Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Je woont vlakbij een rustig bos. Honden moeten aangelijnd. Het eerste losloopgebied is 45 minuten met de auto. Wat doe jij?

Mijn hond blijft altijd aan de (flex)lijn. Wat niet mag, dat mag niet.
10
15%
Mijn hond gaat gewoon los. Ik hoop dat niemand last van hem heeft
Geen stemmen
0%
Mijn hond gaat los maar ik lijn hem aan als ik iemand zie lopen.
45
67%
Mijn hond gaat in het bos aan de lijn en ik ga regelmatig naar het losloopgebied
11
16%
Ik ga elke dag naar het losloopgebied ondanks de afstand
1
1%
Door smulpaap
#3168057
Optie drie voor de soos
Maar zie ik iets aankomen waarvan ik denk dit gaat hem niet worden dan roep ik ze bij me
Of we gaan de andere kant op
Zelf negeren ze wel , maar ik ben niet meer gediend van wilde ongeleide projectielen op hun leeftijd
En dat willen ze zelf ook niet meer , rustige honden vinden ze wel leuk
Er zijn enkele losloopgebieden waar we nog komen , maar daar gaan we heen als het nog rustig is
Door Lizzy
#3168130
Ik heb voor deze optie gekozen: Mijn hond gaat in het bos aan de lijn en ik ga regelmatig naar het losloopgebied. En aangezien lopen met aangelijnde Dalmaten bepaald geen feestje is, ging ik vrij regelmatig naar het losloopgebied :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door galgo
#3168159
constance.blokzijl schreef: als jij je hond los hebt en hij staat goed onder appel, wat wil zeggen dat je me dus kunt passeren zonder dat je hond bij de mijne komt, geen enkel probleem!
Ik vind het pas heel vervelend worden als jij je hond niet aangelijnd hebt en naar die van mij loopt, of zoals gisteravond, ze aan een flex hebt en je ze alsnog de kans geeft om naar die van mij te gaan, ze net op tijd terug haalt en vervolgens 2 meter achter me gaat lopen, dat werkt ook niet echt Afbeelding en dan boos op mij zijn omdat ik naar de overkant loopt zodat ik je voorbij laat gaan....

Ik liep laatst per ongeluk in een stukje los loop gebied, ik had ze aan de lijn, en in het bos is het de flex met hurrta tuig, zit zo'n mooi handvat op de rug Afbeelding
Ik kwam daar dus een dame tegen met een enorme enthousiaste spring hond tegen, ik dacht oho, chips, als ik die hoek om ben, ben ik het losloopgebied uit... En nog voor ik ook iets vroeg of zei, zei die mevrouw, oh je hebt ze aangelijnd, zal ik dat ook even doen voor een paar meter, is waarschijnlijk makkelijker voor jou.
Echt ik was zo verbaasd, dat er alleen een, dank u wel, dat is wel makkelijker ja, uitkwam. Kun je nagaan hoe zo'n ongewone reactie dit is voor mij tegenwoordig....
+1
Gebruikersavatar
Door Radja
#3168200
Mijn keuze staat er niet bij ;)

Radja liep daar waar geen verkeer was,altijd los,maar zij zorgde zelf dat anderen geen last van haar hadden. Ze liep de heenweg max 10 meter voor mij,altijd in het zicht,ik voor haar en zij voor mij. Wanneer er andere honden of mensen in de verte aankwamen,kwam ze automatisch naast mij lopen. Terugweg liep ze altijd naast mij.Radja was wanneer wij buiten waren geen andermansvriend,niet voor vreemde mensen en zeker niet voor vreemde honden. Daar had zehad totaal geen interesse voor.Wanneer er een voor ons bekende aankwam,keek ze eerst naar mij of ze er naar toe mocht,ook wanneer die bekende haar van afstand riep. Ik haalde haar altijd wel bij me,wanneer er mensen aan het picknicken waren ::)
Door kakocavi
#3168206
Als je hond aangelijnd moet zijn, dan is je hond aangelijnd. Lijkt me een no-brainer. Is dat niet leuk, neem je het beestje mee naar een losloopgebied. Lekker belangrijk hoe goed je hond luistert, ik mag ook geen 135 rijden op de snelweg ook al rijd ik nog zo fantastisch en heeft geen levende ziel er last van. Regels zijn regels. :)
Laatst gewijzigd door kakocavi op za 07 nov 2015, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3168210
Hier aangelijnd, aan de flex. Bij gebrek aan geschikte losloopplekken gaan ze soms ergens op een afgelegen stuk los zodat ze een sprintje kunnen trekken of stoeien oid. Maar meestal resulteert dat in 1 hond die ergens op een houtje gaat liggen bijten en 1 hond die naast ons zit te wachten tot we weer verder lopen.

