Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Nitus
#3168788
Tja, het is nu weer erg vroeg donker en ik met mijn donkerblauwe jas en pikzwarte metgezel zijn dan erg slecht zichtbaar in het buitengebied.
Wat doen jullie om goed zichtbaar te zijn?

Ik hang nu nog een Roglite lampje aan Igor's tuig, maar die zijn van veraf toch niet echt heel goed te zien. Dus ik zoek iets wat beter opvalt en iets wat ik aan mijzelf kan hangen.
Ik heb wel een heel elegant ::) reflectie hesje, maar zou het liefst iets met een (led)lampje of armband gebruiken.

Iemand ervaring met deze?:
Afbeelding

Dit merk heeft ook halsbanden. Alleen vraag ik me af: zie je die verlichting wel wanneer je zo'n ding om een langharig tuigehhh... hondennek hangt?
Afbeelding

Vind het wel heel handig dat ze oplaadbaar zijn.
#3168793
Wij hebben pas een lichtgevende halsband (met knopje  :biggrin2:) bij, ik meen, de Aldi gekocht voor DJ. Ook langharig, iets minder heftig dan Igor. Maar super zichtbaar want schijnt fel oranje. Als je zoiets ook om je arm kunt doen ben je volgens mij voldoende zichtbaar!

Toevoeging: enneh, als je voor jezelf een kek kleurtje uitkiest ben je helemaal hip!  :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#3168803
[quote="DJ en Doerak"]
Wij hebben pas een lichtgevende halsband (met knopje  :biggrin2:) bij, ik meen, de Aldi gekocht voor DJ. Ook langharig, iets minder heftig dan Igor. Maar super zichtbaar want schijnt fel oranje. Als je zoiets ook om je arm kunt doen ben je volgens mij voldoende zichtbaar!

Toevoeging: enneh, als je voor jezelf een kek kleurtje uitkiest ben je helemaal hip!  :D
[/quote]

Ah, oranje staat DJ vast geweldig! 8)
Fijn om te weten dat die halsbanden ondanks langere vacht goed zichtbaar blijft.

Heb bij witjes deze gevonden (leuke prijs en in elke lengte af te knippen (tot 70 cm dan)):

Afbeelding

Kan ik er ook altijd 1 om mijn eigen nek hangen. :biggrin2:
Nadeel is alleen wel dat je dan alsnog een gewone halsband om moet doen... hier kun je geen lijn aan vastmaken (ach, eens mens moet ook wat te zeuren hebben  :P).
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 09 nov 2015, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#3168805
[quote="nikèdog2000"]
Ik heb al jaren die dingen van de aldi
ik doe er zelf ook 1 om mijn nek
en alle 4 de hondjes ook
dus ik speel voor kerstboom
[/quote]

Ah, zo gek was mijn idee dus helemaal niet 8).
En liever voor kerstboom spelen dan aangereden worden.
Door jasmijn
#3168808
[quote="Nitus"]
Ah, oranje staat DJ vast geweldig! 8)
Fijn om te weten dat die halsbanden ondanks langere vacht goed zichtbaar blijft.

Heb bij witjes deze gevonden (leuke prijs en in elke lengte af te knippen (tot 70 cm dan)):

Afbeelding

Kan ik er ook altijd 1 om mijn eigen nek hangen. :biggrin2:
Nadeel is alleen wel dat je dan alsnog een gewone halsband om moet doen... hier kun je geen lijn aan vastmaken (ach, eens mens moet ook wat te zeuren hebben  :P).
[/quote]

Ik heb dezen en zou hem je niet aan raden, hij is heel snel leeg.
Na 2 wandelingen van 10 minuten zie je hem al bijna niet meer, daarbij zou hij bij een langharige hond echt helemaal weg vallen in de vacht. 

Het leek zo leuk maar valt echt heel erg tegen helaas  :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#3168812
[quote="jasmijn"]
Ik heb dezen en zou hem je niet aan raden, hij is heel snel leeg.
Na 2 wandelingen van 10 minuten zie je hem al bijna niet meer, daarbij zou hij bij een langharige hond echt helemaal weg vallen in de vacht. 

Het leek zo leuk maar valt echt heel erg tegen helaas  :-\
[/quote]

Ships.... heb er net 1 besteld.... :(
Maar bedankt voor de waarschuwing! Hopelijk valt het mee.... :-\
#3168818
Met die oplaadbare dingen heb ik ook alleen maar slechte ervaringen: veel te snel leeg, en de goedkopere versies vielen bij een beetje stoeien of hard rennen zelfs gewoon uit elkaar. Ik denk: wat doet mijn hond daar op de grond, roerloos. :o Ja duh, was alleen de lichtgevende halsband, hond liep 100 meter verderop. :-X

Ik heb nu voor iedere hond twee Orbilocs aan de halsband. Kost een paar centen, maar sodeju, dan zijn ze ook goed zichtbaar! De lampjes staan de flitsmodus; als ik er per ongeluk verkeerd in kijk, ben ik echt even verblind.
Daarnaast dragen ze, wanneer we hier in Zweden in het pikkedonker lopen, ook een reflexvest van Hurtta. Er is geen straatverlichting waar wij wonen, dus moeten ze retegoed zichtbaar zijn voor eventuele auto's.

Zelf draag ik een reflexvest van Hurtta over mijn jas, en ik heb een voorhoofdlamp op m'n eh, voorhoofd. ;D
Door petralita
#3168821
Ik heb zelf een reflecterende jas aan, maar een hesje voldoet ook.
Verder draag ik een zaklamp mee, anders zie ik zelf ook niks als er geen maanlicht is en daarnaast zien andere verkeersdeelnemers mij ook beter.

De honden hebben allebei een lichtgevende band om van action. Die zijn bedoeld voor fietsers en hardlopers (bij die spullen liggen ze ook) voor de groenendaeler heb ik 2 aan elkaar gedaan en voor de kleine mix is 1 voldoende. Ze geven behoorlijk licht, zijn reflecterend en batterijen gaan lang mee, en zijn makkelijk te vervangen. Banden kosten geloof 2euro per 2 stuks. Vroeger had ik ook hesjes voor de honden, maar ik heb werkelijk geen idee waar die na de verhuizing zijn gebleven.
Oh en als ze een tuig dragen dan knoop ik gewoon een paar fiets lichtjes met elastiek aan de zijkant van hun middel, nadeel ik werd daar ook door verblind.


Zal vanavond eens een foto maken van de banden als het lukt.
Laatst gewijzigd door petralita op ma 09 nov 2015, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bea
#3168822
[quote="Nitus"]
Ships.... heb er net 1 besteld.... :(
Maar bedankt voor de waarschuwing! Hopelijk valt het mee.... :-\
[/quote]

Die banden heb ik al een jaar of drie en ze doen het nog steeds goed. Je moet ze pas opladen als ze leeg zijn, niet eerder. Nooit geen probleem mee.
Door petralita
#3168837
donkerfoto's

met flits:
Afbeelding

zonder flits:
Afbeelding

de banden:
Afbeelding


Overigens vind ik wel het nadeel van halsbanden dat ze van achteren en van voren slecht zichtbaar zijn.
Als ze aan een tuigje zitten zijn ze een stuk beter zichtbaar.
Door Mijati
#3168839
ik heb ook net die van de action gekocht, staat trouwens nu ook een hond op met zo'n band om. Ik weet dat ze veel kunnen hebben, ik gebruik ze ook voor de pony als ik in de schemering nog op straat ben. Goed zichtbaar. Bij de honden moet ik ze nog uitproberen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door