Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3140964
Lizzy schreef:
Tja en de dader..... Ik heb meerdere jongetjes van die leeftijd gekend die op die leeftijd meer dan sadistisch waren tov dieren :-X. Dus ik moet het nog zien dat het kereltje het hondje wilde wassen of laten zwemmen ::)
yep en ik ken er die inmiddels volwassen zijn.... daar word je niet vrolijk van...
Door Ramses1
#3140966
Lizzy schreef: :-X

Past in mijn beleving in het verlengde van je 6 jarige kind met een pup de straat op laten gaan.
+ me
Lizzy, je haalt me de woorden weer uit de mond.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3140967
Lizzy schreef: :-X

Past in mijn beleving in het verlengde van je 6 jarige kind met een pup de straat op laten gaan.
Ergens ben ik dan misschien zo naïef om te denken dat de moeder in de buurt was, maar gezien haar opmerkingen zal dat waarschijnlijk niet.
Door fransbulletje
#3140969
Okee een meisje van 6 alleen met een pup op straat laten gaan is misschien niet verstandig maar zie ik hier ook vaker.
Een jongetje van 5 wat het hondje afpakt en in en fontein onder water houdt zodat het verdrinkt vind ik toch wel heel ziek. Als ik op facebook lees heeft hij al eerder vogeltje uit elkaar staan trekken en bij meerdere mensen om hun kat gevraagd  :-X
Denk toch dat zo'n manneke hulp nodig heeft...
Gebruikersavatar
Door Sher
#3140970
Ik snapte het verhaal eerst al helemaal niet. Je laat toch niet zomaar een hondje afpakken door een klein kind? Daarna begreep ik pas dat het hondje werd uitgelaten door een meisje van zes.  :-\
Zelf zou me dat nooit gebeuren. Ik laat zelfs mijn jongens van 11 en 13 de hondjes nog niet uitlaten, maar ik geloof dat ik als kleuter vroeger ook wel eens een keer onze nieuwe pup aan de riem mee mocht nemen de straat in. Wat mij betreft waren dat andere tijden. Ik zat immers ook zonder autostoeltje in de auto.
Dat jongetje is natuurlijk wel iets mis mee. Een kind van vijf jaar zal een dier misschien nog per ongeluk pijn doen, maar wat hier beschreven wordt gaat een stuk verder.
Alleen maar verliezers inderdaad. Ik hoop dat dat jochie goed begeleid gaat worden.  :-X
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3140973
KarenH schreef: Ergens ben ik dan misschien zo naïef om te denken dat de moeder in de buurt was, maar gezien haar opmerkingen zal dat waarschijnlijk niet.
Ze schrijft op haar facebook dat ze een telefoontje kreeg en er toen naar toe is gerend.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3140987
Wat ik begrijp is dat het meisje met het hondje gewoon heel dicht bij huis was. In de poort. En dat de fontein op het plein ligt.

Als ik de foto's bekijk dan merk dat ik stik van de vooroordelen.  :-X

Zo sneu voor t kleine menneke.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3140996
Neally schreef: Wat ik begrijp is dat het meisje met het hondje gewoon heel dicht bij huis was. In de poort. En dat de fontein op het plein ligt.

Als ik de foto's bekijk dan merk dat ik stik van de vooroordelen.  :-X

Zo sneu voor t kleine menneke.
Ik vind dat je kinderen van deze leeftijd gewoon niet alleen buiten moet laten lopen met een hond, ook niet als het dicht bij huis is. Naar mijn mening laat je jonge kinderen sowieso niet alleen met een hond, al is het in je eigen tuin.
Door smulpaap
#3140998
Sonja schreef: Ik vind dat je kinderen van deze leeftijd gewoon niet alleen buiten moet laten lopen met een hond, ook niet als het dicht bij huis is. Naar mijn mening laat je jonge kinderen sowieso niet alleen met een hond, al is het in je eigen tuin.


Geheel mee eens .

Verder hebben kinderen op die leeftijd een rijke fantasie , en nog geen besef wat ze een dier bv allemaal aan kunnen doen
Een kind op die leeftijd weet ook nog niet wat de dood is . En overziet nog niet wat hij doet

Kinderen en dieren . Het gaat prima samen , maar wel altijd onder toezicht wat mij betreft
Door Ruisje
#3141008
judith1967 schreef: Maarja als hij ook al vogeltjes uit elkaar heeft gerukt en nu dit :-\
Die moet goed worden begeleid.


Zeer triest dit!! :'(
Had hij ook al vogeltjes vermoord? :o
Laten we over 20-30 jaar eens kijken waar het ventje dan zit...
Door judith1967
#3141021
Ruisje schreef: Had hij ook al vogeltjes vermoord? :o
Laten we over 20-30 jaar eens kijken waar het ventje dan zit...
Ja dat had  ik hier gelezen,maar kan nu niet meer vinden :-[
Er stond ook bij dat hij bij de buren om hun kat had gevraagd.

Op Fb stond geschreven dat ze hij de veren en botjes bij het dode vogeltje aan het uittrekken was.
Maar iig heeft het kind psychische problemen en moet hij  geholpen worden
Door smulpaap
#3141024
monster schreef: Waarschijnlijk beseft dat kind niet echt de impact van zijn daad, maar ik ben wel heel alert bij kinderen, die dieren mishandelen.


Tja , even in algemene zin :
Onze kids hadden een hut in de tuin , ze waren toen 4 en 8 jaar
De ene week diende de hut als politiebureau , de andere week als ziekenhuis , maar ook weleens als kapsalon
En dan werd er ook vaak gevraagd of de honden ook mee mochten ""spelen ""
Want de staart met lange haren van de hond .... die mag toch ook weleens geknipt worden
Dat die staart niet alleen uit haar bestaat , daar had de jongste nog geen flets idee van
Als de kids in de hut speelden kwamen er dus geen honden in
Ze sliepen ook weleens in de hut , mam ... mogen de honden ook bij ons slapen .... nee dus

Ik ken ook wel verhalen hoor , even geen toezicht en de cavia zijn oor was afgeknipt omdat de kids doktertje speelden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door