Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3166881
Mieke L. schreef: beetje wel  ::) (je was me net voor  :biggrin2: die 2 sprongen er voor mij ook uit. )
Voor mij ook  :biggrin2: nou ja, banaanwodka kan ik me weinig bij voorstellen, maar die tia maria ken ik en dat is echt te erg zo lekker.
Door Lizzy
#3166885
Thessa en Shanti schreef: Ik maak regelmatig taarten en cakes. Gister hebben we een chocolade taart met heerlijk chocolademous en een noten, chocolade, koekjes kruimellaag opgegeten.  :D

En wij maken ook zelf tia maria.
Bij ons gaat er door de jonge jenever een pond kandijsuiker, 8 zakjes vanille suiker, 20g koffiebonen en dat laten we dan 3 maanden in een grote fles staan die we elke dag schudden.
We hebben het ook een keer maar 2 maanden laten staan en maar toen was de smaak minder. Laatst zagen we ook dat we een fles al 10 maanden hadden staan, toen hebben we tot de 12 gewacht voor het idee maar dat maakte qua smaak weinig uit met de 3 maanden. (heb ik dan gehoord, als brave minderjarige  :biggrin2: )
De koffiebonen maalt mijn vader daarna weer om koffie van te zetten.

Ook maken we van onze eigen appeltjes appelmoes of compote, soms brood met de broodmachine en met kerst maakt mijn moeder heerlijke stol. Dat recept weet ik zo niet, het boekje kan ik wel vinden maar het recept moet nog ontcijfert worden.  ;D
Mmmm, lekker :dribble:
Door Lizzy
#3166886
Doranto schreef: Ik maak zelf: Mayo (met olijfolie, kruiden en knoflook) en soms yoghurt, kaas (meestal Goudse, maar heb ook ooit camembert gemaakt), brood, gebak, bonbons, karnemelk, boter, jam, (verder heel veel wat niet eetbaar is, zoals glas-in-lood ramen, wilgentenen manden, kleding, stofferingen, haak/breiwerk, tegelwerk, metselwerk, meubels, bestratingen enz.) Maar nu heb ik links en rechts wat slijtage aan gewrichten enzo gek hè  ;D
Wow, wat doe jij een hoop zelf :o! Wat gaaf!
Vooral bestraten en metselen lijkt me wel zwaar voor je gewrichten ja.
Doe je die kaas met vega stremsel of met dooie-kalfsjes-stremsel?
Door BusKay
#3166922
Thessa en Shanti schreef: En wij maken ook zelf tia maria.
Bij ons gaat er door de jonge jenever een pond kandijsuiker, 8 zakjes vanille suiker, 20g koffiebonen en dat laten we dan 3 maanden in een grote fles staan die we elke dag schudden.
een pond suiker op 1 liter??  :o :o
Door millyckk
#3166963
Angelique schreef: Voor mij ook  :biggrin2: nou ja, banaanwodka kan ik me weinig bij voorstellen, maar die tia maria ken ik en dat is echt te erg zo lekker.
Bananenwodka is in de familie, inclusief neven, een groot succes geworden en heel makkelijk te maken :biggrin2:  Je neemt een weckfles, giet daar wodka ( of jenever) in en daarna doe je er een aan plakjes gesneden banaan bij. Deksel dicht en 4 weken wachten. Door de suikers uit de banaan wordt het alcoholpercentage iets hoger, maar de smaak ook een stuk zachter.

Kan ook met b.v. zoete peren of ander zoet fruit, ook erg lekker!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3167038
ik vind eigengemaakte speltpasta ook erg lekker, maar maak dat helemaal met het handje dus ook uitrollen, zal wrslijk sneller kunnen met machientje... ::)

En oja maak zelf mijn droge groentenboullion. :biggrin2:
Laika schreef: http://www.jamiemagazine.nl/recepten/glutenvrij-pastadeeg.html misschien kan je hier iets mee als je het rijstmeel vervangt door boekweitmeel? Ik verdraag gluten wel dus heb ik geen ervaring met pastadeeg zonder gluten. Alleen met boekweitmeel lukt het denk ik niet.
dat rijstmeel in dat recept is ook glutenvrij , dus neem aan dat je het dan door boekweit kunt vervangen. Als ik het recept zie gebruikt ie xanthaangom als glutenvervanger. Dus denk wel dat je het door een ieder ander glutenvrij iets kunt vervangen, kan alleen zijn dat je hier en daar wat verhoudingen moet aanpassen, of een beetje water erbij.
Door fransbulletje
#3167164
Brood, koekjes, cake, taart, quiches, soep, granola/muesli , stoofpotjes, ragout etc
Door Shanti en co
#3167213
M@rina schreef: Rundvleeskroketten/bitterballen, garnalenkroketten, ragout (kip, rund, champignon) appelmoes, brood....
Hoe maak je die bitterballen? Vanwege mijn overgevoeligheid voor e621 kan ik geen bitterballen uit de winkel eten, dat is wel iete wat ik mis.  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door