Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3149114
constance.blokzijl schreef: Via Oostenrijk hoef je alleen voor de A10 extra te betalen dacht ik, maar weet niet meer hoeveel dit is, was geen mega bedrag dacht ik? En je vignet voor Oostenrijk is ook maar een euro of 8.
Ik vind de tol in Italië erger moet ik zeggen, we zijn vorig jaar vanuit Oostenrijk naar Venetië geweest en waren alleen al €38 kwijt aan tol, heen en terug....

Zwitserland is heul lang geleden dat ik daar ben geweest, kan ik dus niets zinnigs over zeggen.
Is dat de Brennerpas?  Dacht dat het heen en terug bijna 20 Euro was en dan moesten we ook 2X een vignet voor 10 dagen, want ja een vignet van 14 dagen kennen ze niet  ;D
#3149124
Mini's 3-tal schreef: Kun je niet heel relaxt de auto op de trein rijden 's avonds in Zuid-Duitsland en 's morgens wakker worden in Italië?
We hebben ook wel gedacht om te gaan vliegen, wat een stuk goedkoper is dan de trein (heb net even gekeken, van Düsseldorf naar Verona zijn de kosten rond de 400 euro). Maar we vinden het leuk om onderweg wat te zien, wij hebben beide nog niet zoveel gezien van de wereld en vinden het daarom leuk de auto te pakken  :-).
#3149165
Vorig jaar via Zwitserland naar Italië gereden.
Vignet op marktplaats aangeschaft, scheelde toch wel wat  :)
In noord- Italie 2x tol gehad maar dat was maar weinig wat ik me herinner.

We zijn over de pas gereden langs Andermatt (leuk dorpje), daar overnacht met de camper.

Met over Oostenrijk rijden naar Italie geen ervaring mee.
#3149513
DJ en Doerak schreef: Bedankt voor alle reacties. Vignet via marktplaats durf ik ook wel aan hoewel er voor gewaarschuwd wordt. Het gaat Zwitserland worden, qua overnachtingen moeten we nog even zien hoe we dat regelen of dat we gewoon kijken waar we stranden.
Geen idee of het van belang is, maar Zwitserland is een duur land. Eten, benzine, overnachten, boete's, allemaal duur :biggrin2: Het is ook een prachtig land, maar mocht je het overwegen, dan is het wel iets om mee te nemen. 2 dagen vignet en je verblijfskosten aldaar.
#3149629
kaszi schreef: Is dat de Brennerpas?  Dacht dat het heen en terug bijna 20 Euro was en dan moesten we ook 2X een vignet voor 10 dagen, want ja een vignet van 14 dagen kennen ze niet  ;D
Nee, was niet de Brennerpas dat was via de Tauern tunnel, staan ook flitspalen en manlief was er na de vakantie achter dat die het ook doen Afbeelding koste ook nog zo'n 30/40 euro....
#3149708
Mini's 3-tal schreef: Geen idee of het van belang is, maar Zwitserland is een duur land. Eten, benzine, overnachten, boete's, allemaal duur :biggrin2: Het is ook een prachtig land, maar mocht je het overwegen, dan is het wel iets om mee te nemen. 2 dagen vignet en je verblijfskosten aldaar.
Ja, het wordt ook alleen een reis dóór Zwitserland  :biggrin2:. We overnachten vlak voor de grens zodat we de volgende dag rustig door Zwitserland kunnen rijden. Met de nadruk op rustig i.v.m. bekeuringen  ;).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door