Ben wel aan het twijfelen om een 8 of 10 meter flex te gaan gebruiken maar ik durf nog niet  ::)
Door Lil
#3168222
kakocavi schreef: Als je hond aangelijnd moet zijn, dan is je hond aangelijnd. Lijkt me een no-brainer. Is dat niet leuk, neem je het beestje mee naar een losloopgebied. Lekker belangrijk hoe goed je hond luistert, ik mag ook geen 135 rijden op de snelweg ook al rijd ik nog zo fantastisch en heeft geen levende ziel er last van. Regels zijn regels. :)
Dat is helemaal waar, maar ik ken serieus mensen die 40 km enkele reis moeten maken tot het dichtstbijzijnde losloopgebied. Verder mogen ze nergens los en zijn er ook geen voorzieningen zoals omheinde veldjes waar dat mag. Ik kan mij voorstellen dat het compleet onhoudbare situatie is en je hond herplaatsen of in in het asiel doen omdat hij niet los kan gaat ook erg ver. Ze zijn dus soms gewoon weg stout. In de auto rijd ik ook heel soms wel eens te hard en ja dat mag niet en ja dan betaal ik een boete.
Door tessa
#3168229
Ik heb drie teven die soms niet altijd even gezellig reageren op andere honden dus ik ga nooit met alle drie tegelijk naar een losloopgebied. Verder mogen er bij ons in de buurt nergens honden los. Ik loop meestal in een grote boomkwekerij of een pad tussen weilanden in. Zodra ik iemand zie aankomen lijn ik ze aan want ik wil in ieder geval geen overlast veroorzaken. Ook als er bijvoorbeeld mensen aan het werk zijn in de boomkwekerij laat ik ze aangelijnd,
Door Martine-Tom
#3168360
kakocavi schreef: Als je hond aangelijnd moet zijn, dan is je hond aangelijnd. Lijkt me een no-brainer. Is dat niet leuk, neem je het beestje mee naar een losloopgebied. Lekker belangrijk hoe goed je hond luistert, ik mag ook geen 135 rijden op de snelweg ook al rijd ik nog zo fantastisch en heeft geen levende ziel er last van. Regels zijn regels. :)
Nah zo strak ben ik het er niet mee eens. Als ik kijk naar waarom de regels er zijn, snelheid is bijvoorbeeld ook bepaald ivm de uitstoot van fijnstof...om maar eens wat te noemen, hoe geweldig je ook rijd, daar verander je niks aan.
Loslopen is beperkt ter voorkoming van overlast, als mijn hond dat niet veroorzaakt heb ik er geen moeite mee hem los te gooien op plekken waar dat kan. Waar ik nu woon heb ik plekken zat waar ik heen kan dus heb ik de noodzaak niet meer, in mijn vorige woonplaats was er niks, nada, nakkes waar hij legaal los kon, geen veldjes, geen bos, geen park...niks! Zelfs de stadswachten vonden het belachelijk en lieten het toe mits geen overlast, opgevoed, poep opruimen enz enz enz.
En wat ik al schreef, in mijn ervaring geeft het ook geen problemen als de hond geen overlast veroorzaakt, in een niet losloopbos (Wat ik toen niet eens wist, het was altijd losloop maar in de paar jaar zonder hond was dat blijkbaar veranderd, wist ik niet) aangesproken door een boswachter omdat Tom los liep, en die beste man gaf zelf ook aan dat het vooral ging om jagende honden en honden die gewoonweg niet luisterden, hij zag dat dat op Tom niet van toepassing was, en zolang we op de paden bleven had hij er geen moeite mee.
Dat geeft voor mij wel een beetje aan dat die regels er vooral zijn omdat veel mensen de moeite van opvoeden niet meer nemen en in het bos de hond lekker vrij laten zonder regels...en dat wilden ze niet meer, de honden die wel braaf waren hadden ze geen moeite mee, officieel mag het dan nog steeds niet, maar het bleek vooral een regel te zijn zodat ze mensen die wel overlast veroorzaakten konden aanpakken.
Door smulpaap
#3168370
Zo strak ben ik het daar ook niet mee eens
Ik liep met mij inmiddels overleden stokoude bes geregeld illegaal
Op plaatsen waar ze ook niet los mocht
En dat deed ik om haar te beschermen , omdat vele eigenaren gewoon overal lak aan hebben
En geen greintje begrip hebben voor een andermans hond , hoe oud de hond ook is
Op die manier kon zij rustig wandelen
Door Lil
#3168425
smulpaap schreef: Zo strak ben ik het daar ook niet mee eens
Ik liep met mij inmiddels overleden stokoude bes geregeld illegaal
Op plaatsen waar ze ook niet los mocht
En dat deed ik om haar te beschermen , omdat vele eigenaren gewoon overal lak aan hebben
En geen greintje begrip hebben voor een andermans hond , hoe oud de hond ook is
Op die manier kon zij rustig wandelen
héél herkenbaar probleem!

