Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#3143646
Is het nu te laat om nog een paar eitjes uit te laten broeden door mijn kippie?
Ik kan kuikens krijgen van cochintjes maar die zijn inmiddels al weer een week of 6 oud en ik wil gewoon jongere om ze meer vertrouwd te maken met alles hier thuis. Kortom, ik wil ze zo tam mogelijk krijgen.
De mensen waar ik de kuikens van zou kunnen krijgen hebben dus een haan bij hun hennen lopen. Als ik daar nu 2 eitjes, ofzo, van mee zou nemen en onder mijn, ontzettend, broedse sabelpootje leg, is het dan te laat in het seizoen?
Ze is zo ontzettend broeds dat ze al een week op de buisjes van de Dutchy's zit. Dus bloedluis heeft ze in ieder geval niet meer.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3143668
Kleine kipjes zou nog wel kunnen. Grote moet je nu niet meer doen, die gaan straks te weinig licht krijgwn om voluit te groeien.
Door hannabelgje
#3143705
Jawel hoor. Gaat prima. Ik zou er alleen wel wat meer dan twee onder leggen. Stuk of vijf ofzo. Dan heb je straks met een beetje geluk twee of drie kuikens.
Door keetje
#3143711
hannabelgje schreef: Jawel hoor. Gaat prima. Ik zou er alleen wel wat meer dan twee onder leggen. Stuk of vijf ofzo. Dan heb je straks met een beetje geluk twee of drie kuikens.
twee of 3 haantjes zal het dan wel weer worden in Huize Keetje. :biggrin2:
Door hamada
#3143736
Wij hebben hier ooit een paar oudere cochinkrielkuikens gekregen, en die werden erg tam en aanhankelijk.
Leuke kipjes die echt communiceerden met ons en eigen persoonlijkheidjes waren.
Maar eigen kuikens zijn natuurlijk ook heel leuk.
Door keetje
#3143761
Ik twijfel echt. We gaan dit weekeinde naar die mensen en dan bekijk ik de kuikens. Als de klik er is gaan die het worden en anders vraag ik gewoon wat eieren voor onder mijn Sabelpootje.. We kunnen alle kanten op. :)
Door keetje
#3143866
Leuk dat je het vraagt,
Met de kippies gaat het beter. Het Hollandse krielbeestje woont nog steeds alleen in de oude volière maar ze komt nu overdags, naar buiten, eet wat en smeert hem weer.Ze heeft daar haar eigen stok, voer en water dus ze zit daar eigenlijk prima, wel alleen maar dat is haar eigen keus. Het Chabootje en Sabelpootje zitten nu samen in het nachthok en dat gaat prima. Moet er wel bij zeggen dat die broedse troel alleen maar oog voor haar Dutchy buisjes heeft. :) Maar vorige week zaten ze samen op stok dus dat gaat nu goed.
Door zurca
#3143879
Kijk, positieve verandering dus!
Heel fijn hoor kan me voorstellen dat het niet leuk is om te zien als ze elkaar niet leuk vinden. Nu dan hopen dat het Hollandse krieltje nog wat bijtrekt ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door