Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3148911
Oooh ik vind alles afschuwelijk. Zeker omdat ik er zo weinig tijd voor heb. En inderdaad, is het schoon of is die wasmand leeg aan het einde van de ochtend? 's avonds ziet het er weer uit of het een week geleden is  :-\.
5 honden in huis, een peuter en wonen op een agrarisch bedrijf dragen hier natuurlijk aan bij. Alles loopt hier in en uit, niemand die bedenkt even de schoenen uit te doen... Wij slapen ook allemaal beneden dus het is helaas ook niet zo dat het dan iig boven nog schoon blijft... (En boven heb ik mijn trimkamer voor de honden, aanrecht voor vlees, de vriezers enz dus ook daar is 'schoon' een ruim begrip.) Maar goed, wel overal plavuizen (behalve in kantoor en slaapkamer zoontje, daar laminaat), weinig frutsels en zo min mogelijk stof (bewust geen stoffen manden voor de honden, alleen kunsstof of benches met kleden erin die ik 2x per week was, geen kleden op de vloer enz) omdat ik hygiene toch wel erg belangrijk vind. We hebben alleen een stoffen bank en stoffen fauteuils in de zitkamer maar daar komen de honden niet.
Door BusKay
#3148914
Angelique schreef: Vor ramen moet je gewoon een window vac nemen.
Een flinke steen en je hoeft gegarandeerd nooit meer te zemen...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148925
BusKay schreef: Een flinke steen en je hoeft gegarandeerd nooit meer te zemen...

;D

Dan wordt het van de winter zo koud!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3148929
De meeste huishoudklussen vind ik wel oke.

Het leukst vind ik koken, strijken en de was.

Het stomst boodschappen doen en de badkamer/toilet poetsen.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3148932
Hier ook inderdaad strijken, haha zoveel mensen met een hekel daaraan. ;D Gelukkig hier (nog) geen overhemden en nette broeken, af en toe een blouse of een jurkje van mezelf. Maar met eens in de 3 maanden heb ik het dan wel weer gehad.

Afwassen, stofzuigen beneden, dweilen, wc, dat soort dingen doe ik. Vriendlief staat dan te balanceren met de stofzuiger op de steile trap waar ik een pokkehekel aan heb en dan doet hij meteen de boven verdieping ook even. Koken, de was en boodschappen doen we vaak samen of ik kook tussen de middag als ik moet werken 's avonds. Afwas doe ik vaak ook 's morgens even snel. En afstoffen? Ramen zemen? Ehm..? ::) Zelden. Af en toe de plekken waar je het echt ziet, eens in de zoveel maand even de spinnenwebben en stofjes van de muren en deuren maar mij zie je niet wekelijks met een stofdoek door huis gaan. Ik heb dan ook een hekel aan decoratie voor het raam want dat moet je afstoffen en dat doe ik niet graag. En wat ik dan wel leuk vind.. inderdaad bed verschonen, de was doen (alles weer lekker schoon en ik hoef er weinig voor te doen), wasmiddel maken.. maar dan heb je het wel ongeveer gehad. Oh ik bedenk me net dat vriezer ontdooien met strijken op nummer 1 staat. Bah dat vind ik zulk rotwerk. Nee huishouden is aan mij niet besteed. ;D
Door DJ_Doerak_Tucker
#3148938
Wij doen hier alles samen. De één soms wat meer als de ander het druk heeft. Maar echte poetsers zijn wij niet, meer van: als het op het oog maar schoon is. Puur doordat we het niet belangrijk genoeg vinden om daar onze vrije tijd aan te besteden waar we al niet veel van hebben.

Echt, ik zweer bij doekjes van Jemako voor de ramen!!!! Nooit meer strepen en geen gedoe met veel water. Een doekje ipv spons om de ramen te wassen en nadrogen met een super goede vezeldoek. Wanneer je veel ramen hebt is een tweede droogdoek aan te raden omdat de eerste dan toch wel te vochtig wordt maar je kunt er echt heel veel ramen mee doen!

* Oh ja, een hekel aan de was en afstoffen. Stofzuigen, dweilen, ramen wassen (wat echt maar weinig gebeurd) e.d. geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3148940
- pien - schreef: Gewoon alles  :biggrin2:
+1

hier hangt een magneet op de koelkast: Ik begrijp het principe achter koken en schoonmaken, alleen niet hoe het op mij van toepassing is :P :biggrin2:

en op facebook:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148950
Dian schreef:
en op facebook:
Afbeelding
;D ;D ;D ;D ;D

Ik moet wel. Met Nelson in huis is 1 keer alles stoffen in huis, elke dag stofzuigen, 1 x per week ook de bank en gordijnen stofzuigen, regelmatig dweilen en heul veul wassen gewoon het minimum om hem jeukvrij te houden.
Bedankt Nelson! Dankzij jou is het hier altijd netjes in huis  :-*
Gebruikersavatar
Door Dian
#3148952
Ik kan met mijn rug niet veel in huis doen. Heb 1x per week hulp. Strijken doe ik zo min mogelijk. Wassen lukt nog zelf, heb een droger hoef dus niet zoveel daar mee te doen. De vaatwasser doe ik ook meestal zelf, maar dan moet ik daarna plat. Koken is lastig, moet te lang staan. Zak dan door mijn benen...

