Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3170017
Over plee's gesproken he.... Wat gebruiken jullie om onder de rand schoon te maken?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3170043
Ik wordt gewoonweg onwel van die chemische 'luchtverfrissers'. Hoe komen ze bij die naam? Bovendien blijft de scheitlucht vermengt met die zooi tig keer langer hangen.
En ik kijg dan haast geen adem meer.

Gewoon lekker luchten dus.
Lizzy schreef: Over plee's gesproken he.... Wat gebruiken jullie om onder de rand schoon te maken?
Euh wc reiniger van ecover
Door K&D
#3170046
Ouderwets....sinaasappel nemen, rondom insteken met kruidnagel en ophangen aan een touwtje. Af en toe vervangen als de geur weg is.
Door Esther Q
#3170052
Sinds ik een binnentoilet heb (had ik 8 jaar niet, beetje raar, maar Estland, Zweden, ehm outdoor, dat soort dingen) gebruik ik een vreselijk chemisch giftig spul om het toilet schoon te maken. Iets met Bang! erop en fel geel en groen en paarse fles, nou dan weet je het wel ... Omdat ik dat spul kocht om die oude plee iei schoon te krijgen. Die was heel smerig. Dus ik dacht: de grove middelen! En dat spul is nog niet op. Weggooien is ook zo zonde, dus maak ik dat eerst op. Daarna? Nog geen idee eigenlijk voor het schoonmaken.
Wat betreft luchtjes, die gebruik ik niet. Ik zet het raam open. Een enkele keer brand ik wierrook met de deur en het raam dicht. Dat laat ik dan een beetje intrekken en daarna lucht ik de ruimte.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3170053
Ik gebruikte voor de pot eerst biowceend van AHhuismerk, maar ik had het idee dst de pot daar niet schoon genoeg van werd. Dus nu weer sani clonet (industriele reiniger).
Door frodo quin
#3170073
Luchtjes doe ik niet aan, zeer slecht voor het milieu en de gezondheid en verder vind ik chemische luchtjes afschuwelijk. Reinigen doe ik met ecologische wc reiniger of baksoda en azijn, eerst baksoda in de pot strooien en dan azijn er over gieten, dat bruist als gek en maakt heel goed schoon.
Door Tanna
#3170077
frodo quin schreef: Luchtjes doe ik niet aan, zeer slecht voor het milieu en de gezondheid en verder vind ik chemische luchtjes afschuwelijk. Reinigen doe ik met ecologische wc reiniger of baksoda en azijn, eerst baksoda in de pot strooien en dan azijn er over gieten, dat bruist als gek en maakt heel goed schoon.
Idem!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3170095
Hier volledig inpandig badkamer zonder ramen dus  :-X
Is ook onze enige wc dus heb er wel een brise luchtverfrisser aan de muur hangen. Die wordt met beleid gebruikt (oftewel meestal niet). Soms toch echt wel nodig. Volgend huis moet dus raampje hebben dat open kan in badkamer/wc
Door Diego
#3170119
Hier ook geen chemische luchtjes op het toilet. Ik krijg daar jeuk van ( ik gebruik ook geen parfum) en voor de honden vind ik die luchtjes ook niet prettig.
Raampje staat altijd op een kiertje overdag en bij een grote boodschap gaat het raampje verder open.  :biggrin2:
Door Cathy
#3170138
- pien - schreef: Ik wil niet zo'n spoelding in de pot hangen, maar we hebben wel een Glade/Brise lavendelspray, zelf te bedienen.
Beneden is het wcraampje open als het warm genoeg is en dat is vaak genoeg om de stank weer kwijt te raken maar boven zit alleen een ventilatierooster in de badkamer en heb je een verfrisser echt wel nodig.
Helaas heb ik een wc raampje in de  ;)
Door Cathy
#3170139
Me and my boys! schreef: heb zo n flesje met die stokjes erin...... ruikt heerlijk naar vanille
Dat klinkt goed  :)
Door Anneloog
#3170140
hier gewoon standaard bosjes gedroogde lavendel en rozemarijn uit de tuin in de wc hangen. Die meer stof vangen dan geur geven maar het ziet er wel leuk uit ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3170144
cj schreef: Regel nummer 1: in de badkamer wordt niet gepoept!
Beneden wel en daar heb ik niks. Raampje staat open. Vind zo'n chemische lucht zo vies.
Saskia
+1  :)


Wc beneden heeft een afzuigsysteem, maar inpandig dus geen raampje naar buiten. Wij zijn ook nog steeds zoekende naar een lekkere, niet chemische verdoezellucht.
Door Borke
#3170154
Ik vind al die luchtjes nog smeriger dan die poeplucht!
Wij hebben een goede afzuiginstallatie in de wc en badkamer en dat helpt goed.
Wij eten gezond en hebben stevige ontlasting en die vind ik niet zo erg stinken  :biggrin2:

Toiletreiniger van Ecover of ecologische toiletreiniger van AH.

Ik vraag me af hoe dit zou zijn trouwens:


Zelf een natuurlijke toiletreiniger maken.
Door Lucifall op 29/06/2013 15:38 geplaatst in Crisisrecepten
Zelf een natuurlijke toiletreiniger maken betekent besparen en het milieu sparen.

In de supermarkt staan vele soorten van ev4057457e2b28b7e2de58e98054ad8bbe.jpgen zo vele merken. Schappen vol met chemische middelen met hier en daar een eco wc reiniger. Het is zonde van het geld om reguliere toiletreiniger te kopen, maar ook nog eens schadelijk voor het milieu. In Oktober 2011 testte toiletdame Linda van Nuten 10 toiletreinigers. De ecologische merken Ecover, Friss Green en Froggy eindigden bij haar op een resp. 7de, 9de en 10de plaats. Dat is jammer, want een toiletreiniger, die natuurlijk is en goed werkt maakt u gewoon zelf.


Zelf een ecologische toiletreiniger maken

Ingrediënten:
1 lege fles van uw allerlaatste gekochte toiletreiniger
Voor het geurtje: 1 theelepel tea tree olie en 1 theelepel lavendelolie
1 kopje gedestilleerd water
1 kopje baking soda
1 kopje groene zeep
1/4 kopje schoonmaakazijn

Bereiding:Meng alle bovengenoemde ingrediënten en giet dit mengsel dan over in de lege fles wc-reiniger. Baking soda en azijn reageren op elkaar en gaan schuimen. Wacht voor het overschenken tot het schuim wat is weggetrokken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door