Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169711
ik heb last van een brainfart...van de week bliefde Frodo zijn ganzenfilet weer eens niet. Ik heb dit in een bakje gedaan met de groentemix erover die ik nog in de vriezer had. Daar zat o.a. pompoen, basilicum, Nieuw Zeelandse spinazie, knoflook en aardappel in. De filet had ik wat ingekerfd zodat het er goed in kon trekken. ? Avonds trek ik dat bakje open om het te serveren aan meneer en ik constateerde nu definitief dat die hond beter eet dan wij.... De ganzenfilet mooi donker rood, biefstukachtig, heerlijke geur door de groente mix. Ik had het toch bijna rosé gebakken en op ons eigen bord gelegd  ;D

Frodo at het nu met smaak (joh) maar ik vraag me nu wel af of er iemand ooit eens een barfproduct gebruikt heeft voor eigen consumptie. Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus als barf besteld/gekocht, niet dat gene wat je voor menselijke consumptie bij de slager kan kopen he. Ben benieuwd  :)
Door Suzanne
#3169715
Nee, dat zou ik niet doen.
Want, het is "diervoeding" wat je koopt en dat voldoet voor mijn gevoel niet aan de eisen die je aan voedsel voor humane consumptie mag stellen.

Tenzij ik HEEL zeker weet dat het product in kwestie ver- en gekocht is als "geschikt voor humane consumptie". Maar ja, dan is het weer 'gewoon mensenvlees" wat je toevallig aan de hond geeft.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3169720
Ja, in het verleden (denk al wel 7 jaar geleden) heb ik medaillons van reebiefstuk gekocht die te klein gesneden waren om te worden gebruikt in het restaurant. Het moest 100 gram zijn en ze waren zo'n 95 gram. Allemaal individueel geseald, ik denk dat ik er toen wel 50 heb gekocht als het er geen 100 waren. En ja..., die hebben we zelf ook regelmatig gegeten. Verder heeft Eddie ook weleens konijn van een lijntje gegeten, maar ik dacht dat ik die ook toen gekocht had voor menselijke consumptie. Dat weet ik niet meer zeker.....
Door smulpaap
#3169724
nikèdog2000 schreef: ik eet bijna elke dag barf
paardenvlees
ganzen fillee
zwanen vilee
fazanten fillee
patrijzen fillee
eenden fillee


;D ;D ;D ;D ;D ;D :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Proest , proest  :biggrin2:

En ik mocht weleens mee proeven he Rita , je had het voortreffelijk klaargemaakt
Door smulpaap
#3169726
Een vriend van mijn zoon , die te diep in het glaasje had gekeken heeft de in plakjes gesneden lamstesten die uiteraard voor de honden bedoelt waren eens uit de koelkast gejat  :biggrin2:
Mijn zoon zei dat hij er met smaak van at , ondanks de waarschuwing dat ""dat "" hondenvoer was
Liever hij dan ik  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3169729
Ik koop regelmatig "uit de vitrine" van de slager, dus gewoon vlees voor den mensch. Maar zal er dan nooit zelf iets van eten. Psychologische storing in het kader van...voor de honden gekocht, dus is het voor de honden. Andersom gaat het overigens prima. Laatst wat weinig spiervlees over voor de 2de dag en toen zonder te knipperen de kipfilets die voor onszelf in de koelkast lagen erbij gedaan.
Door K&D
#3169739
Jep. Poelier had altijd kakelverse karkassen...hij trok de filet eraf en de rest was voor 'de honden'.  Euh...dat wil zeggen...een deel. Ik heb regelmatig heerlijke soep getrokken van de karkassen.  :)
Vleesjes niet zo, alhoewel wat er voor de honden bij het slachthuis gehaald werd aan lamsvlees gewoon voor menselijke consumptie was. Lag in de vitrine naast het gehakt, de filet en poulet.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3169761
Angelique schreef: Ik koop regelmatig "uit de vitrine" van de slager, dus gewoon vlees voor den mensch. Maar zal er dan nooit zelf iets van eten. Psychologische storing in het kader van...voor de honden gekocht, dus is het voor de honden. Andersom gaat het overigens prima. Laatst wat weinig spiervlees over voor de 2de dag en toen zonder te knipperen de kipfilets die voor onszelf in de koelkast lagen erbij gedaan.
Hier net zo.
Het is zelfs zo erg dat als ik bij de AH tartaartjes koop voor Otje, ik die zelf niet eet. Want dan is het ineens namelijk kattenvoer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3169766
koekje schreef: Hier net zo.
Het is zelfs zo erg dat als ik bij de AH tartaartjes koop voor Otje, ik die zelf niet eet. Want dan is het ineens namelijk kattenvoer.
Ik betrapte mezelf er ooit op bij de sligro 10 zakken sardines mee te pakken voor de honden en de 11de zak voor onszelf in de andere hoek van het karretje te leggen  :biggrin2:
En voor Dusty kocht ik hele kippen bij de supermarkt, maar ik bedacht echt niet bij gebrek aan kip om zo'n kip van haar te pakken. Voelde ook als...ik pak dat kind der kip af, terwijl ze daar natuurlijk niks van zou merken. Maar goed, wat ik al zei...getikt wat dat aangaat  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169781
Ik was met die ganzenfilet,  gekocht bij Natural Paws, vooral geïntrigeerd doordat het vlees er zo mooi uitzag. Ik weet alleen niet of er iets met gans kan zijn waardoor een hond het wel kan eten maar een mens er ziek van zou worden. In principe moet dierenvoer in Nederland ook geschikt, althans niet schadelijk, te zijn voor menselijke consumptie toch? Als ik hem vlees van ons doneer dan kan ik natuurlijk best een keer wat van hem pikken als experiment he  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door