Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
#3170172
Ik koop het of bij de slijter op besteling of bij de hanos in de pattiserie sectie.
Ik maak tincturen en vindt veiligheid het belangrijst. Er is veel gedoe omtrent onveilige alcohol en om de kosten te drukken de goedkope mediche alcohol te kopen.
Wij maakten tia maria van oude jenever, lekker. Nu met de food graded 96% en na verdunnen met water goddelijk.
Lida brengt me ook nog wel op een idee om advocaat uit te proberen.
Receptje?
Door TomsBorders
#3170175
wat het punt is:
methyl alcohol (drinkalcohol) en foezelacoholen (giftige alcoholen) kunnen door destillatie maar tot 96% opgeschoond worden en met een chromatografisch proces kan je tot de 99,90% komen en dat is eigenlijk de enige alcohol die ik persoonlijk geschikt vind voor consumptie maar food graded is omschreven als minimaal risico op giftige alcoholen door extra waterdestillatie. Nou zitten in de gemiddelde bier en wijn ook nog wat rest alcoholen die ze er ongecontroleerd in krijgen maar ik zeg het maar even als zij noot.
Door Lida. S
#3170207
Sella, dit zijn twee recepten van internet:
ADVOCAAT:
• 1 blik gecondenseerde melk (410 g)
• 8 eieren (met of zonder het eiwit, afhankelijk of men vloeibare dan wel stijve advocaat wenst te maken)
• 150 g alcohol (96%!)
• 250 g suiker
• 80 g vanillesuiker
Bereidingswijze
Ingrediënten gedurende 5 minuten mengen (bijvoorbeeld met een staafmixer) en vervolgens enkele weken laten rusten.

ADVOCAAT
Ingrediënten
• 8 eierdooiers
• 1 pakje (8g) vanillesuiker
• ± 200ml gecondenseerde melk
• 350g suiker
• 1 druppel amandelextract
• 150g alcohol van ± 94%, of brandewijn
Bereidingswijze
1. Meng alles bijeen. roer alles met een garde glad.
2. Gaar dit mengsel daarna au bain marie.
3. Stop het mengsel in bijvoorbeeld een jampot (of twee) en bewaar in de koelkast.

Zelf gebruik ik liever vanillestokjes ipv vanillesuiker en honing ipv suiker, maar ik moet nu nog wat experimenteren en natuurlijk eerst de 96% alcohol aanschaffen
Door lianneke
#3170239
Lida. S schreef: Wie weet waar ik dat kan kopen? Ik wil zelf advocaat maken. Het kan natuurlijk ook met brandewijn, maar ik wil het nu eens helemaal zelf maken.
Oooo, Lida, ik heb regelmatig duizenden liters bij me voor de Hooghoud jenever fabriek.
Denk niet dat ik wat af kan tappen.. :biggrin2:
Door cj
#3170253
Hoi Lida, net bij de Poolse winkel geweest. Ze mogen het niet verkopen, maar hebben het wel..... Dat is wat ik begreep. Zo even terug met een Poolse vriendin.
Saskia
Door Lida. S
#3170262
cj schreef: Hoi Lida, net bij de Poolse winkel geweest. Ze mogen het niet verkopen, maar hebben het wel..... Dat is wat ik begreep. Zo even terug met een Poolse vriendin.
Saskia
Dat is apart. Ben benieuwd.
Door Lida. S
#3170264
lianneke schreef: Oooo, Lida, ik heb regelmatig duizenden liters bij me voor de Hooghoud jenever fabriek.
Denk niet dat ik wat af kan tappen.. :biggrin2:
een paar liter zullen ze toch niet missen?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3170291
inderdaad ... alleen consumptie alcohol halen .
alcohol uit drogisterij of apotheek bevat vaak isopropahnol en is slecht voor het lichaam ( slechte stoffen stappelen zich op in oa de lever )
Door sella
#3170296
Ik wil het evt wel halen bij de hanos voor je. Kost 33.30 per liter.
Dan kan je het evt langshalen als je naar den haag gaat.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#3170305
Ik heb deze:

De Cruydhof 96% alcohol
Voor inwendig en uitwendig gebruik

Natura Sanat BV De Cruydhof- Nieuwstraat 8, 7814 PX Weerdinge
www.cruydhof.nl

Je kunt het misschien ook bij drogisterijen bestellen die bij Varuvo kunnen bestellen? (groothandel in drogisterij artikelen)

Dit is de enige 96% alcohol soort die ik tot nu toe heb kunnen vinden die geschikt is voor inwendig gebruik.
Kan deze alcohol alleen niet op hun site vinden...
Door Lida. S
#3170327
sella schreef: Ik wil het evt wel halen bij de hanos voor je. Kost 33.30 per liter.
Dan kan je het evt langshalen als je naar den haag gaat.
Bedankt voor het aanbod. Ik ga eerst kijken of ik het hier kan krijgen. Lukt dat niet dan laat ik het je weten en maak ik graag gebruik van je aanbod.
Door cj
#3170332
Nou Lida, kom met mijn vraag wel leuke/rare dingen tegen. De Poolse winkel Huzar, mag het niet verkopen, maar op de Zwarte markt in Beverwijk verkopen ze het wel. 17,95 per fles van 0,75 cl.
Gebruikersavatar
Door pike
#3170400
Ik heb dit gevonden:

Inmaak alcohol kun je, in tegenstelling zo als velen beweren, wel in Nederland kopen. Je betaald er echter veel meer voor dan in landen als Duitsland, Italië of Frankrijk. Je kunt het krijgen bij de Kweker, Sligro of Hanos onder de naam Dupatissier 96 % alc. Ongeveer €33,00 per liter. In Frankrijk betaal je plm. E 17,00 per liter. Vergeet dus niet op je volgende vakantie even langs de supermarkt te gaan, daar hebben ze het.

Onder de noemer inmaakalcohol zou je het ook bij de slijter kunnen krijgen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door