Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#3163367
Ik kom net van de 2ehands winkel. Ze nemen geen boeken meer aan.  Mooie boeken over kunstgeschiedenis, maar ook yoga enz. Ik lees al jaren met een e reader, dus ik ben mede schuldig. Maar boeken weggooien?
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3163371
Wat jammer dat ze niet meer aangenomen worden.
Misschien hier op BP aanbieden?
Advertentie zetten in de gratis krant die waarschijnlijk ook in jouw dorp/stad is?
Briefje ophangen bij de super?
Advertentie op een gratis site?
#3163374
ik bewaar alles maar je kan ze actief verkopen op marktplaats bijvoorbeeld of naar de kringloopwinkels brengen.
als je nog honden boeken hebt mag je ze altijd hier plaatsen natuurlijk (al begin ik wat tekorten te krijgen wat betreft boekenkast).
#3163386
Ik zag toevallig vandaag een bericht van de stichting waar is mijn angel voor 2e hands boeken, zij kunnen die verkopen om op die manier geld te generen voor hun stichting, dus dan geef je de boeken eigenlijk aan het goede doel
Gebruikersavatar
Door pluk
#3163413
Oude boeken gaan bij mij naar de kringloopwinkel. Op marktplaats staan diverse advertenties waarin gratis boeken worden gevraagd.

Verder is de vluchtelingenopvang misschien ook wel blij met bepaalde boeken.
Door Lizzy
#3163489
Ik snap daar dus echt niks van, dat ze ze niet meer willen! Als ik een boek wil hebben is het eerste wat ik doe: kijken of het ergens 2de hands te koop is.... En dan moet ik wel zeggen dat ik het irri vind als het nieuwe boek 24 euro kost en ze er 2de hands nog 19 euro voor vragen. Dan denk ik standaard "nah, voor die 5 euro meer koop ik het wel nieuw". Goed, wij brachten ze vroeger naar de Sleghte en nu naar de kringloopwinkel.
#3163490
Sommigen verkocht via bol.com, maar nav de verzendkosten en je afdracht aan bol.com in combinatie met een redelijke 2e-hands-boeken-prijs levert dat heel weinig op. Andere boeken geschonken aan 't verzorgingshuis. Sommige kringloopwinkels (incl. Leger des Heils) willen ze wel hebben, voor verkoop (Leger des Heils schenkt ze ook wel aan mensen die niks te besteden hebben). En ik heb laatste besloten hetgeen wat ik niet kan verkopen (kost nieuw te weinig om er 2e hands wat voor te kunnen krijgen) gratis aan te bieden op Marktplaats. Weg gooien vind ik zo zonde van boeken die er nog goed uit zien (of zelfs ongelezen..) en die niet zodanig 'over datum' zijn dat ze niet meer gelezen worden (zoals voor sommige oude studieboeken wel geldt).
#3163518
Lizzy schreef: Ik snap daar dus echt niks van, dat ze ze niet meer willen! Als ik een boek wil hebben is het eerste wat ik doe: kijken of het ergens 2de hands te koop is.... En dan moet ik wel zeggen dat ik het irri vind als het nieuwe boek 24 euro kost en ze er 2de hands nog 19 euro voor vragen. Dan denk ik standaard "nah, voor die 5 euro meer koop ik het wel nieuw". Goed, wij brachten ze vroeger naar de Sleghte en nu naar de kringloopwinkel.
Er worden nogal wat eisen gesteld, alleen boeken van een bepaald genre, de kaft moet perfect zijn, Nederlands talig, liefst van recente datum, oude boeken worden niet op prijs gesteld...is de serie niet compleet, dan is er geen interesse...enz enz...(gratis aangeboden, hè)
Door monster
#3163553
Nee, nog erger, er werd niet eens naar gekeken. Hoezo kringloop? Ik ga met mijn dochter overleggen wat ze er nu mee wil doen. We hebben nu in ieder geval wat mogelijkheden. Weggooien kan altijd nog.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door