Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3168886
[quote="Nitus"]
Ah, oranje staat DJ vast geweldig! 8)
Fijn om te weten dat die halsbanden ondanks langere vacht goed zichtbaar blijft.

Heb bij witjes deze gevonden (leuke prijs en in elke lengte af te knippen (tot 70 cm dan)):

Afbeelding

Kan ik er ook altijd 1 om mijn eigen nek hangen. :biggrin2:
Nadeel is alleen wel dat je dan alsnog een gewone halsband om moet doen... hier kun je geen lijn aan vastmaken (ach, eens mens moet ook wat te zeuren hebben  :P).
[/quote]

Ik heb vorig jaar 6 van dit soort halsbanden versleten op 2 honden. Ze gaan zo enorm snel stuk; niet normaal. Dus dat was in 1 jaar even duur als 1 leuchtie. Hoop nu dus geld te sparen, want de huidige halsbanden moeten jaaaaaaren mee kunnen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3168888
Euh ja wij hebben zelf wel vandie charmante veiligheidvesten.
Voor de honden heb ik niet echt iets. Is weinig in hun maat te vinden, extra halsbanden denk ik niet dat die werken in hun vachten, geldt ook voor lichtjes de helft van de tijd verstopt. Misschien een lichtje in hun staart binden  :biggrin2:, vinden ze vast leuk  ::)
#3168965
Ik heb leuchties en deze leken me handig ivm direct als halsband. Dus ook gekocht maar ik ben dus weer teruggestapt naar de Leuchtie. Ik vind de hilox psx1 erg summier zichtbaar, zeker bij een hond met een dikkere vacht. Ze schijnen ook niet op de grond en zijn niet waterdicht. Met de Leuchtie kunnen ze zwemmen. Het rubbertje wat de oplaadconnector beschermd was bij mij al rap gescheurd. Al met al hangen er nu 3 werkeloos aan de muur en alleen mijn markiesje heeft hem in de ochtend om maar ook voor hem heb ik eergisteren een Leuchtie gekocht.
Door Kinnie
#3168984
[quote="Nitus"]
Ah, oranje staat DJ vast geweldig! 8)
Fijn om te weten dat die halsbanden ondanks langere vacht goed zichtbaar blijft.

Heb bij witjes deze gevonden (leuke prijs en in elke lengte af te knippen (tot 70 cm dan)):

Afbeelding

Kan ik er ook altijd 1 om mijn eigen nek hangen. :biggrin2:
Nadeel is alleen wel dat je dan alsnog een gewone halsband om moet doen... hier kun je geen lijn aan vastmaken (ach, eens mens moet ook wat te zeuren hebben  :P).
[/quote]

Ik heb deze en mij bevallen ze goed! Zijn super fel en zelfs bij mijn langharige honden komt het licht door de vacht heen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kinnie op di 10 nov 2015, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lianneke
#3169017
[quote="nikèdog2000"]
je hoord s'nacht op bed te liggen
[/quote]

Ik werk s,nachts en als ik thuis kom ga ik nog ff met de hondjes.
O, en die zaklamp is ook voor onze Lorisman, die is bang in het donker :biggrin2:
#3169065
Moyra heeft een hele dikke kraag met lang haar, de reflectiebandjes van de Action met rode (knipper) lichtjes werken prima bij haar.  :)
Het schuift makkelijk over de kop heen en het kost ook nog eens drie x niks. Wij doen de hele winter met maximaal twee bandjes.
Door sella
#3169356
Ik heb nu een fietslampje aan de halsband van zwarte buffel en dat werkt nog het beste. Alles valt weg in die vacht.
Doordat dit knippert en automatisch ook op de weg schijnt zie je nu hem vanachteren wel. Dat is voor het eerst in 5 jaar van alles en nog wat proberen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#3170306
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ervaringen en foto's! :-* (en de link naar het andere topic over hetzelfde onderwerp  ;))

De witjesverzendhuis band voldoen absoluut niet bij Igor >:(, ze verdwijnen compleet in zijn dikke zwarte kraag, alleen van de zijkant is het iets te zien, maar op 80 meter afstand ook nog maar zeer beperkt dus dan zijn we nog een gevaar op de weg.
Dus nu heb ik mijn hoop gevestigd op die Orbiloc lampjes en Leuchtie, moet nog even kijken wat hier het makkelijkste te bevestigen lijkt. Lichte voorkeur voor de Orbibloc, want die kan ik op de voorkant van Igor's tuig bevestigen.

En tot die tijd maar even behelpen met onze kleinere lampjes en toch m'm reflectievest maar aantrekken...
Door sella
#3170366
Ik heb nu aan de halsband een fietsled die ik bij het kruidvat heb gekocht. Die staat opknipperen en je ziet hem ook op de grond schijnen bij mijn zwarte odh en dat zien ze ook vanachteren.
Noit zagen fietsers hem, nu door het bewegende licht op de grond valt hij ook vanachter op.
Door Lil
#3170477
Ja, dat scheelt inderdaad of het licht ook op de grond schijnt. Bij de Leuchtie gebeurd dat inderdaad en als je een echte langhaar hebt kun je verleningsstukken erop zetten zodat je het licht nog ziet.
De andere banden die ik heb zijn helaas niet meer verkrijgbaar, Cay heeft die als langhaar nog gedragen (wel op een losse stand, dus kon je dan geen riem aan doen) en die zag je dan nog prima. Die leven ook al 6 jaar inmiddels. Alleen vind ik het bij Jones toch wat slecht zichtbaar, omdat meneer constant in de struiken duikt met zijn kop en verder weg loopt als de anderen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door