Huishouden

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Huishouden

Berichtdoor Barfplaats

zhiva
5-sterren

Berichtdoor zhiva » Ma 31 Aug 2015, 17:10

Er hangt hier een heel mooi tegeltje in de WC.

"huishoudelijk werk. 
      je gaat er niet dood aan,
            maar waarom zou je het risico nemen...."

Dat zegt denk ik genoeg. Ik vind het vreselijk! En doe het daarom dan ook bijna niet. Dat is wederlief zijn ding.
De keuken poetsen kan ik dan zo af en toe wel heel blij van worden bizar genoeg  ???
En een wasje erin stoppen? Ach ik ben de beroerdste niet. Ik wil het ook nog wel opvouwen en opruimen.
Strijken gebeurd hier niet.  ::) dat is gewoon überstom werk.
Radja
5-sterren

Berichtdoor Radja » Ma 31 Aug 2015, 17:19

Ik heb eigenlijk aan alle huishoudelijkeklussen een hekel! Vandaag een hekel aan de badkamer ontkalken!! Maar zodra ik er aan begin,uhum meestal wanneer het moet ::),dan vind ik het niet onplezierig! Resultaat is goed te zien ;D ;D  ;D
irmaa
5-sterren

Berichtdoor irmaa » Ma 31 Aug 2015, 17:21

Anne in Duitsland schreef:Marloes, jij hebt dringend een Kärcher Window Vac nodig! Ramen zemen wordt gegarandeerd je nieuwe hobby daarmee, en wel iedere dag, zo snel en streeploos gaat het daarmee!

Nou.. net zo veel strepen hoor... (kost je een hoop geld.. voor niks ;-))  vind het niet erg om te doen.. maar alles geprobeerd nog nooit streeploos kunnen  ramen wassen ;-))
Lil

Berichtdoor Lil » Ma 31 Aug 2015, 17:27

Aprilsnow schreef:+1

Nu aan het oriënteren op een stoomstofzuiger... kan je daar ook de ramen mee doen?? Kan namelijk niet echt meer naar buiten kijken als de zon er op staat  :-X ::) :-[

Gaat geweldig!  MITS je net als ik wel het juiste hulp stuk erbij hebt.
marina
4-sterren

Berichtdoor marina » Ma 31 Aug 2015, 17:31

Stofzuigen en was in de machine stoppen vind ik niet erg (eruit halen op opvouwen brr). Verder heb ik echt over een hekel aan.
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Ma 31 Aug 2015, 17:51

Ik heb geen hekel aan het huishouden, maar strijken is niet bepaald mijn favo klusje.  :-\ dat doe ik dan ook amper tot niet.

Na het ramen lappen met een oude krant je ramen droog wrijven en je hebt streepvrije ramen. Werkt nog steeds prima en kost niks.
- pien -
5-sterren

Berichtdoor - pien - » Ma 31 Aug 2015, 17:52

Gewoon alles  :biggrin2:
Mieke L.
5-sterren

Berichtdoor Mieke L. » Ma 31 Aug 2015, 18:02

- pien - schreef:Gewoon alles  :biggrin2:

+ 1!
Zo'n Kärcher Window Vac lijkt me wel wat. Een streepje meer of minder na het lappen zie ik waarschijnlijk niet eens.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 31 Aug 2015, 18:05

Mieke L. schreef:+ 1!
Zo'n Kärcher Window Vac lijkt me wel wat. Een streepje meer of minder na het lappen zie ik waarschijnlijk niet eens.

Het gaat wel vlotter dan met zeem en trekker, maar ik heb ook nog strepen hoor. (Maar goed, sommige mensen krijgen alles voor elkaar  :biggrin2: )
Mieke L.
5-sterren

Berichtdoor Mieke L. » Ma 31 Aug 2015, 18:12

Als het vlotter gaat wil ik er ook eentje!!
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Ma 31 Aug 2015, 18:12

Angelique schreef:Het gaat wel vlotter dan met zeem en trekker, maar ik heb ook nog strepen hoor. (Maar goed, sommige mensen krijgen alles voor elkaar  :biggrin2: )

:biggrin2: :biggrin2:

Strijken vind ik echt niets aan, heb er domweg ook veel last van, dus dat beperk ik tot een minimum.

Verder niet echt een hekel ergens aan maar veel dingen doen me gewoon te zeer en dar vind ik zo zonde van de energie.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Ma 31 Aug 2015, 18:15

Hmm het ergste oo van alles  :biggrin2:
Het leukste hmmm als iemand anders het voor me doet!

Maar verder maak ik me geen zorgen over streeploos of wat dan ook, daar zie je toch binnen 5 minuten dat de honden binnen zijn niks meer van! Dus ik maak het schoon en dan mogen ze het weer vies komen maken.
Alleen de tv maak ik streeploos schoon, dat heeft nut  :biggrin2:
Strijken doe ik alleen de zaken die je echt niet zonder strijken aan kunt.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 31 Aug 2015, 18:28

Ik vind alle huishoudelijke kluisjes heel bleh.

Maar aan strijken heb ik echt een bloedhekel. En aan het schoonmaken van de wasmachine (zeepbakje en filters) en vaatwasser (achter de rubbers). En de koelkast. En het ontdooien en schoonmaken van de vriezers (ohhw, die staat op 1), bed verschonen, badkamer (als ie zo oud en goor is als die van mij), etc. etc. De lijst is eindeloos!

Ik ben gelukkig wel van mijn kwaal af dat alles tot op hysterisch niveau schoon moet zijn. Voorbeeldje: ik maakte vroeger echt iedere week de keuken schoon. Dus echt alles eruit, alles soppen (ook de inhoud, glazen, pannen, alles), bovenop, oven, koelkast, bovenop, afzuigkap, achter de plinten, echt alles. En elke dag de plee schoonmaken, doe ik ook niet meer. Ik ben nog steeds wel met regelmaat zo ziekelijk dat ik m'n theedoeken strijk >:(

Ik kan wel heel goed schoonmaken. Ramen? Streeploos schoon. Gewoon met heet water, 1 druppel afwasmiddel, microvezeldoekie en trekker. Wel een goeie trekker, een professionele. Die je bij de Blokker koopt is allemaal niks.

Ik verschuil me nu achter deze:

Afbeelding
Martine-Tom

Berichtdoor Martine-Tom » Ma 31 Aug 2015, 18:32

Ik heb nergens een hekel aan, er zijn alleen dingen die lichamelijk te zwaar zijn. Strujken bijvoorbeeld, dat doe ik dus gewoon niet meer  :P
Verder ben ik veel makkelijker geworden, het kost me teveel energie om hh te doen, dus doe alleen het hoognodige...terwijl ik ooit echt een mierenneuker was, ik ben er heel goed in geworden om het schoon te laten lijken met minimale moeite hihi.
monster
5-sterren

Berichtdoor monster » Ma 31 Aug 2015, 18:32

Sinds we de window vac hebben, vindt zelfs mijn man ramen zemen niet erg meer. En omdat trapjes voor mij nog steeds niet heel fijn zijn is de steel die bijhoort geweldig. En strepen heb ik toch altijd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”