Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Nero
#3144479
Aangezien hier inmiddels al wat ervaring zit wat betreft zelf broodbakken, heeft iemand het al weleens proberen in te vriezen?

Zo ja, hoe komt het er dan uit?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3144580
Ik nog niet,daar is het brood veeeeeeel te lekker voor ;),maar een dag later smaakt het ook nog prima!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144599
Wij hebben vandaag appel-perensap gemaakt en dat was echt overheerlijk! Thx Anne!
Morgen ga ik groentenmix maken voor Nelson  :D
Door Mowgli
#3144605
Nero schreef: Aangezien hier inmiddels al wat ervaring zit wat betreft zelf broodbakken, heeft iemand het al weleens proberen in te vriezen?

Zo ja, hoe komt het er dan uit?
Mijn zus sneed haar versegbakken brood in plakken zodra het afgekoeld was en deed het dan in de vriezer. Ze ontdooide dan wat ze nodig had, zo had ze altijd vers brood.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3144684
Mowgli schreef: Mijn zus sneed haar versegbakken brood in plakken zodra het afgekoeld was en deed het dan in de vriezer. Ze ontdooide dan wat ze nodig had, zo had ze altijd vers brood.
Zo doe ik het ook. Zo snel mogelijk snijden en dan laten uitwasemen. Als het goed afgekoeld is, de helft in een zak in de vriezer.. Je proeft wel het verschil tussen maandag (net gebakken) en vrijdag (uit de vriezer) maar ik vind het heerlijk..
Vriendlief kan er nog steeds niet aan wennen dus hij eet 'lekker' supermarktbrood  ::)
Over machintjes weet ik niets, maar misschien heb je hier iets aan? (daar koop ik mijn kant-en-klaarmixen  ;) )

http://www.molen-dehoop.nl/index.php?op ... 8&Itemid=8
Gebruikersavatar
Door Nero
#3144686
Ik vind het altijd zo lekker van dat meergranen/zaden en pitten etc maar mijn man eet alleen wit brood.

Er gaan hier ongeveer 3 broden in de week doorheen maar het ligt wel altijd in de vriezer om het vers te kunnen houden.
Ik heb dan wel iets ´duurder´ brood bijvoorbeeld ovenvers van AH (2,09) of Jumbo.(2,39) of spelt van Jumbo (2,89)

Het vers maken werd een beetje aangewakkerd door dit topic, en in olst meel halen is voor mij ook haalbaar  ;).

Wat kost het ongeveer om zelf een brood te maken? ongeveer maatje supermarkt? (om te vergelijken)
Ik snap dat het afhankelijk is van de ingrediënten die je erin stopt maar is het een beetje te schatten?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3144695
Nero schreef: Ik vind het altijd zo lekker van dat meergranen/zaden en pitten etc maar mijn man eet alleen wit brood.

Er gaan hier ongeveer 3 broden in de week doorheen maar het ligt wel altijd in de vriezer om het vers te kunnen houden.
Ik heb dan wel iets ´duurder´ brood bijvoorbeeld ovenvers van AH (2,09) of Jumbo.(2,39) of spelt van Jumbo (2,89)

Het vers maken werd een beetje aangewakkerd door dit topic, en in olst meel halen is voor mij ook haalbaar  ;).

Wat kost het ongeveer om zelf een brood te maken? ongeveer maatje supermarkt? (om te vergelijken)
Ik snap dat het afhankelijk is van de ingrediënten die je erin stopt maar is het een beetje te schatten?

ik heb het bij de Bökkers Mölle gehaald, gewone tarwemeel 5 kilo kost €6,-,maar daar moet nog alles bij.
Kant en klare meergranen-pittenbrood 2,5 kilo kost €4,70

Ze zijn alleen op woensdag open en zaterdag tot 14.00uur
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3144979
Leuk topic dit  :biggrin2:

Ik haak even aan, Anne (en meneer Anne): DANKJEWEL, voor wederom een onvergetelijke vakantie  :-* :-* :-*
(En de vleesmolen, en het brood, en en en  :-*)

We zien je / jullie wel verschijnen voor de grote ruil  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3145083
Kim_S schreef: Leuk topic dit  :biggrin2:

Ik haak even aan, Anne (en meneer Anne): DANKJEWEL, voor wederom een onvergetelijke vakantie  :-* :-* :-*
(En de vleesmolen, en het brood, en en en  :-*)

We zien je / jullie wel verschijnen voor de grote ruil  :biggrin2:
Hé, ze is terug! Gezellig!  :D

Fijn dat jullie weer een fijne tijd hebben gehad. Ik hoop dat het weer beter was dan toen wij er waren. ::) Maar het zwembadje zullen jullie wel niet vaak nodig hebben gehad... :crying:

Jullie brood ligt veilig gescheiden van de vleesjes in de vriesderd. We spreken wel een keertje af, inderdaad voor een megaruil! ;D
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3145245
Ow lekker zelf gebakken brood, we hebben hier een bakkerdmashien van schoonmoeders gekregen. Heerlijk!
Favoriet hier : meergranenbrood aangevuld met notenmix (in stukjes gehakt) en honing.  :dribble:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3145249
Anne in Duitsland schreef: Hé, ze is terug! Gezellig!  :D

Fijn dat jullie weer een fijne tijd hebben gehad. Ik hoop dat het weer beter was dan toen wij er waren. ::) Maar het zwembadje zullen jullie wel niet vaak nodig hebben gehad... :crying:

Jullie brood ligt veilig gescheiden van de vleesjes in de vriesderd. We spreken wel een keertje af, inderdaad voor een megaruil! ;D
Jahaaa  :D

Het weer was niet heul geweldig, maar goed genoeg om er heel veel op uit te gaan.
Het zwembadje hebben we niet aangeraakt, gelukkig was er wel een overdekt zwembad in de buurt  :biggrin2:

Ik hoor wel wanneer jullie weer hier in de buurt zijn!  :-*
Gebruikersavatar
Door Radja
#3145315
zhiva schreef: Ow lekker zelf gebakken brood, we hebben hier een bakkerdmashien van schoonmoeders gekregen. Heerlijk!
Favoriet hier : meergranenbrood aangevuld met notenmix (in stukjes gehakt) en honing.  :dribble:

Dat klinkt heerlijk!! Doe jij die honing(vloeibaar)ipv suiker en wat minder vocht? Ik ben nu broden met melk ipv water te maken,wat een heerlijke smaak geeft dat!
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3145481
Radja schreef:
Dat klinkt heerlijk!! Doe jij die honing(vloeibaar)ipv suiker en wat minder vocht? Ik ben nu broden met melk ipv water te maken,wat een heerlijke smaak geeft dat!
Suiker?  euh.... Men neme een pak meergranenbrood van koopmans, gooit er boter en water bij zoals op de verpakking staat. Goeie scheut honing en een handvol gehakte noten, bakken en klaar!  :biggrin2:

Ik heb wederlief ff gevraagd, hij is hier de bakker. Ik ben er voor het testwerk  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door