Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3165006
Dian schreef: En ja, ik denk als we gezond willen leven, we terug moeten back to basic.......
Dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon verse spullen kopen en zelf je eten klaar maken. Het is nog niet zo heel erg lang geleden dat er geen pakjes en zakjes en blikjes en doosjes waren. Als je het voor je hond kan, kan je het ook voor jezelf. Even schakelen.
Wil je gaan letten op je zoutconsumptie? Op de meeste etiketten staat natrium.
Koop dan geen spullen met een etiket erop. Koop gewoon vers en onbewerkt. Dan mis je nog veel meer stoffen waar je lichaam absoluut niet op zit te wachten.

Off topic sorry hiervoor.
Door Truida
#3165015
pike schreef: Dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon verse spullen kopen en zelf je eten klaar maken. Het is nog niet zo heel erg lang geleden dat er geen pakjes en zakjes en blikjes en doosjes waren. Als je het voor je hond kan, kan je het ook voor jezelf. Even schakelen. Koop dan geen spullen met een etiket erop. Koop gewoon vers en onbewerkt. Dan mis je nog veel meer stoffen waar je lichaam absoluut niet op zit te wachten.

Off topic sorry hiervoor.
Dat het langzaam maar zeker off-topic gaat geeft niets hoor Spike  :)
Mijn vraag is beantwoord en ik vind de reacties best interessant.
Ik heb voor de zoveelste keer weer veel geleerd op BP.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3165050
pike schreef: Dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon verse spullen kopen en zelf je eten klaar maken. Het is nog niet zo heel erg lang geleden dat er geen pakjes en zakjes en blikjes en doosjes waren. Als je het voor je hond kan, kan je het ook voor jezelf. Even schakelen.Koop dan geen spullen met een etiket erop. Koop gewoon vers en onbewerkt. Dan mis je nog veel meer stoffen waar je lichaam absoluut niet op zit te wachten.

Off topic sorry hiervoor.
Dan zul je zelf brood moeten bakken, eigen beleg moeten maken, eigenlijk een moestuin hebben (welke zooi is er op die groentes gespoten), alleen water drinken, zelf kruiden kweken.......

Wat dat schakelen betreft, mijn energielevel is erg laag, kan nog geen 10 minuten staan om te koken (meestal maak ik roergebakt iets, het snijwerk kan ik zittend aan de tafel doen, maar voor het koken is de rek er dan uit........ dat is het (voorlopig) leren leven met een ruggenwervel die uit het rijtje geschoven is en waardoor ik nu al weer sinds april hevige zenuwpijn heb, net als bij een hernia, maar dan net iets anders en dik onder de morfine zit......... Tja, dan gaan bij mij de jongens voor heel eerlijk gezegd. Dit is niet om zielig te doen, maar dit is wat voor mij momenteel haalbaar is............ Als ik soep maak of stampot dan maak ik er een grote pan vol van, zodat ik het in kan vriezen..........
Laatst gewijzigd door Dian op ma 26 okt 2015, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door