Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3159688
Jantina schreef: Snap ik ook wel weer, zeker als ze loops zijn... Maar of een scootmobiel nou zo lekker is voor je rug.... En als ze trekken, dan trekken ze nog steeds. Of je moet ze aan je voertuig vastbinden maar of dat nou zo veilig is...
Ik heb twee flexlijnen aan de stoel vast gemaakt met een leren riempje. dat gaat gelukkig erg goed.(Didot en Nox kennen richtingcommando's) zo kunnen ze lekker snuffelen en hoef ik ze niet vast te houden. met oversteken doe ik ze dan even korter.

Als je hond netjes naast je kan lopen en ook naast de fiets kan , is de scoot niet een grote overgang hoor.
#3159693
Lizzy schreef: Die zijn er wel. Maar ik durf mijn honden eerlijk gezegd met niemand mee te geven.... :-[
Nee, dat gevoel ken ik. En dan heb ik geen loopse teef.

Je hebt 2 dingen. Een loopband heeft als voordeel dat je er niet voor weg hoeft. Nadeel is dat het alleen fysieke inspanning is en je honden dus mentale afwisseling missen. Snuffelen etc. Dus dat zal je op moeten vangen met hersenwerkjes als je, net als ik, een hond hebt die van enkel fysieke inspanning gewoon niet moe en voldaan te krijgen is.

Met een scootmobiel kan je dat wél. Je hond kan snuffen, rondhobbelen op zijn eigen tempo (aan een lange lijn of los) en krijgt daardoor ook mentaal wat aangeboden. Maar bedenk je wel dat dit niet echt fijn gaat zijn als je nu niet op een stoel kan zitten. Elk hobbeltje voel je, elke drempel, elk rukje aan de lijn.
#3159697
Hope schreef: Nee, dat gevoel ken ik. En dan heb ik geen loopse teef.

Je hebt 2 dingen. Een loopband heeft als voordeel dat je er niet voor weg hoeft. Nadeel is dat het alleen fysieke inspanning is en je honden dus mentale afwisseling missen. Snuffelen etc. Dus dat zal je op moeten vangen met hersenwerkjes als je, net als ik, een hond hebt die van enkel fysieke inspanning gewoon niet moe en voldaan te krijgen is.

Met een scootmobiel kan je dat wél. Je hond kan snuffen, rondhobbelen op zijn eigen tempo (aan een lange lijn of los) en krijgt daardoor ook mentaal wat aangeboden. Maar bedenk je wel dat dit niet echt fijn gaat zijn als je nu niet op een stoel kan zitten. Elk hobbeltje voel je, elke drempel, elk rukje aan de lijn.
En vooral: stel dat er zich iets voordoet, een confrontatie met een andere hond of zo. Dan kun je dus niet ingrijpen met je pijnlijke rug.

Vervelend hoor. Beterschap.
#3159720
[quote="pallas"]
Ik heb twee flexlijnen aan de stoel vast gemaakt met een leren riempje. dat gaat gelukkig erg goed.(Didot en Nox kennen richtingcommando's) zo kunnen ze lekker snuffelen en hoef ik ze niet vast te houden. met oversteken doe ik ze dan even korter.

Als je hond netjes naast je kan lopen en ook naast de fiets kan , is de scoot niet een grote overgang hoor.
[/quote]

lopen naast de scoot is hier ook geen probleem. Laddy weet dat hij niet mag snuffelen zolang hij aan de riem zit, Rakker heeft zich het privilege van de plank tussen mijn voeten toegeëigend :P Ik heb zaterdag een rondje scoot langs de winkels gedaan (die van mij gaat met een slakkengangetje) ik was kapot. Mijn rug was kapot (heb een verschoven tussenwervel, kan daardoor niet lopen, staan zitten......). Er is voor mij nu een aanvraag voor een scoot via de gemeente weg........ hopelijk krijg ik snel antwoord, ik kan dan ook weer beter het park in met de jongens...... Ik heb die van mij van mp voor € 250, heeft me tot nu toe goed geholpen, maar ikzelf kan niet meer, dus moet er een betere komen...........
#3159763
Ik heb een wals 15 (scootmobiel) en deze veert goed. Mijn hele lichaam is versleten dus alles doet pijn maar ik vind het een uitkomst.
Nina was 2 weken geleden nog loops maar ik rijd gewoon door als er een hond achteraan komt ;). Dus voor haar zit er ook niets anders op dan door te lopen. Nu moet ze weer 3 weken rust ivm ontstoken schouderpezen dus zit ze tussen mijn benen(doet mij wel zeer, maar ach..) en Ziva alleen ernaast. Op die manier maakt ze toch nog wat mee, en de laatste honderd meter mag ze ernaast om d'r behoefte te doen. Ik kan ongeveer 40km met de accu doen. Hij gaat 15 km per uur maar ik zet m niet voluit omdat mijn honden in draf moeten. Bij voluit gaan ze in flinke galop.
O ja ..en 4 wielen dus valt niet om.
Laatst gewijzigd door winni op wo 07 okt 2015, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#3159852
Mijn keuze voor en schootmobiel is gemaakt tegen de tijd dat het op schoenen niet meer gaat. Ik zie op mijn wandelingen regelmatig baasjes met hun hond en krijg het dan altijd een beetje warm om 't hart.......zalig om je rakkers nog te zien genieten en zelf wat frisse lucht te snuiven, hondenbaasjes te zien en te spreken.........ik zie het als ideale oplossing. ;)
#3159855
Ja, mijn  honden houden ook juist van dat snuffelen.... En normaal gesproken is dat ook geen probleem.

