Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3166423
M@rina schreef: Bij mij in de familie wordt regelmatig zelf Tia Maria gemaakt van een fles jenever, speciale koffiebonen uit Tanzania, bruine kandij en 2 vanillestokjes( even insnijden)
alles samen in een weckpot pleuren en 6 weken laten staan. 1x per dag de boel ff omschudden.


Na 6 weken is het genieten!!!!
Mjam!
*milyck* schreef: En ook bananenwodka..
:o Mjam!
Gebruikersavatar
Door Dian
#3166431
ik maak heel veel rotzooi, een hoogslaper voor de jongens, af en toe soep en ja, afgelopen maand 2 schakelaars zelf vervangen voor bewegingsmelders, ideaal, kom nu mijn huis in en dan gaat de lamp gelijk aan en als ik naar mijn slaapkamer ga, ook direct licht, zonder dat ik over de jongens flikker, nog wel onder toeziend oog van paps, maar wel helemaal zelf gedaan :biggrin2:............ O ja, vorig jaar heb ik nog zelf een das gemaakt (niet een das in het bos, maar een das voor om je nek :P) en o ja, ik maak af en toe de favo-speeltjes van Laddy als die weer eens een jaap  hebben opgelopen..........zeg nu zelf die, kun je toch niet dood laten bloeden :biggrin2:

die rommel is gewoon om anderen zich thuis te laten voelen :whistling: :whistling: :whistling:
Door coby.p
#3166438
monster schreef: Ik maak vegetarische schijven in een hamburgerpers. Met allerlei bonen en zo.
staat ook op mijn planning, vegaburgers maken
Door coby.p
#3166439
- pien - schreef: :thumbsup:

Ooit wil ik nog eens mijn eigen brood bakken maar of dat organisatorisch gaat lukken, daar heb ik een hard hoofd in  ::)
Tomatensambal (rotisambal) staat ook op mijn lijstje...
Sriracha heb ik al wel zelf gemaakt  :)
Afbeelding
tomatensambal, rotisambal, vertel eens, klinkt goed
Door Dreetje
#3166470
Laika schreef: Wij maken zelf: zuurdesembrood, appeltaart, appelmoes, bonbons, boekweitpasta, yoghurt en hennepmelk.
Heb jij een beschrijving van hoe je zuurdesem maakt?
Ik heb het al zo vaak geprobeerd maar steeds mislukt het.
Laatst gewijzigd door Dreetje op zo 01 nov 2015, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jasmijn
#3166483
Laika schreef: Wij maken zelf: zuurdesembrood, appeltaart, appelmoes, bonbons, boekweitpasta, yoghurt en hennepmelk.
Heb je misschien het recept voor de boekweitpasta?
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3166486
Pruimenjam en appelmoes maken we zelf van fruit uit de tuin van schoonouders. :D

En ik ben ook benieuwd naar de vegaburgers! Ik heb ergens nog een lekker recept voor bietjes burgers om te ruilen.
Door - pien -
#3166508
coby.p schreef: tomatensambal, rotisambal, vertel eens, klinkt goed
Het is Surinaams he Co, niet Indonesisch...en meneer pien heeft vrijdag een potje meegenomen dus voorlópig hoef ik het niet zelf te maken.
Zoek eens op Surinaamseten.blogspot.nl, daar staan heerlijke recepten!
Door - pien -
#3166509
Dreetje schreef: Heb jij een beschrijving van hoe je zuurdesem maakt?
Ik heb het al zo vaak geprobeerd maar steeds mislukt het.
+1
Gebruikersavatar
Door doranto
#3166510
Ik maak zelf: Mayo (met olijfolie, kruiden en knoflook) en soms yoghurt, kaas (meestal Goudse, maar heb ook ooit camembert gemaakt), brood, gebak, bonbons, karnemelk, boter, jam, (verder heel veel wat niet eetbaar is, zoals glas-in-lood ramen, wilgentenen manden, kleding, stofferingen, haak/breiwerk, tegelwerk, metselwerk, meubels, bestratingen enz.) Maar nu heb ik links en rechts wat slijtage aan gewrichten enzo gek hè  ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3166569
Hier wordt ook veel zelfgemaakt. Toen ik nog meer thuis was helemaal, nu heb ik er niet zoveel tijd meer voor.

Wij gaan zo obatzda (obatzter) maken.  :dribble:

ChantalKrijn schreef: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... desem.html

Deze is bij mij nog nooit mislukt  :)
Die deed het bij mij ook altijd goed.  :) 
Je kunt ook appelsap van een biologische appel gebruiken voor de starter. Staat geloof ik ook ergens onder bij de comments.



Ohja, ik maak om de dag kefir.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door