Trouwens niet alleen met oudjes. Vanochtend heerlijk gewandeld in aanlijngebied. Tja, dus werd Jones belaagd door ze doen toch niets om de oren spring labradors. Ik mocht er uiteraard met mijn agressieve hond (hij blaft alleen) niet lopen. Eh jawel hoor, jullie hadden gewoon kunnen passeren zonder 1 onvertogen woord van mij of mijn hond als de honden gewoon bij de mijne weg waren gebleven. Maar de honden mogen hier niet los. Ze waren slechts 5 borden gepasseerd met hond aan de lijn en stonden nog geen 3 meter achter een hek met poort waarop een groot bord met hond aan de lijn (een plaatje voor het geval men analfabeet is) hangt. Het gebeurde uiteraard midden in een onoverzichtelijke bocht (ik roep ook in losloopgebieden mijn honden even aan de voet bij zulke bochten). Ik heb geen problemen met het feit dat mensen hun hond los laten, maar wel met het feit dat de honden dus andere aangelijnde honden afrennen als een idioot en de aangelijnde hond lastig vallen.
Boris was niet mee, want die is nog steeds ernstig kreupel nadat hij vorige week (op een heel andere plek) is omgerend door twee honden zonder dat ik een eigenaar kon zien. Zij kwamen een half uur later verhaal halen over een kras op de neus van hun hond, want mij hond had gebeten. Eh mijn hond heeft een dierenarts nodig en wel nu dus ik wil inderdaad heeeeeeeeel graag adres uitwisselen. Ik keek op (moest Boris half tillen) en jawel mensen en honden weer verdwenen, zucht.... inmiddels gaat het beter, maar er gaat komende week wel een fysiotherapeut aan te pas komen in de hoop dat die nog wat kan betekenen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3168434
Ik ben helemaal niet van de regeltjes, zeker niet van regels om maar regels te hebben, dus  :P
Nummertje 3 voor mij, tenminste als dat kan met de hond. Ik heb er eentje waarbij dat kan, loopt op pad, jaagt niet en loopt niet te ver vooruit. Als het ware loopt ie aan een onzichtbare lijn, zo noem ik het maar. Dus ja die loopt overal los, roep hem naast bij andere mensen en fietsers evt aanlijnen, en bij andere honden en paarden lijn ik hem altijd even aan. Heb je minder last van dan van sommige aangelijnde honden. Overigens lopen hier veel honden los op deze manier.
Die andere 2 draken doe ik dat maar niet mee  ::)
Door smulpaap
#3168456
Lil schreef: héél herkenbaar probleem!

Trouwens niet alleen met oudjes. Vanochtend heerlijk gewandeld in aanlijngebied. Tja, dus werd Jones belaagd door ze doen toch niets om de oren spring labradors. Ik mocht er uiteraard met mijn agressieve hond (hij blaft alleen) niet lopen. Eh jawel hoor, jullie hadden gewoon kunnen passeren zonder 1 onvertogen woord van mij of mijn hond als de honden gewoon bij de mijne weg waren gebleven. Maar de honden mogen hier niet los. Ze waren slechts 5 borden gepasseerd met hond aan de lijn en stonden nog geen 3 meter achter een hek met poort waarop een groot bord met hond aan de lijn (een plaatje voor het geval men analfabeet is) hangt. Het gebeurde uiteraard midden in een onoverzichtelijke bocht (ik roep ook in losloopgebieden mijn honden even aan de voet bij zulke bochten). Ik heb geen problemen met het feit dat mensen hun hond los laten, maar wel met het feit dat de honden dus andere aangelijnde honden afrennen als een idioot en de aangelijnde hond lastig vallen.
Boris was niet mee, want die is nog steeds ernstig kreupel nadat hij vorige week (op een heel andere plek) is omgerend door twee honden zonder dat ik een eigenaar kon zien. Zij kwamen een half uur later verhaal halen over een kras op de neus van hun hond, want mij hond had gebeten. Eh mijn hond heeft een dierenarts nodig en wel nu dus ik wil inderdaad heeeeeeeeel graag adres uitwisselen. Ik keek op (moest Boris half tillen) en jawel mensen en honden weer verdwenen, zucht.... inmiddels gaat het beter, maar er gaat komende week wel een fysiotherapeut aan te pas komen in de hoop dat die nog wat kan betekenen.


Pff heel fijn als een oudje zoals Boris omgerend wordt  :-X En jij zit weer met de gebakken peren .
Ik zou er ook een boek over kunnen schrijven  :-X
Noa is eens aangevallen , het scheelde echt heel weinig of ze had haar oog beschadigd , net boven haar oog een enorm gat  :-X
Of .... je moet maar oprotten met dat oude lijk , want mijn hond mag hier los . Lees hij doet precies waar hij zin in heeft
Mijn man kon de hond nog net blokken , anders had de hond vol in Noa haar flank terecht gekomen , en daar werd de eigenaar zo razend om , mijn man kon een klap voor zijn bek krijgen  :-X

Noa was inmiddels overleden , en we waren met Amber en Tessa naar het bos . Waar ze los mogen .
Er liep een man met een stokoude labrador . Erg wankel op de pootjes , we raakten even aan de praat met de man . Hij had de oppas
Er kwamen vier grote honden aan , zeer opdringerig . In dat bos is een breed pad , maar aan de kanten van dat pad  wel hoge kanten .
De man van de oude Labrador en wij samen moesten ingrijpen , de oude bes probeerde te vluchten en ging de hoge kant op
waar hij dus vanaf viel  :-X Geen eigenaren te zien van die klieren van honden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door