Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3142276
Niet aan begonnen of niet schoner geworden?

Ik vond het wel een goede dag om de vriezer te ontdooien. Heb ik dan ook gedaan. Zat een cm ijs in omdat ik de deur een keer niet goed dicht gedaan heb, en de koelkast moest nu wel heel hard werken.

Ivm de houtkachel houd ik onze energierekening goed in de gaten. Iedere 2 maanden krijgen we een overzichtje met daarop het verbruik, ook vergeleken met vorig jaar. Viel me op dat ook het stroomverbruik een stuk minder geworden is! Kon niet bedenken waardoor. Zei mijn zwager ineens, en de koelkast dan? We hebben natuurlijk die dikke amerikaanse de deur uit gedaan. Scheelt gewoon 20-25 euro per maand joh! 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3142281
Die dikke amerikanen zijn stroomvreters ja, zeker als je er ook nog zo,n ijsblokjesding in hebt zitten.

Wel aan begonnen, niet schoon geworden. Nou ja, de bakken van de rolluiken nog net, maar meer niet.

Iets met...raam net te breed, kan niet bij het midden, dan maar trekken/spons met steeltje, blijkt een uitgesproken kaauuuttee trekker te zijn, die ik dan vervolgens ook nog uit mijn poten laat vallen. 20 treden trappetje af, ben nog niet beneden, of mijn emmer, die ergens aan trede 21 hing kwam ook naar beneden.

Daaaaaaaag.  >:(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3142285
Oei, ik heb beeld Angelique! Niet echt bevoordelijk voor een goed humeur, zulke dingen.

Na een dikke algenplaag in het aquarium, vandaag maar eens aan de slag gegaan om het ding schoon te maken. Ik had er weken geleden als algendoodmaakdruppels in gegooid, maar ja, nooit aan schoonmaken toegekomen natuurlijk.

Ik heb bijna alle planten weg kunnen gooien, dus nieuwe gehaald. En omdat de baby algeneter nergens meer te zien was, heb ik nu een volwassen exemplaar gekocht, compleet met snor! Nu wordt het spannend of alle algen inderdaad dood zijn, maar als dat niet zo is, weten we dat ongetwijfeld snel genoeg  ::). Het ziet er voor nu weer prachtig uit.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3142292
Ik heb doorgezet!!    8)

Was nummer 6 staat nu te draaien, alle andere was al weggewerkt!
Het huis is weer stofvrij, alle planten water gegeven en behandeld tegen luis (  >:() )
3 kilo lever verpakt, vriezer beetje opgeruimd
Zo eten maken en straks lekker paardje poetsen en knuffelen en dan vanavond mezelf nog schoonmaken  ;D

fijn joh je eerste vrije dag
#3142294
Angelique schreef: Die dikke amerikanen zijn stroomvreters ja, zeker als je er ook nog zo,n ijsblokjesding in hebt zitten.

Wel aan begonnen, niet schoon geworden. Nou ja, de bakken van de rolluiken nog net, maar meer niet.

Iets met...raam net te breed, kan niet bij het midden, dan maar trekken/spons met steeltje, blijkt een uitgesproken kaauuuttee trekker te zijn, die ik dan vervolgens ook nog uit mijn poten laat vallen. 20 treden trappetje af, ben nog niet beneden, of mijn emmer, die ergens aan trede 21 hing kwam ook naar beneden.

Daaaaaaaag.  >:(
Proest!!  :2funny: :2funny: :2funny:

Sorry...... :angel2:

Dus jij wilde dit aardse in september verlaten met schone ramen en dan noem je mij uitslover. :biggrin2:

Vandaag een hoop uurtjes gewerkt, kan ik tenminste lekker rustig het weekend in.
Zondag gaat Charlie weer naar de trimster, Michiel doet dan een bezoekje zus en neefje. Vervolgens even lekker 2 nachtjes daar in de buurt verblijven.
Door Anneloog
#3142329
Kaela schreef:

Na een dikke algenplaag in het aquarium, vandaag maar eens aan de slag gegaan om het ding schoon te maken. Ik had er weken geleden als algendoodmaakdruppels in gegooid, maar ja, nooit aan schoonmaken toegekomen natuurlijk.

Ik heb bijna alle planten weg kunnen gooien, dus nieuwe gehaald. En omdat de baby algeneter nergens meer te zien was, heb ik nu een volwassen exemplaar gekocht, compleet met snor! Nu wordt het spannend of alle algen inderdaad dood zijn, maar als dat niet zo is, weten we dat ongetwijfeld snel genoeg  ::). Het ziet er voor nu weer prachtig uit.
Denk dat je een ancitrus  ( http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... -cirrhosus )  hebt gekocht en sorry maar tja aquaria  houden is mijn grootste hobby dus weet het een en ander er van en deze zijn geen echte algen eters ja ze schrapen hier en daar wat hout af  maar wil je echte algen eters dan moet je denken aan  otocinclinussen ( http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... tus-lda023 )  ( kleine  vissen maar groeps vissen dus minimaal met 6 of de caridina multidenta  (http://database.gek.nu/?id=83) garnalen of te wqel japonica garnalen en deze hoeven niet in groep maar hoe meer hoe beter qua schoonmaak werk )  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3142332
Oh die garnalen zijn grappig!

Ach, ik vind zo'n ramenplakker altijd erg leuk! En we hebben tot kort geleden echt nooit last van algen gehad. Hopelijk nu ook niet meer, want nu de pomp het water weer helder heeft gemaakt, ziet het er uit om door een ringetje te halen!

We hadden vier aziatische waaierhand garnalen, maar ik kon er nog maar 1 vinden  :'( Ik wilde er daar eigenlijk ook weer een paar van bij. Kunnen die samen met de garnalen die jij noemt?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3142353
Angelique schreef: Iets met...raam net te breed, kan niet bij het midden, dan maar trekken/spons met steeltje, blijkt een uitgesproken kaauuuttee trekker te zijn, die ik dan vervolgens ook nog uit mijn poten laat vallen. 20 treden trappetje af, ben nog niet beneden, of mijn emmer, die ergens aan trede 21 hing kwam ook naar beneden.

Daaaaaaaag.  >:(
Ik moest gelijk hier aan denken:

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door