Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3150696
Ik kan het alleen maar helemaal met jou eens zijn Kaela!! Dat is ook het beleid wat Lorre en Co voert!
Maar idd voor een ieder die dit topic leest,begin nooit onbezonnen aan een papegaai! Lees je in,win informatie bij kenners,weet er zeker van dat je voldoende tijd hebt,ga zo maar door! Er is genoeg documentatie! Maar eigenlijk geldt dit voor een ieder die voor het eerst een huisdier aanschaft!
#3150718
Kaela schreef: Bij die van het laatste filmpje ben ik op workshop geweest. Hartstikke gaaf is free flight. Maar ook niet geheel zonder risico hoor. Ik durf dat met die twee van mij niet aan. In huis mogen ze wel vliegen en wij zijn 1 keer met Kaela naar een manegehal geweest. Dat was een jaar of 7 geleden en toen had de dierenarts gezegd dat haar nieren slecht waren en ze dood zou gaan. Ik wilde haar een keer echt laten vliegen:



Het was reuze grappig, maar ze ging wel bovenin de balken zitten en het was een hele toer om haar daar vandaan te krijgen!

Ik vind van free flight shows ook prachtig!

Ara's in Marlow (Duitsland)

Afbeelding

Afbeelding

Lori in Marlow:

Afbeelding

Hyancintara in Walsrode, deze vloog mee met de show, maar toen ik de foto nam liep er een verzorger mee rond om te collecteren voor een project in Amerika

Afbeelding

Ara's, kraanvogels en een rosekaketoe in Walsrode:

Afbeelding

Grijze roodstaart in Walsrode:

Afbeelding

Ara's in Avifauna

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oooooh ik vind het zo leuk  :biggrin2: Ik hoop jullie ook  :-[



Ik heb zelf geen vogels maar wat mooi om te zien zeg.
#3150724
Ik wil ook al heel lang een papagaai of een ara, door dit topic vlamt mijn verlangen weer hoog op  :smitten:

Hier in Nederland zou ik wel een willen maar alleen een dwerg papagaai, want hier heb ik geen ruimte om een grote vogel te laten vliegen.

Als we naar Portugal gaan dan wil ik daar mijn huis zo bouwen ( of verbouwen ) dat er een groote binnen plaats is wat afschermt is met gaas en glas waar ik dan het liefst een koppeltje ara's in zou willen houden.
In Portugal heb ik dan ook de mogelijkheid om er een soort van tropisch woud van te maken met planten van hun natuurlijk leef gebied.
Dat zou me zo gaaf lijken om dan bijvoorbeeld 2 opvang ara's de plek van hun leven te geven  :biggrin2:
#3150730
keetje schreef: Ik zit nu allerlei pellets te bekijken maar zupreem heeft van die felle kleurtjes. Dat kan toch nooit natuurlijk zijn? Ik heb zitten kijken bij Beaphar Care+ voor 95% uit biologische bestanddelen bestaat.

Beaphar heb ik idd ook naar gekeken,maar diegene aan wie ik het heb gevraagd,raadde ons Zupreem aan,omdat daar echt alles inzit en minder zout bevat dan andere pellets! Ze vertelde er ook bij dat er voor een grijze roodstaart wel iets calcium moet worden bijgegeven,omdat voor de roodstaart te weinig in de Zupreem zit! Ik heb de nutblend,die ruikt naar cocos en ziet er goed uit,licht en donker bruin.Die fruitblend met die kleurtjes,daar vertelde zij ons,dat papegaaien soms alleen bepaalde kleurtjes pakken,maar wel de voedingsstoffen binnenkrijgen die ze nodig hebben! Maar ik begrijp je twijfel over de kleurtjes! Ga er volgende week wel even naar vragen. Moet terug,omdat wij voor iets hebben betaald,behoorlijk bedrag,wat wij niet hebben gekocht!
Mijn meneertje vindt het heerlijk!
#3150734
jasmijn schreef: Ik wil ook al heel lang een papagaai of een ara, door dit topic vlamt mijn verlangen weer hoog op  :smitten:

Hier in Nederland zou ik wel een willen maar alleen een dwerg papagaai, want hier heb ik geen ruimte om een grote vogel te laten vliegen.

