Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3141693
Ik wil je niet bang maken maar wij zijn een jaar bezig geweest met dit gedoe. Wij hadden iemand of een organisatie die op ons adres telefoon en internet abonnementen had afgesloten. Je kan niks. Dat ging bij elkaar om meer dan 10.000 Euro. Ik heb er van wakker gelegen. Politie neemt geen aangifte op. Het kost je bergen en bergen tijd. Wat ons toen gered heeft van de deurwaarders is inderdaad blijven mailen en bellen naar de schuldeisers en wat pas echt hielp was een document van de gemeente waarop de personen staan die staan ingeschreven op je adres. Die tip kregen we van rechtsbijstand. Ik vond het zo merkwaardig dat politie hier niks mee kon. Ik wens je echt sterkte.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3141706
Ik wil jullie ook niet bang maken.
Maar ik zou bang zijn dat ze proberen in te breken bij jullie om het op die manier op te halen.
Dus goed opbergen en hoop dat jullie goed beveiligd zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3141710
Thea schreef: Ik wil jullie ook niet bang maken.
Maar ik zou bang zijn dat ze proberen in te breken bij jullie om het op die manier op te halen.
Dus goed opbergen en hoop dat jullie goed beveiligd zijn.
Ik dacht dat ik de enige was die daarover nadacht. Nou ben ik geen held maar met de inbraak van de zadels nog vers in mijn geheugen vind ik dit echt helemaal niks. Het zal vast wel loslopen hoor, maar toch...
Jantina schreef: Ik wil je niet bang maken maar wij zijn een jaar bezig geweest met dit gedoe. Wij hadden iemand of een organisatie die op ons adres telefoon en internet abonnementen had afgesloten. Je kan niks. Dat ging bij elkaar om meer dan 10.000 Euro. Ik heb er van wakker gelegen. Politie neemt geen aangifte op. Het kost je bergen en bergen tijd. Wat ons toen gered heeft van de deurwaarders is inderdaad blijven mailen en bellen naar de schuldeisers en wat pas echt hielp was een document van de gemeente waarop de personen staan die staan ingeschreven op je adres. Die tip kregen we van rechtsbijstand. Ik vond het zo merkwaardig dat politie hier niks mee kon. Ik wens je echt sterkte.

Ooooh wat vreselijk!!!
Voor alsnog wachten we maar even af. En hopen we, vast tegen beter weten in, dat er geen factuur komt.

Het liefste stuurde ik het gewoon naar de winkel terug. Ik vind het helemaal niks om iets in huis te hebben wat niet van mij is.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3141762
Ik zou mij  niet prettig voelen vooral ook omdat er zo vaak voor gewaarschuwd wordt..

Het gebeurd inderdaad dat mensen het pakje bij je komen ophalen en jij krijgt de factuur..

Dit is niet normaal natuurlijk dat iemand zoiets onverzekerd op laat sturen.. lijkt mij geen zuivere koffie..
Gebruikersavatar
Door Hope
#3141770
koekje schreef: Ben ik nou de enige die het enge er niet van inziet en het pakje gewoon zou houden (er vanuitgaande dat het iets moois of bruikbaars is)?
Nou eng zal het niet zijn waarschijnlijk. Maar het voelt voor mij toch een beetje als stelen.
Tenslotte heb ik er niet voor betaald.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3141818
Anne in Duitsland schreef: Wat een rotgedoe, zeg. Kun je niet gewoon een briefje op de deur/brievenbus plakken met de tekst: "Aan [naam op het pakketje]: uw pakje ligt veilig op het politiebureau. U kunt het daar ophalen."?
Dit vindt ik nog wel de beste optie geloof ik. Ik zou ook die spullen niet willen houden.
Door evelyn02
#3141928
Maar het pakketje is wel door iemand besteld. Kan je aantonen dat jij dat niet geweest bent? Of kunnen zij aantonen dat je het wel besteld hebt?
De situatie van de Consumentenbond is volgens mij anders. Dat gaat over ongevraagd toesturen van pakketje en de leverancier zal vast proberen aan te tonen dat het niet ongevraagd toegestuurd is maar dat het besteld is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3141937
evelyn02 schreef: Maar het pakketje is wel door iemand besteld. Kan je aantonen dat jij dat niet geweest bent? Of kunnen zij aantonen dat je het wel besteld hebt?
De situatie van de Consumentenbond is volgens mij anders. Dat gaat over ongevraagd toesturen van pakketje en de leverancier zal vast proberen aan te tonen dat het niet ongevraagd toegestuurd is maar dat het besteld is.
Nee klopt. En als er iemand schade lijdt, dan vind ik dat ook echt rot.
Als de winkel contact met mij zoekt en ik op hun risico de pakjes kan terugsturen doe ik dat ook meteen.
Maar voor alsnog is er niemand geweest om het op te halen en krijg ik de webshop niet te pakken.

Ik wacht dus maar gewoon af wat er gebeurd. Een factuur, een telefoontje of iemand aan de deur (die ik niets mee ga geven).
Het blijft een heel raar iets.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door