Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3166237
Mandarijn schreef: Kunnen er mussen of duiven bij je kippen? Die kunnen het ook overbrengen. Hier hebik duiven en tortels die hier voer komen pikken en ook rondhangen bij de kinderboerderij. Daardoor ook een keer een bloedluizen utbraak gehad hier.
Ja, er zitten hier wel duiven, geen mussen. Maar ja goed, ik sprak laatst een collega Dalmatierfokker die ook kippen heeft en zij vertelde mij dat ze nooit bloedluis heeft, nooit wormen heeft en het daar ook stikt van de duiven :-\

Maar ja nee, ik heb hier wel een paartje tortels die overdag voedsel komen jatten.... Vrees ook dat ik die niet weg ga krijgen. Zouden zij de bron van het kwaad zijn? Ook van de wormen?
#3166238
Lizzy schreef: Ja, er zitten hier wel duiven, geen mussen. Maar ja goed, ik sprak laatst een collega Dalmatierfokker die ook kippen heeft en zij vertelde mij dat ze nooit bloedluis heeft, nooit wormen heeft en het daar ook stikt van de duiven :-\

Maar ja nee, ik heb hier wel een paartje tortels die overdag voedsel komen jatten.... Vrees ook dat ik die niet weg ga krijgen. Zouden zij de bron van het kwaad zijn? Ook van de wormen?
Ik zou het niet uitsluiten. Bij mij komen ze ook bij de kinderboerderij en daar hadden ze bloedluis en niet veel later was hier een uitbraak. Toeval? Ik denk het niet.

*update*
Misschien heb je hier wat aan. Daarin staat dat duiven een besmettingsbron kunnen zijn en er staan ook wat middelen in vermeldt.
http://www.kippenziekten.nl/wormen-bij-kippen/
Laatst gewijzigd door Mandarijn op za 31 okt 2015, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#3166259
Wormeitjes overleven een ontsmetting veelal, de eikapsels zijn namelijk heel goed bestand tegen ontsmettingsmiddelen. 
Flubendazole is het enige geregistreerde middel voor kippen. Behandel je alle kippen tegelijk en weet je zeker dat je niet onderdoseert?

Het Woud heeft ook info over wormen bij kippen:
http://wormbestrijding.nl/wormbestrijdi ... ij-de-kip/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door