Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hylos
#3170554
mightywil schreef: ;D Ja hoor, ik eet regelmatig met de honden mee.
Kip van het pluimveeverwerkings bedrijf, paard van het paardenslachthuis, lam-geit-rund en ree van het slachthuis.
Bij de slachthuizen is het allemaal voor menselijke consumptie goedgekeurd en dat de honden het te eten krijgen ....  ::)
Maar koop je dan gewoon vlees voor humane consumptie? Want diervoeding/afgekeurd vlees hoef ik zelf echt niet. Je weet niet wat er mee gebeurd is. Het is afgekeurd om een reden en er is geen bedrijf wat vrijwillig zijn vlees afwaardeerd want dat kost alleen maar geld.
Het kan iets simpels zijn als een verlopen tht waar dan doorgaans niks mis mee is, maar je weet het niet. Het kan ook op de grond gelegen hebben, afgekeurd zijn ivm niet voldoende gekoeld, teveel bacterien, bezoedelingen etc. Officieel moet het dan destructieafval aangeboden worden maarja, wie zegt dat dat altijd gebeurd.

Vlees voor humane consumptie plaats ik al genoeg vraagtekens bij, dus afgekeurd spul kom ik niet aan.
Gebruikersavatar
Door mightywil
#3170609
Hylos schreef: Maar koop je dan gewoon vlees voor humane consumptie? Want diervoeding/afgekeurd vlees hoef ik zelf echt niet. Je weet niet wat er mee gebeurd is. Het is afgekeurd om een reden en er is geen bedrijf wat vrijwillig zijn vlees afwaardeerd want dat kost alleen maar geld.
Het kan iets simpels zijn als een verlopen tht waar dan doorgaans niks mis mee is, maar je weet het niet. Het kan ook op de grond gelegen hebben, afgekeurd zijn ivm niet voldoende gekoeld, teveel bacterien, bezoedelingen etc. Officieel moet het dan destructieafval aangeboden worden maarja, wie zegt dat dat altijd gebeurd.

Vlees voor humane consumptie plaats ik al genoeg vraagtekens bij, dus afgekeurd spul kom ik niet aan.
Ik geef mijn honden zeker geen afgekeurd vlees, daarom durf ik ook gewoon met ze mee te eten als dat zo uitkomt. ..... 
Gebruikersavatar
Door pike
#3170640
Hylos schreef: Maar koop je dan gewoon vlees voor humane consumptie? Want diervoeding/afgekeurd vlees hoef ik zelf echt niet. Je weet niet wat er mee gebeurd is. Het is afgekeurd om een reden en er is geen bedrijf wat vrijwillig zijn vlees afwaardeerd want dat kost alleen maar geld.
Het kan iets simpels zijn als een verlopen tht waar dan doorgaans niks mis mee is, maar je weet het niet. Het kan ook op de grond gelegen hebben, afgekeurd zijn ivm niet voldoende gekoeld, teveel bacterien, bezoedelingen etc. Officieel moet het dan destructieafval aangeboden worden maarja, wie zegt dat dat altijd gebeurd.

Vlees voor humane consumptie plaats ik al genoeg vraagtekens bij, dus afgekeurd spul kom ik niet aan.
Nou, afgekeurd vlees zal ik ook nooit eten. Maar heel veel van wat ik koop voor de honden is voor humane consumptie en kakelvers. Ik koop dan van hetzelfde in voor mijzelf en de honden. Ik koop ook een deel via lijntjes en dan weet je natuurlijk nooit wat er mee gebeurd is en dat geldt ook voor wat bij de barfwinkels vandaan komt. Maar in het algemeen kan je wel zien wat voor vlees je in de kuip hebt  :biggrin2:.

mightywil schreef: Ik geef mijn honden zeker geen afgekeurd vlees, daarom durf ik ook gewoon met ze mee te eten als dat zo uitkomt. ..... 
Wanneer weet je nou echt zeker dat je afgekeurd vlees hebt? Dat weet je toch niet als het via een lijntje of van een barfshop komt????? Dat zetten ze er heus niet op. In het beste geval staat er op dat het om diervoeding gaat, en/of niet voor menselijke consumptie. Er komt nog al eens aan het licht dat afgekeurd of overjarig vlees is "omgekat" en op de markt komt voor humane consumptie. Dus je kan er wel vanuit gaan dat dat ook in barfshops terecht komt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3170643
Het vlees wat ik koop, is echt prima kwaliteit. Spiervlees haal ik bij de slager en zou ik dus in feite kunnen eten. Het lama-vlees zit in een verpakking waarop staat dat het geschikt is voor humane consumptie. Ik koop het hier op bp maar ja, ik heb geen garantie dat het ook daadwerkelijk behandeld is geweest (onderweg) als vlees voor humane consumptie.

Vlees wat ik bij degomeat koop, hoe goed het er ook uitziet, eet ik niet. Het komt zelfs niet op ons keuken-aanrecht maar op het barf-aanrecht. Simpelweg omdat je bacteriën niet ziet maar dat wil niet zeggen dat het er niet is. Je weet het niet. Je weet niet of het vlees steeds bevroren is geweest, of dat het gevallen is, of hoe oud het is.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3170647
Ga er maar vanuit dat het vlees wel eens ontdooit of warmer dan 7 graden is geweest. Het gaat via zoveel wegen, dat gaat echt niet 100% altijd goed. Het liefst zou ik daarom ook (biologisch) vlees voor gewone consumptie voeren maar daar is de bankrekening niet zo blij mee.
Van het werk neem ik wel eens slachtafval mee voor de hond. Dat is biologisch en ik weet exact waarom het slachtafval is (botscherven er in, stukje plastic er tussen zulke dingen). Dat is prima te voeren maar van een ander bedrijf zou ik het niet hoeven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door