En ze zijn dus nog niet loops maar het zit er aan te komen. En net nu ben ik door mijn rug gegaan. Dus die combinatie nekt me. Zouden ze niet loops moeten worden, zou ik op een gegeven moment wel weer met vier honden naar het bos kunnen (ik denk dat ik vandaag al weer ga proberen een klein rondje mee te lopen want ik heb nu 2 dagen veel op bed gelegen en dat heeft me ook niks verder geholpen).

En normaal gesproken ga ik, als ze loops zijn, twee om twee naar het bos. Dus met Frou Frou en Linga en daarna met Fritzi en Biscuit. En dan ga ik naar een stuk bos waar honden niet los mogen. En dan laat ik Biscuit en Linga toch los. En doe ik Fritzi en Frou Frou aan een lange riem. En dat gaat prima. Maar als ik er nu aan denk dat ik met Frou Frou moet gaan lopen, krijg ik het al benauwd! Die hond trekt echt zo absurd hard aan de riem, die is niet te stoppen gewoon. Met niks. Ik heb zelfs een anti trek tuigje en daar trekt ze gewoon doorheen. Nou, daar kan ik dus niet mee lopen. Normaal wel, maar nu niet. Dus is het kiezen tussen een scootmobiel aanschaffen en 3 weken met haar te gaan scootmobielen. Of haar 3 weken door Leo uit te laten ('s morgens of 's avonds) en 1 keer per dag op de treadmill te zetten. Beide is natuurlijk maar tijdelijk. Zodra ze niet meer loops zijn (ze zijn dus nog niet loops!), kunnen ze weer mee naar het bos en hobbel ik met vier honden wel weer mijn rondje.

Ik hoop dat mijn rug ook wel weer beter wordt dan dit want anders kan ik permanent een scootmobiel aanschaffen :-X - en ja, ik ben inmiddels al twee keer bij m'n osteopaat geweest en heb voor maandag weer een afspraak.

En dit verdomme allemaal omdat 1 paar Dubarrry's echt lek waren en de ander de zolen helemaal versleten waren en ik ontzettende pijn onder mijn voeten kreeg. Maar ik wilde nu echt geen nieuwe Dubarry's meer kopen. En ik dacht dat de nieuwe modellen Aigle's goed genoeg zouden zijn en ik zo'n paar heb gekocht. Na 2 dagen voelde ik echter al "oh shit, dit gaat 'm niet worden". Na een paar dagen heb ik een podoloog gebeld in de hoop dat zooltjes in de Aigle's me van de problemen af zouden gaan helpen. Ik moest daar voorover buigen en voelde 'm al mis gaan. Ik voelde er iets uit schieten. Maar, ik kon nog lopen. Van de week ging ik in de bank zitten, heb ik een uurtje TV zitten kijken, ik moest eruit komen en toen voelde ik het al..., helemaal mis..... Ik kan me niet heugen ooit eerder zo'n pijn in mijn rug te hebben gehad. En die heeft wat pijn gedaan in het verleden :-X. Diclofenac in combinatie met paracetamol: het helpt geen zier.

Ik ben 5 jaar geleden voor het laatst echt finaal door mijn rug gegaan. Toen bij mijn osteopaat terecht gekomen. Hem gezegd "ik fok over 2,5 jaar een nestje en jij moet zorgen dat ik tegen die tijd kan met mijn rug :biggrin2:". In die zelfde periode ben ik ook Dubarry's gaan dragen. En die twee hebben er samen voor gezorgd dat ik mijn nestje zonder rugproblemen heb kunnen doen.