Als we naar Portugal gaan dan wil ik daar mijn huis zo bouwen ( of verbouwen ) dat er een groote binnen plaats is wat afschermt is met gaas en glas waar ik dan het liefst een koppeltje ara's in zou willen houden.
In Portugal heb ik dan ook de mogelijkheid om er een soort van tropisch woud van te maken met planten van hun natuurlijk leef gebied.
Dat zou me zo gaaf lijken om dan bijvoorbeeld 2 opvang ara's de plek van hun leven te geven  :biggrin2:
Ik hoop dat jouw droom uitkomt! Fantastisch klimaat,grote voliere/serre om ara's te houden! Wow! Maar lees je heel goed in en denk er goed over na of jullie kunnen bieden wat de vogels nodig hebben ;).
Want er zijn meer mensen die een papegaai aanschaffen en de opvang mogelijkheden wordt minder en helaas belanden er steeds meer vogels in de opvang,omdat ze agressief worden,of vereenzamen,en vele andere redenen!
#3150877
Bij het aanschaffen van dieren ga ik nooit over 1 nacht ijs  ;)

Bijvoorbeeld ik wou ooit fretten, ik weet er nu dus erg veel van af nu maar heb ze nooit gehad.
Vriendlief was er allergisch voor waar we achter kwamen door bij mensen te gaan kijken of ze iets voor ons waren, wat iedereen zou moeten doen in mijn ogen.

Dus voor ik een papegaai neem ga ik eerst bij anderen mensen kijken, heb ook al een lange tijd verschillende boeken er over en ook al veel info over gevonden op internet 8)
Maar voorlopig komt er nog geen hoor  ;)
#3150885
Het is jammer dat niet iedereen zich realiseert dat je, als je een jonge papegaai koopt, er zomaar 80 jaar voor moet gaan zorgen. Ik zal dat niet gaan halen dus moet na gaan denken wat er gebeurd als er iets met mij gebeurd. Je kan je kinderen er niet verplicht mee op zadelen. Daarbij komt dat mijn kinderen niet erg veel binding hebben met de dieren hier in huis. Behalve dochterlief met de katten.
#3151447
ik vind papagaaien schitterend!  :-*
wij hebben hier in de buurt helaas een uit de hand gelopen liefhebbers drama.
jong stel kwam hier wonen met een grijze rood staart en een groene(amazone?) in de woonkamer hingen heel veel takken en speelgoed en boven in een slaapkamer helemaal verbouwd als ze aan het werk waren konden de vogels daar in.

er kwam een kindje....vogels kwamen niet meer in de woonkamer maar bleven boven en af en toe beneden.
een kennis had een blauwe Ara en kon daar niet meer voor zorgen,ze namen de Ara over en het gekrijs begon  :-X
dus Ara nr 2 kwam erbij als vriendje...hielp niet echt het gekrijs bleef.
en dat was zo hard dat wij het binnen konden horen terwijl we een blok verder wonen en hun alles dicht hadden!

kindje 2 werd geboren....er werd een grote voliere in de tuin gebouwd..........en wij als buurt werden gillend gek van het gegil en gekrijs! >:(
helaas staan papagaaien niet in de hinder wet van onze gemeente(blaffende honden wél ::)) en kon de politie niks doen nadat gesprekken met dit stel op ruzie en bedreigingen van hun kant op niks uitliepen.
na een jaar met heel veel gedoe stonden ze weer open voor gesprekken gelukkig.
uiteindelijk gaven ze wel toe dat het ze boven het hoofd gegroeid was en dat ze een goed huis voor de Ara`s zouden zoeken.
na een half jaar is dat gelukt,we kregen een brief van de buurtbemiddelaar of we wilde bijdragen in de kosten die dit koppel had gehad voor de bouw van de voliere... :uglystupid2:
ik schreef terug dat ik dat wel wilde als mijn kosten in de opvoeding van 2 honden ook vergoed zouden worden.

