Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169772
Ik weet even niet zeker of dit de juiste plek is op het forum voor deze vraag, maar dat merk ik vanzelf. Juist om frodo zijn gezondheid overweeg ik herintroduceren van de bench.
Hij blijkt de neiging te hebben om gevaarlijke zaken te eten als we er niet bij zijn. Sinds een maand of twee geleden, hij is nu tien maanden, zijn we overgestapt op een mand. De klad kwam erin met de bench, als hij sloopte was het juist zijn kleed/kussen/dekbed in de bench. Daarbuiten niets noemenswaardigs. Maar goed na het vakkundig ontleden van twee afstandsbedieningen  >:( wordt deze beslissing nog een kritisch bekeken. Ik heb nu twee opties voor ogen:

Optie 1: voortaan nog beter opletten wat er in onze huiskamer ligt en dit opruimen voor we frodo alleen laten. Daarnaast trainen met van plastic afblijven.
Optie 2: herinvoeren bench, terwijl mand veel meer zijn plekje is dan de bench ooit geweest is. Allebei handhaven is vanwege ruimtegebrek helaas geen optie.

Overigens wordt met Frodo veel gewandeld met genoeg tijd om te rennen. Ook doe ik denkspelletjes met hem. Je zou denken dat hij dan wel genoeg om handen heeft om ook nog eens te gaan slopen, ga toch slapen gekke hond

Graag jullie visie en ervaringen  :)
Door Lizzy
#3169776
Ik vind benches ook oerlelijke vervelende klote dingen, maar ja.... Ik heb hier ook zo'n afstandsbediening/mobiele telefoon-eter dus de smurfjes gaan gewoon ieder in hun bench. Dus hier staan 2 benches, in ons inniemienie huisje. En hier mochten ze dus ook een tijdje los. En toen bewezen ze dat nog niet aan de te kunnen. Benches terug en direct als ik riep "hondjes gaan op het huisje passen" gingen de twee smurfjes in de bench. Ik zou dus zeggen: neerzetten, kluifje pakken, hondje in de bench, commandootje aan verbinden en dat is zo weer voor mekaar. Dit is gewoon een sloopleeftijd, komt wel weer goed.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3169793
Hier paar weken geleden mijn hond van inmiddels 4 jaar weer in de bench moeten stoppen vanwege sloop gedrag. Ik gooide een fleecedekentje in de bench als ie die sloopt vind ik het niet zo erg  ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3169799
Ik mikte hem ook weer in de bench, desnoods met een kale bodem.

Mogelijk vindt hij de bench ook heel lelijk en niet vertrouwd. Google eens op creatieve ideeën, ze zijn er te over. Zoals zoiets:

Afbeelding

Vaak voelt de bench dan veel knusser en veiliger voor de hond en het is voor jezelf leuker om tegenaan te kijken.
Laatst gewijzigd door Kaela op do 12 nov 2015, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169803
Kaela schreef: Ik mikte hem ook weer in de bench, desnoods met een kale bodem.

Mogelijk vindt hij de bench ook heel lelijk en niet vertrouwd. Google eens op creatieve ideeën, ze zijn er te over. Zoals zoiets:

Afbeelding

Vaak voelt de bench dan veel knusser en veiliger voor de hond en het is voor jezelf leuker om tegenaan te kijken.
Ik had inderdaad standaard een mooi kleed erover liggen, als stukje geborgenheid. Gelukkig heeft ie dat niet weggesnackt. Ben getrouwd met een timmerman dus zal dit idee ook eens voorleggen
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169806
Ellie schreef: Ik heb mijn pups pas 's nachts eruit gelaten toen ze niet meer kauwden... dus tot anderhalf jaar! Vetkleedje erin, knuffel? of een heerlijk naar jou ruikend t-shirt?
Wat is een vetkleedje? Heb die term al meer gelezen maar geen idee. Knuffels pulkt ie uit elkaar en de dag erna poept hij vulling, jeuj
Door inni
#3169807
Kan je niet de kamer verkleinen door een hekje ofzo. Hier twee rakkers die als ik even weg moet de boel beginnen markeren.....terwijl ik thuis ben is er weinig aan de hand....ik heb een deurhekje geplaatst en nu hebben ze de eethoek, keuken en de gang aan de achterkant van het huis voor hen......
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169810
Kamer is al niet groot, vandaar dat ik ook nog de optie open hou om mand te handhaven en nog beter op te ruimen. Nu heb ik de situatie zelf verkeerd ingeschat en was zelf niet zo consequent meer met opruimen voor vertrek. Overigens was onze woonkamer nog nooit zo opgeruimd als de laatste vijf maanden  ;D
Door petralita
#3169813
Gewoon in de bench zou ik zeggen.

Ik weet niet wat voor bench jullie hebben, misschien heeft hij mee baat bij een wat grotere?
Of juist meer in de hoek van de kamer of een kleedje erover?
Misschien dat hij dan rustiger is?

Hem in de bench zetten met een kong oid?
Of juist ook in de bench zetten als je er wel bent zodat dat meer een rustpunt is? Sloopt hij alles ook als je erbij bent?
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169825
Neeeeeee, als ik erbij ben komt ie hooguit een keer voorbij lopen kauwend op een legoblokje (jongens hoe vaak moet ik nou nog zeggen! Enz). Kong is wel een idee voor in de bench ja, en die dan vullen met iets lekkers. Frodo is een middelmaat hond van 16,5 kilo, kan goed liggen in zijn bench, zij het niet helemaal gestrekt in de zin van voorpoten naar voren en achterpoten naar achteren. Is dat te klein?
Ik ga ook eens slapen in oud shirt van echtgenoot en dat erbij leggen. Kijken of dat helpt of dat ie dat ook sloopt
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door