Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3169369
Wij hebben zo'n rare boom in de tuin!

Als het herfst wordt denkt tie "kom, laat ik eens gaan bloeien". Als het dan winter is denkt tie "weet je wat, ik ga ff bloeien!". Als het dan voorjaar wordt, denkt tie "tis voorjaar, pik in, ik ga ff bloeien". En in de zomer denkt tie "tis lekker warm, ik bloei nog even door".

Ra ra!

Ik ga ff een fotootje maken. Hij staat weer vol in bloei op het moment en is zijn blaadjes al bijna kwijt.
#3169379
Het is een soort struik...
Graag nog een foto van blad en bloem  :)
Hij doet me qua groeivorm denken aan een Magnolia maar dan moet ik even blad en bloem van dichtbij zien.
Magnolia's bloeien ook niet het hele jaar door  ::) dus misschien zit ik wel helemaal fout...
Laatst gewijzigd door - pien - op wo 11 nov 2015, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3169381
KarenH schreef: Hm, in eerste instantie dacht ik dat het een Prunus Subhirtella Autumnalis was, die bloeien nl. in het najaar en de winter, maar volgens mij gaan die niet het hele jaar door.
Apart.
Ja, hij lijkt hier echt heel erg op en ik dacht dus ook dat het een Japanse sierkers was. Ook het blad lijkt er erg op. Maar het rare is dus dat ie ook in het voorjaar bloeit en dan heul lang in bloei staat. Ik moet hem echt eens het jaar rond blijven fotograferen!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3169518
Lizzy schreef: Bloeit de Japanse sierkers ook niet wit? Deze zijn een beetje lichtroze:

Afbeelding
Ik denk toch dat het 'm is.

http://www.esveld.nl/plant.php?plant=Pr ... alis+Rosea'

Ooit hebben wij ook zo'n boom gekocht, bleek dat er een verkeerd label aan heeft gezeten, dat stomme ding bloeide helemaal niet in de herfst/winter.
Laatst gewijzigd door KarenH op wo 11 nov 2015, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door