enfin..kindje 3 is van de winter geboren en ik hoor om `s ochtends  5 uur de roodstaart al gillen,ze zitten nu 24 uur buiten ook in de winter.
ze reageren op alles en komen echt aandacht te kort.
zo triest voor zulke mooie intelligente dieren.
ben echt benieuwd hoelang de directe buren dit tolereren.
#3151569
Roef & Hidde schreef: ik vind papagaaien schitterend!  :-*
wij hebben hier in de buurt helaas een uit de hand gelopen liefhebbers drama.
jong stel kwam hier wonen met een grijze rood staart en een groene(amazone?) in de woonkamer hingen heel veel takken en speelgoed en boven in een slaapkamer helemaal verbouwd als ze aan het werk waren konden de vogels daar in.

er kwam een kindje....vogels kwamen niet meer in de woonkamer maar bleven boven en af en toe beneden.
een kennis had een blauwe Ara en kon daar niet meer voor zorgen,ze namen de Ara over en het gekrijs begon  :-X
dus Ara nr 2 kwam erbij als vriendje...hielp niet echt het gekrijs bleef.
en dat was zo hard dat wij het binnen konden horen terwijl we een blok verder wonen en hun alles dicht hadden!

kindje 2 werd geboren....er werd een grote voliere in de tuin gebouwd..........en wij als buurt werden gillend gek van het gegil en gekrijs! >:(
helaas staan papagaaien niet in de hinder wet van onze gemeente(blaffende honden wél ::)) en kon de politie niks doen nadat gesprekken met dit stel op ruzie en bedreigingen van hun kant op niks uitliepen.
na een jaar met heel veel gedoe stonden ze weer open voor gesprekken gelukkig.
uiteindelijk gaven ze wel toe dat het ze boven het hoofd gegroeid was en dat ze een goed huis voor de Ara`s zouden zoeken.
na een half jaar is dat gelukt,we kregen een brief van de buurtbemiddelaar of we wilde bijdragen in de kosten die dit koppel had gehad voor de bouw van de voliere... :uglystupid2:
ik schreef terug dat ik dat wel wilde als mijn kosten in de opvoeding van 2 honden ook vergoed zouden worden.

enfin..kindje 3 is van de winter geboren en ik hoor om `s ochtends  5 uur de roodstaart al gillen,ze zitten nu 24 uur buiten ook in de winter.
ze reageren op alles en komen echt aandacht te kort.
zo triest voor zulke mooie intelligente dieren.
ben echt benieuwd hoelang de directe buren dit tolereren.
Wat een verhaal!! Ik durf er verder niet over te oordelen,want ik weet niet hoe ze verder worden verzorgd,voeding,schoon water, voliere schoonhouden,of er in het nachtverblijf verwarming is,enz.Maar ik begrijp wel dat het bij jullie in de buurt een enorme overlast geeft aan geschreeuw! En dat is verre van leuk!
#3152536
Zo, even wat dingetjes besteld, oa zupreem en Beaphar care+ pellets. Ze hadden ook nog andere bio pellets maar die bestel ik de volgende keer wel mee, mochten deze niet willen.
Best wel weer een bedragje samen maar die pellets zijn best wel duur. Heb verder nog wat treatdingetjes besteld om ze bezig te houden en in de boom te hangen.
Ook zo'n fruitcupdingetje. Ik hoor daar verschiillende dingen over, goed en slecht maar 1 cupje in de week moet kunnen, het gaat mij om de afwisseling.
We zullen het zien, ik ben er klaar voor.  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door