Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door judith1967
#3148735
Anne in Duitsland schreef: Marloes, jij hebt dringend een Kärcher Window Vac nodig! Ramen zemen wordt gegarandeerd je nieuwe hobby daarmee, en wel iedere dag, zo snel en streeploos gaat het daarmee!

Ja ideaal!!!!
Ik heb dan de Leifheit uitvoering
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3148747
Ik stel voor dat TS en ik 1 dag in de week wisselen, ik bij haar ramen wassen, zij hier stoffen  :biggrin2:

Dat is nou echt het stomste, stoffen.. Je kunt er niet van genieten.. Morgen ligt het er weer  >:(
Ramen zemen, heerlijk, en dan met een kopje koffie naar buiten kijken.. Of strijken, ik strijk echt veel te veel, en kan dan ZO genieten van een heerlijk fris ruiken, strak bed  :)

Ojah, over stoffen he... Ik heb dus niets om te stoffen, ik haat prullaria.. Helaas is vriendje sterker dan ik en ik heb dus 2 weken terug zijn auto'tjes/motortjes gestofd..  :'( :'(
Afbeelding
Door Elf
#3148754
Hekel aan strijken....

De Window vac gebruik ik behalve voor de ramen ook voor mijn aanrecht, keukenkastjes (hoogglans), tafels deuren enz. Kortom voor alles wat vlak is ;-). De tafels laat ik eerst voorbewerken door de Neato robotzuiger als er veel kruimelz ed opliggen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3148757
Fenixjuh schreef: Ik stel voor dat TS en ik 1 dag in de week wisselen, ik bij haar ramen wassen, zij hier stoffen  :biggrin2:

Dat is nou echt het stomste, stoffen.. Je kunt er niet van genieten.. Morgen ligt het er weer  >:(
Ramen zemen, heerlijk, en dan met een kopje koffie naar buiten kijken.. Of strijken, ik strijk echt veel te veel, en kan dan ZO genieten van een heerlijk fris ruiken, strak bed  :)

Ojah, over stoffen he... Ik heb dus niets om te stoffen, ik haat prullaria.. Helaas is vriendje sterker dan ik en ik heb dus 2 weken terug zijn auto'tjes/motortjes gestofd..  :'( :'(
Afbeelding
Schaamteloos...als prullaria er zo bijstaat kun je het echt beter wegknikkeren.  :biggrin2:
Door Borke
#3148758
Het vervelendste vind ik: strijken!

Het leukste: delegeren van al het schoonmaakwerk aan onze fantastische hulp  ;D :biggrin2: 8)

Opruimen vind ik niet zo erg, keuken schoonmaken ook niet met ionze nductieplaat.
Wasmachine en droger de filters etc reinigen is ook wel OK.
Was sorteren, draaien, ophangen, drogen is wel OK.

Tja echt leuk in het huishouden, ik vind er niets aan.
Ik kan het allemaal wel, ben ouderwets opgevoed dus ik heb nog echt leren schoonmaken van mijn moeder en die was reuze grondig.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148763
Borke schreef: Het vervelendste vind ik: strijken!

Het leukste: delegeren van al het schoonmaakwerk aan onze fantastische hulp  ;D :biggrin2: 8)

Opruimen vind ik niet zo erg, keuken schoonmaken ook niet met ionze nductieplaat.
Wasmachine en droger de filters etc reinigen is ook wel OK.
Was sorteren, draaien, ophangen, drogen is wel OK.

Tja echt leuk in het huishouden, ik vind er niets aan.
Ik kan het allemaal wel, ben ouderwets opgevoed dus ik heb nog echt leren schoonmaken van mijn moeder en die was reuze grondig.
Dat laatste herken ik. Dat van Lizzy (daardoor) ook.
Mijn moeder was echt vreselijk thuis. Een schoon huis? Graag! Maar zó schoon?

Ik vraag me soms echt af wat ik moet doen in huis. Mijn moeder was echt uren bezig met alleen de keuken.  Alle kastjes leeg, pannen uitwassen, plankjes schoonschrobben, plinten inwrijven met olie, oven schoonmaken, koelkast. En ja, dat alles elke week. Zo ook de badkamer. Elk tegeltje gewassen, de spiegel helemaal opgepoetst, haarborstels in de babyshampoo.
En ik vind dat echt zo nutteloos! Pannen komen uit de vaatwasser. Waarom zou ik ze elke week nog met de hand gaan afwassen? Tegels van de badkamer (van de vloer tot het plafond) elke week staan schrobben... Mwa.