Mijn Aigle's Parcour 2 staan dus weer in de verkoop (maat 38 - en ik heb er dus in totaal 4 uur op gelopen en nieuw kostte ze 134.95 euro). Dus als er mensen zijn die interesse hebben! Ik denk dat ik van ellende toch mijn moeder ga vragen of ze zin heeft in een sponsor-project en dan nieuwe Dubarry's koop.....
#3159863
[quote="Lizzy"]
Ja, mijn  honden houden ook juist van dat snuffelen.... En normaal gesproken is dat ook geen probleem.

En ze zijn dus nog niet loops maar het zit er aan te komen. En net nu ben ik door mijn rug gegaan. Dus die combinatie nekt me. Zouden ze niet loops moeten worden, zou ik op een gegeven moment wel weer met vier honden naar het bos kunnen (ik denk dat ik vandaag al weer ga proberen een klein rondje mee te lopen want ik heb nu 2 dagen veel op bed gelegen en dat heeft me ook niks verder geholpen).

En normaal gesproken ga ik, als ze loops zijn, twee om twee naar het bos. Dus met Frou Frou en Linga en daarna met Fritzi en Biscuit. En dan ga ik naar een stuk bos waar honden niet los mogen. En dan laat ik Biscuit en Linga toch los. En doe ik Fritzi en Frou Frou aan een lange riem. En dat gaat prima. Maar als ik er nu aan denk dat ik met Frou Frou moet gaan lopen, krijg ik het al benauwd! Die hond trekt echt zo absurd hard aan de riem, die is niet te stoppen gewoon. Met niks. Ik heb zelfs een anti trek tuigje en daar trekt ze gewoon doorheen. Nou, daar kan ik dus niet mee lopen. Normaal wel, maar nu niet. Dus is het kiezen tussen een scootmobiel aanschaffen en 3 weken met haar te gaan scootmobielen. Of haar 3 weken door Leo uit te laten ('s morgens of 's avonds) en 1 keer per dag op de treadmill te zetten. Beide is natuurlijk maar tijdelijk. Zodra ze niet meer loops zijn (ze zijn dus nog niet loops!), kunnen ze weer mee naar het bos en hobbel ik met vier honden wel weer mijn rondje.

Ik hoop dat mijn rug ook wel weer beter wordt dan dit want anders kan ik permanent een scootmobiel aanschaffen :-X - en ja, ik ben inmiddels al twee keer bij m'n osteopaat geweest en heb voor maandag weer een afspraak.

En dit verdomme allemaal omdat 1 paar Dubarrry's echt lek waren en de ander de zolen helemaal versleten waren en ik ontzettende pijn onder mijn voeten kreeg. Maar ik wilde nu echt geen nieuwe Dubarry's meer kopen. En ik dacht dat de nieuwe modellen Aigle's goed genoeg zouden zijn en ik zo'n paar heb gekocht. Na 2 dagen voelde ik echter al "oh shit, dit gaat 'm niet worden". Na een paar dagen heb ik een podoloog gebeld in de hoop dat zooltjes in de Aigle's me van de problemen af zouden gaan helpen. Ik moest daar voorover buigen en voelde 'm al mis gaan. Ik voelde er iets uit schieten. Maar, ik kon nog lopen. Van de week ging ik in de bank zitten, heb ik een uurtje TV zitten kijken, ik moest eruit komen en toen voelde ik het al..., helemaal mis..... Ik kan me niet heugen ooit eerder zo'n pijn in mijn rug te hebben gehad. En die heeft wat pijn gedaan in het verleden :-X. Diclofenac in combinatie met paracetamol: het helpt geen zier.

Ik ben 5 jaar geleden voor het laatst echt finaal door mijn rug gegaan. Toen bij mijn osteopaat terecht gekomen. Hem gezegd "ik fok over 2,5 jaar een nestje en jij moet zorgen dat ik tegen die tijd kan met mijn rug :biggrin2:". In die zelfde periode ben ik ook Dubarry's gaan dragen. En die twee hebben er samen voor gezorgd dat ik mijn nestje zonder rugproblemen heb kunnen doen.

Mijn Aigle's Parcour 2 staan dus weer in de verkoop (maat 38 - en ik heb er dus in totaal 4 uur op gelopen en nieuw kostte ze 134.95 euro). Dus als er mensen zijn die interesse hebben! Ik denk dat ik van ellende toch mijn moeder ga vragen of ze zin heeft in een sponsor-project en dan nieuwe Dubarry's koop.....
[/quote]

Als je zo vreselijk veel pijn hebt aan je rug, dan ging ik niet in een scoot zitten. Echt niet. Want met een beetje pech schiet het er gewoon opnieuw in. En dat zitten zal ook echt zeker geen pretje zijn.
Ik ging dan toch voor een ronde met Leo en een loopband. En dan een hersenwerkje op zijn tijd.

