Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3144255
kakocavi schreef: Dat simpele gegeven is anders wel de kern van de zaak. Je valt af als je meer verbrandt dan je inneemt. Bij jou zal de verbranding erg laag hebben gelegen, dan kun je inderdaad maar weinig eten. Dat betekent niet dat je niet zou afvallen als je niets eet en wel water uit plastic flessen drinkt, want je energiebehoefte is altijd hoger dan 0. Dat is wat ik zeg.

En uiteraard zijn er heel veel variabelen die je verbranding beïnvloeden. Daaronder bevinden zich hormonen, maar ook je darmflora en allerlei genetische factoren. Jouw geval lijkt me nogal extreem, 900 kcal is wel erg weinig. Het lijkt me niet dat dat vaak voorkomt. Hoe vervelend het ook zal klinken, het is in de meeste gevallen gewoon echt veel belangrijker hoeveel je eet en hoeveel je beweegt.
Daar ben ik het in essentie wel mee eens ja dat dat de basis is. Mijn enige frustratie is dat mensen die zeer kundig zijn en veel ervaring hebben niet altijd bereid zijn verder dan de basis te kijken. Dat deed een jong persoon zonder ervaring, die mij als enige wel eens geloofde en hoppa in 20 minuten de reden waarom (hetgeen de ervaren mensen dan wel weer accepteerden en mee om wisten te gaan). Dus ja mijn persoonlijke stekel als mensen stellen het is zooooo simpel. Klopt heel simpel, maar niet iedereen die niet afvalt eet stiekem 3000 kcal.  ;) Dat was een beetje mijn stekel. En ja dat het gros het verkeert doet. Ik heb ook wat tips en trucs gehad van dingen waarvan ook mijn hele omgeving zei: huh? Dat wel eten en dat niet? Echt waar?
#3144266
Lil schreef: Daar ben ik het in essentie wel mee eens ja dat dat de basis is. Mijn enige frustratie is dat mensen die zeer kundig zijn en veel ervaring hebben niet altijd bereid zijn verder dan de basis te kijken. Dat deed een jong persoon zonder ervaring, die mij als enige wel eens geloofde en hoppa in 20 minuten de reden waarom (hetgeen de ervaren mensen dan wel weer accepteerden en mee om wisten te gaan). Dus ja mijn persoonlijke stekel als mensen stellen het is zooooo simpel. Klopt heel simpel, maar niet iedereen die niet afvalt eet stiekem 3000 kcal.  ;) Dat was een beetje mijn stekel. En ja dat het gros het verkeert doet. Ik heb ook wat tips en trucs gehad van dingen waarvan ook mijn hele omgeving zei: huh? Dat wel eten en dat niet? Echt waar?
Ja oké, ik begrijp dat mijn opmerkingen wel wat kunnen triggeren bij iemand die echt moeite heeft met afvallen. Ik wil niet zeggen dat jouw situatie niet bestaat, maar alleen dat die zeldzaam is en veel mensen met overgewicht gewoon prima op een normale manier kunnen afvallen. Maar niet iedereen nee, dat klopt.

En als je zo'n uitzondering bent zit je in een vervelende situatie. Want het kan aan ontzettend veel dingen liggen, en zelfs als je het dan uiteindelijk weet is er niet altijd zomaar een oplossing.

Maar er zijn wel dingen waar het volgens mij gewoon echt niet aan kan liggen. En dat is dus het punt dat ik wilde maken: dat spoortje aan opgeloste stoffen uit een plastic fles kan redelijkerwijs geen significant verschil maken. En zeker niet zoveel als frisdrank.
#3144270
Zou een verhoogde oestrogeen ook niet gewoon door water kunnen komen? Ik weet van schoonzusje (die iets van aqualogie gestudeerd heeft) dat elke generatie mannen meer oestrogeen heeft, gewoon puur door het afval. En dan heeft ze het over water, niet over de flessen.....
#3144275
Fenixjuh schreef: Zou een verhoogde oestrogeen ook niet gewoon door water kunnen komen? Ik weet van schoonzusje (die iets van aqualogie gestudeerd heeft) dat elke generatie mannen meer oestrogeen heeft, gewoon puur door het afval. En dan heeft ze het over water, niet over de flessen.....
Er zitten geloof ik wel sporen van oestrogenen in kraanwater. Maar die hebben op vissen veel meer effect dan op mensen. Volgens mij is het niet echt goed uit het water te filteren.
#3144302
TomsBorders schreef: Het is altijd een wat moeilijke kwestie en er is ook een goede kans dat het eigenlijk niet veel doet met ons lichaam.
In de 14e - 17e eeuw (en wss daarvoor) was de arseen concentratie in de gemiddelde mens ongeveer 4x de lethale dosis voor mensen nu, ze werden er altijd aan blootgesteld en maar weinig mensen kregen echt de symptomen die op de vergiftiging lijken van arseen. We ademenen ook zoveel rotzooi in maar kunnen dat makkelijk hebben tegenwoordig, we zijn er wel aan gewend. Sterker nog van pure zuurstof gaan we zeer waarschijnlijk dood.
We zijn vrij flexibel in ons bestaan denk ik en er zijn niet veel bronnen in ons leven meer die we als onschadelijk kunnen bestempelen volgens traditionele studies.

Daarnaast heb je ook wat last van marketing. Neem geen dit of dat, allemaal op weinig wetenschappelijke websites zonder goede referenties met het advies om dagelijks nieuwe flesjes te kopen en niet her te gebruiken. Ja en daarnaast je hond ook nog ff Royal Canin voeren natuurlijk ;)
Ik vraag me wel af of onze flexibiliteit toereikend is voor de toename aan voor ons schadelijke stoffen door hoe we leven. Stijgt bij voorbeeld het aantal kankergevallen niet?
#3144304
Boeffie Blafmans schreef: Ik vraag me wel af of onze flexibiliteit toereikend is voor de toename aan voor ons schadelijke stoffen door hoe we leven. Stijgt bij voorbeeld het aantal kankergevallen niet?
Goede vraag. Maar als dat zo is: waar komt dat dan door? Omdat we ouder worden? Omdat we het beter op kunnen sporen? Of omdat er meer ooraken voor kanker zijn zoals stoffen die vrij zouden komen uit plastic?

En welk onderzoek daarover durven we dan weer te geloven?
Door Lil
#3144320
Mini's 3-tal schreef: Voor de liefhebbers: Bobble flessen hebben ze volgende week bij Appie. Heb er net wat gebracht in Oosterbeek
Die staan hier al maanden in de appie. Helaas verkopen ze geen losse filters en zijn ze iets duurder dan op andere plaatsen.
#3144329
Kaela schreef: Goede vraag. Maar als dat zo is: waar komt dat dan door? Omdat we ouder worden? Omdat we het beter op kunnen sporen? Of omdat er meer ooraken voor kanker zijn zoals stoffen die vrij zouden komen uit plastic?

En welk onderzoek daarover durven we dan weer te geloven?
Goede vragen, ja ...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door