Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3157604
Ik noemde het als voorbeeld inderdaad. Ik zou het een reden vinden voor overleg.  Baby zou je ook kunnen vervangen door ernstig ziek iemand oid  Gaat erom dat je in echt noodzakelijke gevallen zou kunnen overleggen. Ik zou niet snel iemand iets verbieden overigens.  Rekening houden met elkaar is soms ook lastig :)
#3157606
Typisch Nederland . We worden nu eenmaal graag bedolven onder regels
En we hebben nog niet zoveel regels

Het is zo moeilijk om elkaar gewoon aan te spreken , daar hebben we de overheid en/of de rechter weer voor nodig
Laten we ons eens druk maken om zaken die er werkelijk te doen
Eens wat vriendelijker zijn bv ... wat verdraagzamer
Maar nee , als we niets te zeiken hebben in dit land .....
#3157612
Gaat wel ver, maar ik baal ook wel eens dat ik in mijn slaapkamer in een rooklucht van mijn onderburen lig de snakken naar adem........ :-X

maar verbieden lukt je nooit, wat ga je allemaal verbieden: sigaretten roken, bbq-en, vuurkorven, houtkachels, openhaarden??? De schoorsteenveger moet straks zijn klantenbestand overdragen aan de politie om zo in elk geval al een deel op te sporen???

echt weer van die zeik dingen die volgens mij alleen de NL-overheid kan bedenken :P
#3157615
Dian schreef: Gaat wel ver, maar ik baal ook wel eens dat ik in mijn slaapkamer in een rooklucht van mijn onderburen lig de snakken naar adem........ :-X

maar verbieden lukt je nooit, wat ga je allemaal verbieden: sigaretten roken, bbq-en, vuurkorven, houtkachels, openhaarden??? De schoorsteenveger moet straks zijn klantenbestand overdragen aan de politie om zo in elk geval al een deel op te sporen???

echt weer van die zeik dingen die volgens mij alleen de NL-overheid kan bedenken :P
Goed idee !!! Dat vind ik nou zo stinken. Of van die alles branders, dat deden mensen in belgie eerst gewoon pallets en gelakt hout erin enzo, mijn hemel als je langsliep was je gewoon zwart van de rook  :-X
Maar goed dat was wel extreem.
Maar hier in duitsland schijnt het verplicht te zijn dat ze je installatie nameten en ook schoonmaken, dus ook ketel.
Heel erg vind ik dat niet want er wil natuurlijk wel eens wat fout gaan. Koolmonooxide wordt ook gemeten.
Angelique schreef: Ze moeten gewoon al die VAGs verbieden.  :biggrin2:
Neeeee!!!!!!  >:(
Maar serieus die passat had 'raketaandrijving' zooo leuk  :D En ik mis onze oude transporter nog steeds heel erg dus ooit ...  :angel2:
Door BusKay
#3157620
Laten we hopen dat de "Nederlandse" nuchterheid het wint...

Maar als Clean Air Nederland wint dan is ie geboren... de rookvrije woonplek  ::) ::)

Wellicht komt er dan een markt voor illegale rookzoldertjes??  :o :o
#3157676
Met de winter in aantocht zouden ze de openhaarden in rijtjes- en vrijstaande woningen moeten verbieden. Alleen op het platteland vind ik het o.k.
Een hele buurt wordt verziekt als er weer zo'n vettige en smerige rookpluim omhoog dwarrelt. Heel de buurt in de stank en ramen en deuren verplicht sluiten.......bah.
Mag je straks nog wel roken in je eigen kamer of wordt dat ook aan de regeltjes toegevoegd hier in het bekrompen kikkerland met 1001 regeltjes.
Straks krijg je ook een boete als je een wind laat.....milieu boete voor stankoverlast of geluidshinder.
#3157693
En daar wat hij dan, de klacht over de openhaard/kachel.  :)

De nieuwe kachels roken zowat niet meer, dat is te verwaarlozen. Bij gebruik van droog schoon hout.
Ik heb eens gekeken hoelang onze kachel rookt nadat hij aangestoken is en dat is minder dan 5 minuten. Ik rook niet, BBQ  niet, heb geen stinkende diesel achter het huis staan, mijn hond blaft niet, mij katten komen niet in andermans tuin, mijn kinderen krijsen niet als ze buiten zijn, mag ik dan 5 minuten per dag, als het tenminste koud is, wat schoon rook uit mijn kachelpijp laten komen?
#3157707
keetje schreef: En daar wat hij dan, de klacht over de openhaard/kachel.  :)

De nieuwe kachels roken zowat niet meer, dat is te verwaarlozen. Bij gebruik van droog schoon hout.
Ik heb eens gekeken hoelang onze kachel rookt nadat hij aangestoken is en dat is minder dan 5 minuten. Ik rook niet, BBQ  niet, heb geen stinkende diesel achter het huis staan, mijn hond blaft niet, mij katten komen niet in andermans tuin, mijn kinderen krijsen niet als ze buiten zijn, mag ik dan 5 minuten per dag, als het tenminste koud is, wat schoon rook uit mijn kachelpijp laten komen?
Daar zeg je wat...droog hout!
Veel mensen met een allesbrander denken dat je er ook inderdaad ALLES in kan verbranden en praat ik over plastic en ander afval.  :-\
#3157731
Tja, allesbrander, breek me de bek niet open. Die ruik ik hier ook in de buurt. Dan lijkt het wel of er een chemische fabriek in de fik staat.
Wij hebben bewust gekozen voor een kachel die ons en het milieu zo weinig mogelijk belast.
#3157751
Paul_Barte schreef: Daar zeg je wat...droog hout!
Veel mensen met een allesbrander denken dat je er ook inderdaad ALLES in kan verbranden en praat ik over plastic en ander afval.  :-\
Op het platteland zie je het nog wel eens hoor. Groot olievat, fikkie stoken, alles wat je niet meer kunt gebruiken of nodig hebt erin en met een potje bier ernaast.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door