Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3163690
Anne in Duitsland schreef: Probeer een beddenverkoper te vinden die de lijn van je ruggengraat kan 'meten' wanneer je op je zij ligt. Als je ruggengraat een mooie rechte lijn vertoont, is de matras namelijk goed voor jouw lichaam. Ik heb begin dit jaar een nieuwe matras gekocht nav zo'n meting (had ook rugklachten in horizontalen ruste) en slaap nu weer heerlijk én kan weer opstaan zonder op mijn zij het bed uit te moeten rollen. Kost wel wat (bijna duizend euri :-X), maar een uitgerust lichaam 's ochtends is toch een fijn ding.
Is maar wat je 's ochtends noemt natuurlijk!  8) ::)

:sofa:
Door Lil
#3163697
Lizzy schreef: Met een goed traagschuimmatras hoef je daar volgens mij niet op te letten, die vormt zich naar je lichaam en zakt in daar waar het moet inzakken en ondersteunt waar het moet ondersteunen.
Sleutelwoord hierin is dan wel GOED.
Werd mij ook gezegd, nou dat gaat echt niet op voor elk traagschuimmatras kan ik je vertellen. Mijn rug zakte toch echt door en ik had een voor de juiste gewichtsklasse.
#3163703
Anthraciet schreef: Ik ben nog steeds erg blij met mijn waterbed. Heb het nu al weer een jaar of 6 en behalve af en toe ontluchten en bijvullen, ligt het nog als op de eerste dag.

Dit bed is 80% gestabiliseerd en met 2 aparte compartimenten waardoor je er dus ook geen last van hebt als je partner in of uit bed stapt.
En zeker in de winter is het zoooo heerlijk warm  :biggrin2:


Als ik voor iets anders zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk naar tempur of memory foam gaan kijken, maar dan praat je wel over een heel ander kostenplaatje....
Hier hetzelfde. Ik wil echt niets anders meer!
#3165016
Lizzy schreef: Sas, ik mocht vandaag de auto van de buurman lenen en alleen voor de service al kan ik je Royal Health Foam in Den Haag van harte aan bevelen! Ik heb een traagschuim matras uitgekozen, de Evolution ballenmatras........... Alsof ik zweefde!! Goddelijk!
Heb je het matras al?
Ik ben al jaren op zoek naar een nieuw bed en door dit Topic op de site van RHF gaan kijken.
Denk dat ik dat ook wil.....
Wij wonen aan de andere kant van het land, dus hoor heel graag hoe het ligt!
#3165083
La Vie schreef: Heb je het matras al?
Ik ben al jaren op zoek naar een nieuw bed en door dit Topic op de site van RHF gaan kijken.
Denk dat ik dat ook wil.....
Wij wonen aan de andere kant van het land, dus hoor heel graag hoe het ligt!
Nee, ik heb het nog niet. Maar zodra ik het binnen heb en op geslapen heb laat ik het weten. Je schijnt het matras echt wel 3 weken de tijd te moeten gunnen om er aan te wennen trouwens. Daarom hebben ze ook een try out periode van iets van 40 of 45 dagen. Aangezien ik al op traagschuim lig, verwacht ik eigenlijk zelf niet dat ik moet wennen....
#3165321
Lizzy schreef: Nee, ik heb het nog niet. Maar zodra ik het binnen heb en op geslapen heb laat ik het weten. Je schijnt het matras echt wel 3 weken de tijd te moeten gunnen om er aan te wennen trouwens. Daarom hebben ze ook een try out periode van iets van 40 of 45 dagen. Aangezien ik al op traagschuim lig, verwacht ik eigenlijk zelf niet dat ik moet wennen....
Waterbed kostte ook wel een week of wat om aan te wennen, ik vond het in het begin helemaal niks. Nu wil mijn rug niks anders meer.




Succes met de nieuwe matras, ik hoop echt dat je er superlekker op gaat liggen!  :)
#3165504
Lizzy schreef: Als je daar toch bent, probeer gelijk de hoofdkussens. Ik heb gisteren een hoofdkussen gevonden waar ik gelijk verliefd op was, dat al mee naar huis genomen en dat slaapt al zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!
Welk hoofdkussen heb jij???? Heb er al zoveel geprobeerd maar het blijft niets  :-X

Wij hebben trouwens ook matrassen van RHF. Hebben er toen maar een dagje Den Haag van gemaakt om te proefliggen en wat uitleg te krijgen.
#3165507
Aprilsnow schreef: Welk hoofdkussen heb jij???? Heb er al zoveel geprobeerd maar het blijft niets  :-X

Wij hebben trouwens ook matrassen van RHF. Hebben er toen maar een dagje Den Haag van gemaakt om te proefliggen en wat uitleg te krijgen.
Hoe bevallen de matrassen jou?

Ik heb dit hoofdkussen:

Afbeelding

Ook van RHF.
#3165519
Lil schreef: Nu zie ik voor het eerst een vorm waarvan ik denk: hé dat is nu eens handig!
Nou, het ligt ook echt lekker. Als ik op mijn rug lig, kan mijn hoofd niet opzij vallen (daar krijg ik altijd nek en hoofdpijn van) en als ik op mijn zij lig, ondersteunt dit kussen echt lekker. Ik ben er blij mee. Goed, het lost m'n rugproblemen niet op maar het ligt heerlijk. Je kunt zelf meer of minder traagschuimvlokjes in het kussen doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door