Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Welk merk zou jij kiezen en graag ook waarom

Ford Transit Connect
12
28%
Renault Kangoo
6
14%
Peugeot Partner
7
16%
Citroen Berlingo
14
33%
Opel Combo
4
9%
Door Lizzy
#3163747
Stel jij moest een bestelauto kopen en je kon uit bovenstaande merken kiezen, welke zou je kiezen en waarom? Allemaal van bouwjaar rond 2010.

Alle merken die er niet bij staan, komen  niet in aanmerking. Hetzij omdat ze te duur zijn (ik wil wel een Mercedes Citan :biggrin2:) of omdat ik er niet in kan zitten vanwege de verkeerde stoelen (VW Caddy).

En Sonja, jij mag niet mee doen want ik weet jouw antwoord al, hahahaha ;D ;D
Door eelke
#3163752
Ik heb nu de Berlingo gestemd omdat ik die nu heb.

Maar de Partner is nagenoeg dezelfde toch?

Heb alleen geen ervaring met de nieuwe modellen dus misschien is mijn mening geheel overbodig  ::) maar ik ben nog steeds hartstikke blij met mn gouden koets.
Door Lil
#3163757
Van Renault en Peugeot hoor ik van meerdere mensen klachten, hoewel het mij hele fijne auto's lijken.

Vroeger tijdens mijn bijbaantje reed ik een ford transit connect en dat vond ik een hele fijne auto. Was in die 3 jaar tijd nooit iets mee aan de hand en er werd behoorlijk veel mee gereden; het was immers een bedrijfsbusje dus continu onderweg.
Door Cindy de Wolf
#3163768
Wij hebben nu, zoals je weet ;D, een peugeot Partner en ik ben er nog steeds blij mee. Ik heb nu een goede 3 ton op de teller staan en buiten regulier onderhoud en eenmalig een versnellingsbak met 240.000 toen op de teller eigenlijk nooit wat mee aan de hand. Wat ik wel een groot min punt vind is dat de bestelwagen in zijn algemeenheid zelden een dubbele schuifdeur heeft en dat is hoe wij wonen echt wel wenselijk. Onze volgende wagen wordt dan ook 1 met dubbele schuifdeur en zover ik weet loopt Ford daarin voorop.

Maar ehhhh waarom een bestelwagen met hoge wegenbelasting waarom dan niet gewoon een partner/Berlingo op geel kenteken en je stoelen eruit halen?
Door lianneke
#3163770
Berlingo. Perfect hondenhok, past met gemak een grote bench in. En dan hou je nog veel ruimte over.

Ik rij 1 op 24 diesel op lange stukken.
Buiten normale slijtage zoals verstuivers en een accu nooit problemen.
Enige nadeel is dat ik geen cruisecontrole heb. Nou ja, een afgezaagde bezemsteel voldoet ook :biggrin2:
Door Lizzy
#3163781
Cindy de Wolf schreef: Wij hebben nu, zoals je weet ;D, een peugeot Partner en ik ben er nog steeds blij mee. Ik heb nu een goede 3 ton op de teller staan en buiten regulier onderhoud en eenmalig een versnellingsbak met 240.000 toen op de teller eigenlijk nooit wat mee aan de hand. Wat ik wel een groot min punt vind is dat de bestelwagen in zijn algemeenheid zelden een dubbele schuifdeur heeft en dat is hoe wij wonen echt wel wenselijk. Onze volgende wagen wordt dan ook 1 met dubbele schuifdeur en zover ik weet loopt Ford daarin voorop.

Maar ehhhh waarom een bestelwagen met hoge wegenbelasting waarom dan niet gewoon een partner/Berlingo op geel kenteken en je stoelen eruit halen?
Omdat ik een dichte auto wil. Van buiten naar binnen en van binnen naar buiten. En een vlakke laadvloer. En een rek achter de voorstoelen zodat ik gescheiden zit van de honden.
Door Lizzy
#3163782
Spikkelneus schreef: Berlingo!
Citrofiel hier..... Alle andere franse merken (peugeot of renault) zouden ook een optie zijn.
Maar waarom Frans?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3163784
Lizzy schreef: Maar waarom Frans?
Dat is een met-de-paplepel dingetje. Ik ben zo'n beetje geboren in een citroen (letterlijk - mijn moeder rende net op tijd de eend uit en het ziekenhuis in). En 40 jaar later, met 1 uitstapje naar peugeot en 1 uitstapje naar renault nog steeds aan de citroen verslingerd. Het zijn de enige auto's waarin ik niet (al te erg) wagenziek word (ook niet in heeeeeeeele luxe dure auto's ver buiten budget  ::)).
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3163786
Hier komt sowieso geen Peugeot meer te staan
Wat een ellende heb ik daar mee gehad. Zodra de elektronica begint te klooien kun je meteen wel ophouden, dat wordt niks meer. Ik zie ze soms zelfs splinternieuw al langs de snelweg staan. Idem voor Renault al moet ik zeggen dat de Twingo die wij tijdelije hebben, prima voldoet. Qua comfort zijn de Fransen vaak wel fijn. Maar al die elektronica problemen kosten zoveel werk, spul en dus geld. Dat risico zou ik  niet willen lopen.

Ik zou voor de Opel gaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door