Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3164824
Ik heb gesjopt.

Ik kwam er niet uit met de outdoorlaarzen, dus nu deze in de aanbieding bij de boerenbond;
Afbeelding

Tijdens het shoppen heb ik ze aangehad, en ze lopen lekker en warm, dus ik heb ze meegenomen.

En deze bolletjes houder, kunnen we vanaf de bank vogeltjes kijken.
Afbeelding

Over een bank gesproken, ik ga zo een bod doen op een bank waar we gisteren naar zijn gaan kijken.
Bij de boerenbond ook nog graanvrije vissnoepjes voor de guppen, konijnenvoer, en natuurlijk vetbolletjes.

Verder allerlei dingen in de bonus bij de ah, en ingrediënten voor een grote pan snert.

Die ga ik dan zo maken, en daarna lekker een grote boswandeling houden.

Ik voel me wel zennnnn...  8)


Oh ja, iemand verstand van kettingzagen? Er zit best veel prijsverschil tussen een benzine en een elektrische... ook veel verschil in kracht? En heb je dat ook nodig?
#3164828
Lekker in de shopmood Eelke  :biggrin2:

Kettingzaag...op benzine is altijd sterker...en mobiler, maar wel veel zwaarder dan elektrisch. Of je die kracht nodig hebt.....geen idee. Ligt er aan wat je wil gaan doen.
Door eelke
#3164829
Ja lekker he  :biggrin2: nu de reactie op de bank afwachten. Toch altijd wel spannend!

Met de kettingzaag willen we boomstammetjes voor de houtkachel zagen. Overal waar we dat doen hebben we eigenlijk wel stroom. En als dat een keer niet is hebben we een vriend met een zaag op benzine. Maar ja, dan moet een elektrische wel door die stammetjes heen kunnen.
Door eelke
#3164846
Lerskes zijn goedgekeurd! Voel tenminste niet meer elke steentje zoals bij mijn vorige kaplaarsjes wel was. Ze zijn wel warm! Warmer dan mijn anwb laarzen waren. Die ik nog steeds wel erg mis. Maar ik denk dat ik aan deze ook wel kan wennen.
Waterdicht enzo weet ik nog niet want er was geen plas te bekennen, zelfs geen modder.

Gijs zijn nachtmerrie tegengekomen. In een wei waar we langsliepen was een kinderfeestje gaande. Stuk of 8 kinderen, 1 volwassene, en 1 grommend en blaffende bordercollie die op ons afstormde. Er zat nog wel een prikkeldraadje tussen maar op de hoek was de wei natuurlijk open. Er kwamen een aantal kinderen achter de hond aangerend die de hond probeerden te corrigeren maar dat maakte er voor Gijs natuurlijk niet beter op. De mevrouw riep de hond wel, die niet terug liep, maar gelukkig ook niet de wei uit ging. Gijs heeft de hele ronde nog angstig achterom gekeken (mietje). Vind het ook niet slim, in je eentje met zo veel kinderen en dan een loslopende hond.
zurca schreef: Wij hebben een electrische kettingzaag om het hout tot "hakformaat" te zagen. Gaat prima.
Hmm ja na ff kijken lijkt een elektrische me ook handiger want minder onderhoud. Maar meneer wil een benzine. Al vraag ik me af of dat niet gewoon is omdat benzine stoerder klinkt ofzo...


Oh en verder ben ik extra vrolijk door de klok die een uur terug ging. De tijd in mijn auto klopt nu weer, en ik loop nu voor mijn gevoel de hele dag al een uur voor. Lekker hoor, scheelt toch wel.
#3164848
eelke schreef: Lerskes zijn goedgekeurd! Voel tenminste niet meer elke steentje zoals bij mijn vorige kaplaarsjes wel was. Ze zijn wel warm! Warmer dan mijn anwb laarzen waren. Die ik nog steeds wel erg mis. Maar ik denk dat ik aan deze ook wel kan wennen.
Waterdicht enzo weet ik nog niet want er was geen plas te bekennen, zelfs geen modder.

Gijs zijn nachtmerrie tegengekomen. In een wei waar we langsliepen was een kinderfeestje gaande. Stuk of 8 kinderen, 1 volwassene, en 1 grommend en blaffende bordercollie die op ons afstormde. Er zat nog wel een prikkeldraadje tussen maar op de hoek was de wei natuurlijk open. Er kwamen een aantal kinderen achter de hond aangerend die de hond probeerden te corrigeren maar dat maakte er voor Gijs natuurlijk niet beter op. De mevrouw riep de hond wel, die niet terug liep, maar gelukkig ook niet de wei uit ging. Gijs heeft de hele ronde nog angstig achterom gekeken (mietje). Vind het ook niet slim, in je eentje met zo veel kinderen en dan een loslopende hond.

Hmm ja na ff kijken lijkt een elektrische me ook handiger want minder onderhoud. Maar meneer wil een benzine. Al vraag ik me af of dat niet gewoon is omdat benzine stoerder klinkt ofzo...


Oh en verder ben ik extra vrolijk door de klok die een uur terug ging. De tijd in mijn auto klopt nu weer, en ik loop nu voor mijn gevoel de hele dag al een uur voor. Lekker hoor, scheelt toch wel.
Benzine klinkt stoerder en staat stoerder, maar dat maakt het ook meteen een mannenwerkje, dus als jij denkt...houtzagen...bllll, dan neem de benzine  :biggrin2: wij hebben een benzine, maar dat was niet zo'n beste, geen idee dan ook hoe dat zich houd bij veelvuldig gebruik.  Wij hebben er toen enkel wat kleine bomen in de voortuin mee omgezaagd.
Door eelke
#3164850
Angelique schreef: Benzine klinkt stoerder en staat stoerder, maar dat maakt het ook meteen een mannenwerkje, dus als jij denkt...houtzagen...bllll, dan neem de benzine  :biggrin2: wij hebben een benzine, maar dat was niet zo'n beste, geen idee dan ook hoe dat zich houd bij veelvuldig gebruik.  Wij hebben er toen enkel wat kleine bomen in de voortuin mee omgezaagd.
Oh nou ik vind dat ook wel leuk hoor. Lees al dingen over lastig koud starten bij die benzine zagen enzo. Dus misschien maar gaan pleiten voor een elektrische.

Nu moet alles met de hand of met de decoupeer, dus ik denk dat iedere kettingzaag al 'vrouwelijker' is  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door