Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
#3150688
Angelique schreef: Dan denk je ook meteen...jammie  :biggrin2:
Dat dacht ik precies zo. ;D

Ik ga nu de lekkerste döner kebab van midden limburg halen bij
Ali Baba in Horn. :D
Door BusKay
#3150692
Ruisje schreef: Dat dacht ik precies zo. ;D
Ik ga nu de lekkerste döner kebab van midden limburg halen bij
Ali Baba in Horn. :D
Sesam open U.... en dan vliegt ie zo naar je bord???
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3150706
- pien - schreef: Broccoli met mozzarella en ansjovis
• 600 gram broccoli, in roosjes
• 100 gram ansjovisfilets in olie
• 4 eetlepels olijfolie
• 3 teentjes knoflook, in dunne plakjes
• 1 rode peper, zonder zaadjes, in ringetjes
• sap van 1 citroen
• 1 eetlepel gehakte (platte) peterselie of basilicum
• 250 gram mozzarella, in plakjes
Bereiden:
Stoom of kook de broccoli in 4-5 minuten beetgaar. Laat de ansjovis uitlekken en vang de olie op. Verhit de olijfolie en fruit hierin de knoflook en rode peper circa 2 minuten. Voeg de helft van de ansjovis toe en laat deze smelten. Schep de broccoliroosjes er- door. Meng de ansjovisolie met het citroen- sap en de peterselie. Breng op smaak met peper. Meng de broccoli met de mozzarella en de rest van de ansjovis. Bedruppel met de ansjovis-kruidenolie. Lekker met biefstuk, tartaar of kip.

Je zou de ansjovis weg kunnen laten en er dan wat zout ingooien. Ik at het zonder vlees.
Heel verfrissend, zeker in de zomer ;)
Ik wilde al vragen, kan het zonder ansjovis! Dat lijkt me niet zo lekker. Ik ga dit recept binnenkort eens proberen, dank je!
Door Mowgli
#3150749
Wij hebben vanavond heerlijk Persisch gegeten: vooraf een yoghurt dip met wilde knoflook en gepureerde aubergine met walnoten, stukken granaatappel, bieslook en granaatappelsiroop, een grilplaat met 4 soorten gegrilde vlees, rijst en safraan rijst, ui en salade van verse munt, perterselie en koriander. Toe had ik een latte macchiato.
Door keetje
#3150760
Mowgli schreef: Wij hebben vanavond heerlijk Persisch gegeten: vooraf een yoghurt dip met wilde knoflook en gepureerde aubergine met walnoten, stukken granaatappel, bieslook en granaatappelsiroop, een grilplaat met 4 soorten gegrilde vlees, rijst en safraan rijst, ui en salade van verse munt, perterselie en koriander. Toe had ik een latte macchiato.
Dan ben je zeker uit eten geweest?
Door Mowgli
#3150765
keetje schreef: Dan ben je zeker uit eten geweest?
Ja, zie mijn post van gisteren  :biggrin2:

Morgen (en maandag) gaan we Libanees-Israelisch eten, maar dan kook ik alles helemaal zelf.
Door - pien -
#3150834
Kaela schreef: Ik wilde al vragen, kan het zonder ansjovis! Dat lijkt me niet zo lekker. Ik ga dit recept binnenkort eens proberen, dank je!
In principe proef je geen ansjovis (heus!) maar geeft het wel smaak  :)
Maar ach, een recept is een leidraad dus probeer gewoon hoe jij het lekker vindt  ;)
Door - pien -
#3150836
Mowgli schreef: Wij hebben vanavond heerlijk Persisch gegeten: vooraf een yoghurt dip met wilde knoflook en gepureerde aubergine met walnoten, stukken granaatappel, bieslook en granaatappelsiroop, een grilplaat met 4 soorten gegrilde vlees, rijst en safraan rijst, ui en salade van verse munt, perterselie en koriander. Toe had ik een latte macchiato.
Oe, dat klinkt waanzinnig lekker!

Wij eten samen ~ weer lekkere bulgurpilaf met sperzieboontjes  :D
Door Mowgli
#3150842
- pien - schreef: Oe, dat klinkt waanzinnig lekker!
Ja, dat was het ook. Het is echt een aanrader  :)

Ter compensatie van het vele vlees gister ga ik vandaag falafel maken met baba ghanoush, couscous salade en hummus. Ik heb een hummus-recept gevonden van Ottolenghi (met gedroogde kikkererwten, dus iets meer werk) wat volgens velen het beste recept ter wereld is.

Dit eten we met pide, olijven ingelegd in kruiden, Turkse schapenkaas en heul veul knoflookdip van de Turk.
Door Lizzy
#3150859
Klein stukje pizza van gisteren. Ik had voor 2 dagen pizza gemaakt maar Fritzi heeft gisteren het grootste deel opgegeten >:(. Leo was de honden een voor een uit aan het laten, ik zat te tikkeren en ineens hoor ik een soort plofje. Ik wist gelijk dat mijn pizza op de grond lag. Eenmaal in de keuken aangekomen, stak er nog net 1 randje pizza uit Fritzi d'r bek. En toen ze mij zag, slikte ze de boel gauw door ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3150863
Lizzy schreef: Klein stukje pizza van gisteren. Ik had voor 2 dagen pizza gemaakt maar Fritzi heeft gisteren het grootste deel opgegeten >:(. Leo was de honden een voor een uit aan het laten, ik zat te tikkeren en ineens hoor ik een soort plofje. Ik wist gelijk dat mijn pizza op de grond lag. Eenmaal in de keuken aangekomen, stak er nog net 1 randje pizza uit Fritzi d'r bek. En toen ze mij zag, slikte ze de boel gauw door ::)
Ow ow  ::)

:2funny: :2funny: :2funny:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door