Maar ik vind het ook moeilijk. Moeilijk om dingen los te laten. Ik trek het fysiek gewoon niet om elke week de ramen te zemen. Ik ben onrustig als de vloer een keer alleen gestofzuigd is (en dus niet gedweild, we hebben een witte vloer). Maar ondertussen vind ik ook dat je moet kunnen leven in huis.
Ik blijf het lastig vinden, die balans  :-\
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3148771
Oooh, ik heb er zo'n bloedhekel aan! Alles gestoft, gezogen, gesopt, gedweild beneden, je draait je om de boel op te bergen, kijkt weer en het is alweer vies! onbegonnen ondankbaar werk vind ik het...

Maar de grootste hekel heb ik dan nog aan de badkamer poetsen, zeker omdat onze kant van de straat allemaal binnen no time schimmel heeft elke x op t plafond, en de koelkast. Dat vind ik echt wel de ergste klussen!

Maar op dit moment vind ik het beneden ook een drama, we zijn al dikke 2 maanden in de tuin bezig, waarbij o.a. het gras eruit is, daar komt een overkapping. Man wat een bagger sjouw je naar binnen! Niet alleen wij, ook de honden natuurlijk... Het ligt zelfs op zolder, dus ik wordt steeds minder gezellig daar in.... Maar het eind is daarin bijna in zicht, kan ik weer minder stofzuigen
Door Borke
#3148776
Hope schreef: Maar ik vind het ook moeilijk. Moeilijk om dingen los te laten. Ik trek het fysiek gewoon niet om elke week de ramen te zemen. Ik ben onrustig als de vloer een keer alleen gestofzuigd is (en dus niet gedweild, we hebben een witte vloer). Maar ondertussen vind ik ook dat je moet kunnen leven in huis.
Ik blijf het lastig vinden, die balans  :-\
Ik herken dat balans zoeken wel, ik wil dat het er voor het oog schoon en opgeruimd uit ziet.

Mijn ervaring is dat je door de keuze van wanden, vloeren, meubels etc daar veel aan kan doen.
Onze keuken is niet besmettelijk, maar van hout met veel patroon er in.

De vloer is dus beslist niet wit.
Wij hebben met een hand kattengrit, haren en zand, hondenharen in een plasytic zakje in de tegelwinkel gekeken waar die troep het minste opviel bij de tegels die wij het leukste vonden. Ideaal!
Immers met huisdieren kan je wel blijven zuigen en dweilen.

Verder zweer ik ook bij grote drioogloopmatten die dus ook wasbaar zijn en aanwennen om goed je voeten te vegen.
Door Roef & Hidde
#3148777
ik heb ook echt een broertje dood aan het huishouden en strijken staat echt op nr 1 van beroerde klus!
"gelukkig" heeft hubby een uniform aan voor zijn werk en "mag"ik die strijken  :P
Door Mowgli
#3148778
Ik vind niets leuk van het huishouden, dat doe ik dus ook zo mijn mogelijk. Mijn schatzi denkt er geloof precies zo over. Alleen wassen, dat doe ik echt regelmatig, anders heb ik geen schone kleren voor min werk  :biggrin2: Soms heb ik een spurt en ga als een bezetene poetsen. Als ik dan bezig ben, maakt het me niets uit en kan ik niet meer ophouden.

In oktober staat er weer een trip Nederland gepland (ik ga weer tante worden :smitten: ), dus moetik moeten mijn Schatzi en ik nu langzaam aan beginnen met de grote schoonmaak  ::)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3148780
Ik heb een hekel aan strijken, maar als ik er éénmaal mee bezig ben vind ik het weer een fluitje van een cent. Ik houd wel van nette gestreken kleding, dus ik strijk zelfs Eddies werkkleding die niet meer schoon te krijgen is.

Verder heb ik een schijthekel aan stoffen... en gelukkig hebben wij middenkleur eiken meubels waar je niets op ziet. Mijn hulp komt 1x per 2 weken, dan doen we alles samen van boven tot onder en vervolgens houd ik de toilet bij, stofzuig regelmatig maar denk maar niet dat ik een keer extra afstof, want dat zie je niet. Eddie lapt me eigenlijk altijd de ramen, die kan overal zo bij en ook hier zijn we in het bezig van de Kärcher raamstofzuiger.

Vroeger..., toen ik nog 40 uur werkte, was ik vaak volledig doorgedraaid als ik thuiskwam en ging met mijn jas aan, tas nog om, de stofzuiger uitlaten.... Ik leek wel niet goed wijs, gelukkig heb ik veel bijgeleerd.

Houd wel ontzettend van een opgeruimd huis, dan heb je het al 75% gewonnen. Ben wel na 27 28 jaar samen nog altijd bezig Eddie op te voeden om zijn schoenen niet te laten slingeren en warempel.... het kwartje lijkt te vallen. Vanmorgen deed hij het zomaar uit zichzelf!!! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3148782
Ik vind nou werkelijk helemaal niks leuk aan het huishouden. Behalve koken.  ;D

Het is hier altijd opgeruimd, en meestal ook wel heel schoon maar daar moet ik mezelf wel een hele grote schop voor geven. Of meneer.  8) :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door