Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3148807
In september gaan we met Sofi een weekje naar Oostkapelle.
Wie heeft er leuke tips voor dingen die je in die regio met hond kunt doen?
Sofi is 10+, maar een flink uur wandelen doet ze nog met gemak  8)

Ik denk aan:
Openluchtmusea, losloopgebieden, pittoreske stadjes?
Tips voor boottochtjes met hond?
Hondvriendelijke horeca waar je lekker kunt eten?

Alle tips zijn welkom  :biggrin2:
#3148837
Haha, ja he?

Nou ja, tis wel t gevoel wat ik meteen heb als ik aan de zeeuwse kust ben. Maar echte tips heb ik niet.

Ja, goed kijken, want niet overal mag je met de hond het strand op, ook niet aangelijnd. Viel ons wel tegen.
#3149005
In Oostkapelle zit je wat losloopgebied goed. Je hebt daar een hondenstrand bij de duinovergang naar Strandpaviljoen Berkenbosch. Daar mag je hond sowieso loslopen en je mag bij Berkenbosch je hond ook gewoon mee naar binnen nemen als jullie zelf wat willen eten of drinken. Aan de hond wordt daar ook gedacht, bakje water is altijd aanwezig. En volgens mij zelfs een kluif en kwispelbier voor de hond kun je daar kopen  :biggrin2: :-X.

In het bos mogen honden niet los ivm met de herten en ander wild die opgejaagd kunnen worden, verstoren van de rust. Maar het is wel een mooie route als je eerst over het strand richting Domburg loopt en dan door het bos weer terug.
Qua restaurants weet ik niet zo goed waar je je hond wel of juist niet mee naar toe mag nemen.
#3149105
[quote="WillyP"]
In Oostkapelle zit je wat losloopgebied goed. Je hebt daar een hondenstrand bij de duinovergang naar Strandpaviljoen Berkenbosch. Daar mag je hond sowieso loslopen en je mag bij Berkenbosch je hond ook gewoon mee naar binnen nemen als jullie zelf wat willen eten of drinken. Aan de hond wordt daar ook gedacht, bakje water is altijd aanwezig. En volgens mij zelfs een kluif en kwispelbier voor de hond kun je daar kopen  :biggrin2: :-X.

In het bos mogen honden niet los ivm met de herten en ander wild die opgejaagd kunnen worden, verstoren van de rust. Maar het is wel een mooie route als je eerst over het strand richting Domburg loopt en dan door het bos weer terug.
Qua restaurants weet ik niet zo goed waar je je hond wel of juist niet mee naar toe mag nemen.
[/quote]
Dat stuk strand is volgens mij redelijk in de buurt van het huis wat wij huren  8)
Reuze bedankt voor de tips!

Verder hou ik me maar aan de adviezen van Eelke en Anne.
Natuurlijk gaan we ook op zoek naar Kwispelbier voor Sofi - eens zien of ze dat lust  ;D
#3149353
http://www.doggydating.com/losloopgebie ... ty---1-1-1

Wij zijn vorige week naar Rammekenshoek geweest, leuke wandeling. Strand is niet zo groot, maar je kunt daar ook gewoon lekker gaan zitten.
Later nog boven op het duinpad gezeten om te genieten van de stilte en het uitzicht en daarna teruggelopen naar de auto.
Geluncht in Vlissingen en nog wat op de boulevard gelopen.
Leuke stad.
#3149433
[quote="KarenH"]
http://www.doggydating.com/losloopgebie ... ty---1-1-1

Wij zijn vorige week naar Rammekenshoek geweest, leuke wandeling. Strand is niet zo groot, maar je kunt daar ook gewoon lekker gaan zitten.
Later nog boven op het duinpad gezeten om te genieten van de stilte en het uitzicht en daarna teruggelopen naar de auto.
Geluncht in Vlissingen en nog wat op de boulevard gelopen.
Leuke stad.
[/quote]
Wat een leuke tip en handige link, bedankt daarvoor!  :biggrin2:
Hoe lang duurde die wandeling ongeveer?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door