasmijn
#3171439
Ach mijn nieuwe buren hebben een grote hond die enkel in de tuin komt  ::)

Ik ben al heel lang gelden opgehouden met me te verbazen over hoe mensen met honden omgaan, hoewel het nog steeds een beetje pijn doet als ik dat soort dingen zie  :'(
Door TomsBorders
#3171472
het is toch logisch dat je graag naar je baasje komt op het moment dat deze boos op je is als je luisterd. toch?

Hoe vaak ik dit tegenkom is wat absurpt en als het daar bij bleef dan viel het enigsinds nog wel mee maar alle andere onzin die ze roepen en doen. Een hond moet gewoon luisteren! (pup van enkele maanden oud). Hij weet het wel (pup kijkt vragend wat er van hem bedoeld wordt). Hij is dominant etc. etc. Continu schreeuwen tegen de hond en weet ik veel wat.
Jammer dat er zoiets bestaat als het Stockholm Syndroom anders hadden de meeste mensen al even wat ander gedrag van hun viervoeter gekregen.
Door frodo quin
#3171582
jasmijn schreef: Ach mijn nieuwe buren hebben een grote hond die enkel in de tuin komt  ::)

Ik ben al heel lang gelden opgehouden met me te verbazen over hoe mensen met honden omgaan, hoewel het nog steeds een beetje pijn doet als ik dat soort dingen zie  :'(
Dat soort dingen ben ik jammer genoeg niet anders gewend, hond thuis kwam ook alleen de hof af als ik met haar ging wandelen en aangezien ik niet dicht bij mijn moeder woonde eens ik het huis uit was, was dat na mijn verhuis maar eens om de twee weken. Het erge is dat zij wel elk weekend grote wandelingen deed, maar de hond trok te hard. Klopt, maar bij mij liep ze mooi naast mij tot ze in het veld los kon en dan ook wel een vrij kreeg na 20 meter van de lijn en ik heb echt geen speciale gaven hoor en heb ook uitgelegd hoe je haar naast je laat lopen. Maar opvoeden kost ook moeite en dat vinden mensen al snel te veel. Een da werd ook niet bezocht voor zaken die niet onmiddellijk levensbedreigend waren, al was dat meer van niet willen zien dat het niet goed ging met het dier.

De hond van haar ouders (mijn grootouders) zit ganse dagen in een ren van max 2op2 en mag 's nachts op de koer. Een da zal er nooit of te nimmer komen, tenzij om ze in te slapen, dat doen ze tegenwoordig niet meer zelf en die hond ziet enkel zijn mensen als ze eten geven.

Het wordt dus gelukkig wel beter met de generaties :(, al ben ik jammer genoeg wel de enige in de familie die denkt zoals ik doe over huisdieren welzijn. Ik ken eigenlijk geen enkele hond waar voor gezorgd wordt zoals hier gebruikelijk is op het forum. Maar vraag aan de hondeneigenaars van de voorbeelden van hier boven wat ze vinden van je hond zomaar op een druk kruispunt los te laten lopen en ze vinden het ook compleet onverantwoord.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door