Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Welk merk zou jij kiezen en graag ook waarom

Ford Transit Connect
12
28%
Renault Kangoo
6
14%
Peugeot Partner
7
16%
Citroen Berlingo
14
33%
Opel Combo
4
9%
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3163794
Berlingo! Hele fijne ervaringen mee.
Het rijdt erg comfortabel en voor de honden een ideale auto qua ruimte en instap.
We hebben één met airco en met schuifdeuren aan de zijkant; heel praktisch voor de honden.
Tevens een goed stevig hondenrek en achter de voorstoelen toch nog voldoende ruimte voor bagage -handig op vakantie-.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3163797
Ford.

Franse auto's vind ik een te slappe vering hebben en de Opel (mijn man heeft die van zijn werk) vind ik 3 keer niks.
Ik heb een Fiat Doblò cargo, maar die staat niet in het rijtje.
Door TomsBorders
#3163801
negatieve ervaring met franse gewone wagens maar de renault kangoo staat nu bovenaan mijn lijstje voor als ik aan de auto begin.
goed verbruik, niet te zwaar, niet teveel electronica en vrij comfortabel. meerdere vrienden rijden er al 3 + jaar tevreden mee rond.
Al is het wel zo dat ik niemand met andere merken ken dus dat is niet een vergelijking maar meer een indicatie.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#3163808
Ik zou gaan voor de citroen.

Ik heb nu (ivm eigen bedrijf) een citroen Jumpy gekocht.
Voordat ik een bestelbus kocht heb ik aan een vriend van mijn vader gevraagd wat wijsheid was. Hij heeft een eigen garage en ook gehandeld in 2de hands auto's. Hij gaf aan dat opel/ peugeot/ renault vaker motorische mankementen vertonen dan de citroen. Of het 100% waar is geen idee  :biggrin2:

Ik vond zelf de citroen erg lekker rijden, dus vandaar mijn keuze.
Door Paul_Barte
#3163809
Heb jaren en jaren een Berlingo gehad (met stickers).......vreselijk fijne auto.
Je kunt kiezen uit achterklep of 2 deuren achterin. Had zelf de achterklep uitvoering zodat je mooi droog je boodschappen kon inladen.
En inderdaad gewoon kenteken.
Door inge58
#3163823
Peugeot Partner!! Al jaren in ons bezit,inmiddels ruim over de twee ton en nog nooit iets mee gehad! Prima auto,en volgens mij nagenoeg hetzelfde als de Berlingo.
Wij rijden veel....heel veel  :)
Door Yvonne K
#3163827
Ik kan je alleen zeggen welk merk ik nooooit meer wil: Renault Kangoo.....
Rijdt heerlijk, heb de achterbank er uit en mooie plekken voor de honden en toch nog ruimte voor boodschappen o.i.d. maar heel veel problemen met de elektriek. Ramen die niet meer open of dicht willen, richtaanwijzer die het vaak niet doet. Sleutel die het niet mee deed en een nieuwe moest komen. Paar keer nieuwe accu. 2x zei een ANWB-er die kwam helpen dat de renault vaker dit soort problemen heeft.
Door Tanna
#3163846
Wij hebben een Fiat Doblò, maar dan wel met achterbank. Een paar maanden terug hebben we onze heel oude Doblò voor een iets nieuwere ingeruild. Het is een fijne auto!
Door Lil
#3163860
Hylos schreef: Hier komt sowieso geen Peugeot meer te staan
Wat een ellende heb ik daar mee gehad. Zodra de elektronica begint te klooien kun je meteen wel ophouden, dat wordt niks meer. Ik zie ze soms zelfs splinternieuw al langs de snelweg staan. Idem voor Renault al moet ik zeggen dat de Twingo die wij tijdelije hebben, prima voldoet. Qua comfort zijn de Fransen vaak wel fijn. Maar al die elektronica problemen kosten zoveel werk, spul en dus geld. Dat risico zou ik  niet willen lopen.

Ik zou voor de Opel gaan.
Ik rijd nu 10 jaar Twingo. De eerste tweedehands en tot bijna 3 ton op de teller gehad. Vier jaar geleden een nieuwe gekocht. Ze zijn heel betrouwbaar en heel erg goedkoop en luxe in verhouding tot andere indie prijsklasse. Helaas de grote Renaults tegenovergestelde ervaring mee: veel mankementen en erg duur.
Door Borke
#3163869
Ik zou een gewoon kenteken nemen en gewoon een station.
Als je de ramen dicht wilt hebben, dan blindeer je ze toch? Zulke enorme afstanden zal  je er toch niet mee rijden?
Door san :)
#3163892
Ik heb een bipper sindskort. Is een iets kleiner model als de partner of berlingo. De citroen heeft dezelfde als nemo en de fiat de fiorino


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door eelke
#3163894
Mijn geel kenteken berlingo heeft ook een vlakke laadvloer.
En een achterbank. Deze klapt op naar voren en dan is de vloer dus vlak. De bank kan er ook helemaal uit.

Als je graag eens een foto wilt zien hoor ik t wel.
Door Lizzy
#3163918
Heel lief van je aangeboden Eelke maar wij hebben zelf een Citroen Berlingo en een Renault Kangoo geel kenteken gehad en hond-geschikt moeten maken :). En dat noooooit meer. Wij gaan dus voor grijs :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door