En met die rug ging ik niet naar een osteopaat voordat ik zeker wist dat er geen hernia zit.
Sterkte ermee in elk geval. Rugpijn is zóóó niet fijn!
#3159872
[quote="Lizzy"]


(ik denk dat ik vandaag al weer ga proberen een klein rondje mee te lopen want ik heb nu 2 dagen veel op bed gelegen en dat heeft me ook niks verder geholpen).

[/quote]

Probeer dat ook te doen hoor. Juist met rugpijn moet je proberen om toch in beweging te blijven. Liggen gaat niet helpen. Heb je misschien een hometrainer zodat je een beetje kan fietsen?
#3159882
[quote="Erna"]
Probeer dat ook te doen hoor. Juist met rugpijn moet je proberen om toch in beweging te blijven. Liggen gaat niet helpen. Heb je misschien een hometrainer zodat je een beetje kan fietsen?
[/quote]

Ik heb niet twee volle dagen op bed gelegen hoor, maar wel veel. Dat was ook het advies van de huisarts. Niet 2 volle dagen plat maar of kleine stukjes lopen of liggen en zo weinig mogelijk zitten. Maar dat heeft inderdaad nakka geholpen. Net mee geweest naar het bos maar dat is nog geen doen. Ik kan niet snel genoeg lopen en het doet teveel zeer. Ik heb geen hometrainer maar wel een fiets dus ik ga zo maar eens lekker een stukkie fietsen!
#3159887
[quote="Hope"]
Als je zo vreselijk veel pijn hebt aan je rug, dan ging ik niet in een scoot zitten. Echt niet. Want met een beetje pech schiet het er gewoon opnieuw in. En dat zitten zal ook echt zeker geen pretje zijn.
Ik ging dan toch voor een ronde met Leo en een loopband. En dan een hersenwerkje op zijn tijd.

En met die rug ging ik niet naar een osteopaat voordat ik zeker wist dat er geen hernia zit.
Sterkte ermee in elk geval. Rugpijn is zóóó niet fijn!
[/quote]

Ik heb geen hernia :). En ik ben eerst bij de HA geweest.

Wij willen inderdaad eerst de loopband proberen. Dat lijkt ons voor nu het verstandigst. En omdat Debbie zo ongeveer om de hoek woont, lijkt het ons best zinnig om die eerst te proberen! Dus Debbie, als het nog steeds mag: houden wij ons zeer aanbevolen! Hoe lang zouden we 'm mogen lenen? Ik denk dat we sowieso het beste kunnen wachten totdat ze loops zijn.

En Kaszi, mocht de mensenloopband 'm nou niet worden, mogen we dan die van jou op komen halen? (dat zal Leo dan doen want ik kan momenteel nog geen 15 minuten in de auto zitten)?

Jullie zijn schatjes allemaal :-*
#3159888
[quote="pallas"]
Ik heb een Luna Victory. Dat is het enige merk wat onze gemeente levert.
Ik heb de een na grootste geloof ik. De vering is voor mij te weinig. Elk hobbeltje voel je.
Zelf zou ik liever een zeer goed geveerde 4 wieler hebben.
Mijn vriendin heeft ee eentje. Ik zal eens kijken welk merk zij heeft. Ben nu veeel bij mijn moeder in het ziekenhuis, dus kan even duren.
Veel sterkte met de pijn. Ga je ook naar je osteopaat toe?
[/quote]

Sterkte met je mams in het ziekenhuis :-*

Ik hoor het graag, welk merk zij heeft!
#3159891
[quote="constance.blokzijl"]
Euhm heel eerlijk; HF is mega aan de prijs en voor grotere honden minder geschikt zoals hij ze maakt. Maar zelfs mensen met Engelse Staffordjes zijn niet zo tevreden over zijn mills.

AB mills zijn echt steviger en ik dacht dat Albert er ook een had voor grotere honden, in elk geval hebben Brutus & Lola wel op een van zijn mills gestaan. Hij is lid van onze hondenclub vandaar dat wij het privilege hebben om wel eens op zondag gebruik te maken van zijn mills Afbeelding

Bedenk me opeens; ik kan hem eppen als je wil? Vragen of het een optie is voor een Dalmaat, kosten ed?
[/quote]

Ik vrees dat ik er daar een moet kopen... En met een beetje geluk is dit een tijdelijk iets, heb ik 'm niet meer nodig zodra de meiden niet meer loops zijn! Wel lief van je aangeboden :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door