Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3171097
Bij mij is het juist anders om gegaan.
Ik ben zelf begonnen met veganistisch te eten, dat betekent dat ik nu het meeste eten zelf klaar maak.
Daardoor ben ik mij gaan afvragen waarom ik de honden brokken voerde en nu barfen zijn  :)
#3171103
Oo hier ging dat wel samen, ik at al geen pakjes ( de inhoud dan)  omdat ik dan ziek werd. Toen hadden we een pup die we een oaar weken brokken voerde en continue ziek was, hetzelfde als ik. DA zei dat het aan ras lag, gevoelige maag. En toen dacht ik langer dan mijn neus lang is, ja duh brok is ook pakjes of ping, duh. En zo is het gekomen. En zelf ben ik daarna ook gestopt met graan, tegenwoordig kan ik weer wat hebben dus af en toe wat brood is wel lekker, maar niet te veel.
En ja de dag dat we toen nog met kvv begonnen is de dag dat ons pupje een normale gezonde hond werd, geen diaree, geen overgeven, geen koorts en geen wormen meer. Echt het had gewoon direct zo een positief effect.
Door Lil
#3171106
hannabelgje schreef: Toen ik niet op de centen hoefde te letten wel, nu er geen centen zijn en ik afhankelijk ben van anderen eet ik gewoon wat de pot schaft. Helaas is het in onze maatschappij zo dat gezond eten veel duurder is dan minder gezond eten.
ja en nee. Ik heb dat ook heel lang gehad, maar merk nu dat zelf alles bereiden toch een stuk goedkoper (en gezonder) is dan ongezond eten. De laatste twee weken heb ik zelf in de supermarkt mijn avondeten bij elkaar geraapt en dat viel mij reuze mee.
Ok, of aardappel gezond is kun je over discussiëren maar een grote zak is nu goedkoop. Een hele grote bloemkool voor 1 euro, daar eet ik 2 dagen van en hoef ik niets erbij als het zoveel is. Wek een beetje kaas erover gedaan. Wortelen zijn goedkoop en uien ook, dus de wortelstampot kostte ook niet veel. Maar denk dat het grootste financiële verschil is dat ik geen vlees meer eet.

Fruit is wel duur, dus de smoothies zijn beperkt qua smaken.
Door Martine-Tom
#3171140
hannabelgje schreef: Toen ik niet op de centen hoefde te letten wel, nu er geen centen zijn en ik afhankelijk ben van anderen eet ik gewoon wat de pot schaft. Helaas is het in onze maatschappij zo dat gezond eten veel duurder is dan minder gezond eten.
helemaal mee eens, met een kleine kanttekening dat ik wel merk dat als ik bijv friet eet met wat erbij ik sneller weer honger heb dan na bijv pasta met groente, bij friet snack ik in de avond nog en bij pasta niet, of stukken minder, per saldo is de pasta maaltijd duurder, maar tel de snack bij de friet op en dan kom je minimaal op hetzelfde uit denk ik.

Ik eet best gezond algemeen gesproken, al denk ik dat Tom gezonder eet :biggrin2:
Door Lil
#3171146
Martine-Tom schreef: helemaal mee eens, met een kleine kanttekening dat ik wel merk dat als ik bijv friet eet met wat erbij ik sneller weer honger heb dan na bijv pasta met groente, bij friet snack ik in de avond nog en bij pasta niet, of stukken minder, per saldo is de pasta maaltijd duurder, maar tel de snack bij de friet op en dan kom je minimaal op hetzelfde uit denk ik.

Ik eet best gezond algemeen gesproken, al denk ik dat Tom gezonder eet :biggrin2:
Plus dat mij opvalt dat een zak friet en een snack niet zo heel goedkoop is. Kan ik net zo goed aardappelen of pasta of rijst eten met wat groente (al dan niet uit de diepvries).
#3171158
Wij halen nooit friet. Ookal is dat hier in Be stukken goedkoper dan in nl. Mijn vader bakt op zaterdag zelf frietjes voor de hele familie. Ik zorg voor een salade bij de friet die door alle dames gegeten wordt. De heren houden het bij frietjes en snacks. Mijn mama maakt verse soep die we eten voor de frietjes.
#3171161
Nee, niet super gezond. En daar heb ik helaas mezelf mee te pakken.
Ik eet wel veel fruit en eet alleen mager beleg op brood. Probeer zo weinig mogelijk tot niet te snoepen. Maar groente blijft lastig omdat ik het niet lekker vind  :-[
Ik heb helaas PDS en als ik vet en suiker eet kan ik daar heel erg last van krijgen. 2 handjes snoepjes is genoeg om 3 dagen last te hebben. Sinds ik daar voor bij de dietist ben, gaat het wel beter. Het is een mega grote knop die om moet. Je oude eetgewoontes moeten plaats maken voor nieuwe en dat vind ik een moeilijk proces. Maar je voelt je er zó veel beter door! Wat eten al niet met je doet..
#3171258
Ik doe mijn best gezond te eten en slaag daar meestal ook in, kant en klaar komt er eigenlijk praktisch niet in behalve brood (is wel bio, volle granen en desem) en soms is wraps of vegan worstjes. Ik eet ook bijna uitsluitend bio, maar als ik iets vergeten ben koop ik soms ook wel niet bio bij de winkel om de hoek. Ik durf wel is te snoepen en op café is het als het niet alcoholisch is cola light. Verder rook ik ook. Super gezond, neen, veel gezonder dan het merendeel van de mensen, ja.
#3171362
-Saskia- schreef: ;D Ik ben duidelijk het uitschot van BP. Ik werk te veel, eet te weinig, onregelmatig en slecht, houd van fast food en thuisbezorgd.nl, chocolade en koffie, drink, rook en wandel écht geen 6 uur per dag met mijn hond.

:banned:
Dan zou je pas echt uitschot zijn  :biggrin2:
#3171453
-Saskia- schreef: ;D Ik ben duidelijk het uitschot van BP. Ik werk te veel, eet te veel weinig onregelmatig en slecht, houd van fast food en thuisbezorgd.nl, chocolade en koffie, drink, rooken wandel écht geen 6 uur per dag met mijn hond.

:banned:
+1
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik héb niet eens een hond  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door