Verstuurd vanaf mijn G620S-L01 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3148962
DJ en Doerak schreef: Wij doen hier alles samen. De één soms wat meer als de ander het druk heeft. Maar echte poetsers zijn wij niet, meer van: als het op het oog maar schoon is. Puur doordat we het niet belangrijk genoeg vinden om daar onze vrije tijd aan te besteden waar we al niet veel van hebben.

Echt, ik zweer bij doekjes van Jemako voor de ramen!!!! Nooit meer strepen en geen gedoe met veel water. Een doekje ipv spons om de ramen te wassen en nadrogen met een super goede vezeldoek. Wanneer je veel ramen hebt is een tweede droogdoek aan te raden omdat de eerste dan toch wel te vochtig wordt maar je kunt er echt heel veel ramen mee doen!

* Oh ja, een hekel aan de was en afstoffen. Stofzuigen, dweilen, ramen wassen (wat echt maar weinig gebeurd) e.d. geen probleem.
Heb net ff op de site gekeken, maar wordt daar niet veel wijzer. Waarom moet je eerst contact opnemen voor informatie over de prijs en zetten ze het niet gewoon op de site? Vind dat eerlijk gezegd nogal irritant en krijg dan al gauw de neiging om te zeggen: laat maar zitten  :-\
Door DJ_Doerak_Tucker
#3148964
Doranto schreef: Heb net ff op de site gekeken, maar wordt daar niet veel wijzer. Waarom moet je eerst contact opnemen voor informatie over de prijs en zetten ze het niet gewoon op de site? Vind dat eerlijk gezegd nogal irritant en krijg dan al gauw de neiging om te zeggen: laat maar zitten  :-\
Oh, geen idee joh. Ik heb het jaren geleden via mijn zus gekocht en zij weer via een consulent. Maar écht, het is de moeite waard!
Door - pien -
#3148972
Lang geleden had mijn hospita een bordje hangen
Afbeelding
en ik geloof dat dat ook aardig in ons huishouden past  :D

Eigenlijk zijn keuken, wc en badkamer altijd schoon omdat ik dat nodig vind.
Stoffen/afnemen en stofzuigen gebeuren hier als meneer pien of ik dat nodig vindt.
Het enige wat ik best leuk vind is koken, als ik geen zin heb om te koken betekent het dat ik niet lekker in mijn vel zit.
Als ik gepoetst en opgeruimd heb vind ik het wel weer fijn, alleen : het komt weer terug ook al máák je niks vies, het wordt toch weer vies en dat vind ik behoorlijk vervelend. Maar goed, het is eenmaal niet anders.
Strijken is iets wat ik doe en meneer Pien niet nodig vindt. Maar ik laat 'm niet met ongestreken bloes het huis uit gaan.
Door bea
#3148979
Doranto schreef: Heb net ff op de site gekeken, maar wordt daar niet veel wijzer. Waarom moet je eerst contact opnemen voor informatie over de prijs en zetten ze het niet gewoon op de site? Vind dat eerlijk gezegd nogal irritant en krijg dan al gauw de neiging om te zeggen: laat maar zitten  :-\
Heb ff gekeken op de site en een set doeken voor het raam kost 45 euro.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3148981
bea schreef: Heb ff gekeken op de site en een set doeken voor het raam kost 45 euro.
Ja ik heb het inmiddels ook gevonden. Ik had op de link van @Anneloog geklikt en daar moet je dus voor info eerst een contactformulier invullen....
Ik kwam ook dit tegen http://supersnelschoon.simpsite.nl/jemako-actie
Ik vind het best wel duur eerlijk gezegd. Volgens mij is het qua verkoopconcept net zoiets als tuperware.
Door inge58
#3148995
Huishouden doen vind ik meestal niet zo héél erg vervelend, maar ik heb een bloedhekel aan tuinieren !!
Daar word ik erg chagrijnig van .... Bleeeehhh
Als het ff kan draait vriendlief daarvoor op,en dan moet ik plotseling boodschappen doen ofzo...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door