Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3155638
Riek schreef: Sinds een uur heb ik Windows 10, nu merk ik dat mijn gele poppetjes het niet meer doen.
Die :-)  en al die andere.
Iemand die mij kan vertellen wat ik moet doen om ze weer terug te krijgen?
Dat hangt een beetje van de browser af. In dit topic waren er ook wat problemen met smileys. Daar is het opgelost door de cache te legen.

Welke browser gebruik je?
Gebruikersavatar
Door Riek
#3156555
Ronald schreef: Dat hangt een beetje van de browser af. In dit topic waren er ook wat problemen met smileys. Daar is het opgelost door de cache te legen.

Welke browser gebruik je?
Dankjewel Ronald voor het mee denken.
ik heb 'm nu in chroom geopend en daar doen mijn gele poppetjes het wel.

ppffff gelukkig, ik was nergens zonder mijn gele poppetjes  :biggrin2:
Door BusKay
#3176043
Hier het complete park nu op Win 10 omgebouwd en het netwerk ook aangepakt naar de 802.11 AC standaard wat draadloos supersnel is...

Tevens is vorige maand Windows 10 1511 uitgerold.. het gaat om een update die eigenlijk een compleet nieuwe installatie is....
Er zijn ook nogal wat problemen met deze update daar hij het één en ander nogal overhoop gooit.
In ieder geval kun je met deze update rustig boodschappen gaan doen want hij duurt een paar uur...

Voor hen die hem nog niet gehad hebben.... U weet wat U te wachten staat..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3176055
Nou een paar geleden weigerde windows 10 weer om op te starten :censored2:
2e keer.
Nou had ik van de vorige keer nog een recovery disk ::)
Maar voordat ie die fatsoenlijk afspeelde :rant: ( ja bios stond goed, boot from disk ;) )
Na een ouderwetse :knuppel2: en :throw: kwam ik wel in het recovery menu, uiteraard vond windows dat er niks mis was. Dus ik heb hem 'terug in tijd' gezet en dat hielp weer.
Maar ik heb nog nooit zo veel gezeik gehad met een systeem. Kan ook nog w10 icm mijn hardware ( welke niet oud is) zijn, maar :censored2:
Door BusKay
#3176064
Kaio schreef:Nou een paar geleden weigerde windows 10 weer om op te starten :censored2:
2e keer.
Nou had ik van de vorige keer nog een recovery disk ::)
Maar voordat ie die fatsoenlijk afspeelde :rant: ( ja bios stond goed, boot from disk ;) )
Na een ouderwetse :knuppel2: en :throw: kwam ik wel in het recovery menu, uiteraard vond windows dat er niks mis was. Dus ik heb hem 'terug in tijd' gezet en dat hielp weer.
Maar ik heb nog nooit zo veel gezeik gehad met een systeem. Kan ook nog w10 icm mijn hardware ( welke niet oud is) zijn, maar :censored2:
Het ruikt ernaar of jou MBR beschadigd is of was...
Dit is het begin van de schijf waar alle opstartgegevens staan..
Inderdaad begint ie dan te zeiken met opstartherstel...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3176075
Ik krijg de bekende prepairing windows repair dan bij het opstarten en dat is het dan....
Windows staat wel op een SSD, maar zo oud is deze dus niet. Op deze pc volgens mij alleen 8 gehad, welke ook kuren had, maar ja dat was dan ook 8, maar wel andere kuren zoals niet uit gaan enzo ::)
Door BusKay
#3176081
Kaio schreef:Ik krijg de bekende prepairing windows repair dan bij het opstarten en dat is het dan....
Windows staat wel op een SSD, maar zo oud is deze dus niet. Op deze pc volgens mij alleen 8 gehad, welke ook kuren had, maar ja dat was dan ook 8, maar wel andere kuren zoals niet uit gaan enzo ::)
Wordt toevallig defragmentatie automatisch uitgevoerd op de SSD schijf? Dan is het verstandig die uit te zetten. Op SSD nooit defragmenteren!!
Ook prefetch uitschakelen zou kunnen werken....

Is het een EFI bios?
Door BusKay
#3176099
Kaio schreef:Ik denk niet dat dat aanstaat maar ik zal eens checken, idd niet goed voor een SSD.
Uefi bios
Het blijft van hieruit maar wat raden wat het werkelijk is. Je zou eens kunnen kijken in de eventviewer (de logboeken). Tevoorschijn te halen door de zoekterm eventvwr.msc na de windows+r toetsen te gebruiken.

Ik betwijfel of het uitschakelen van opstartprogramma's helpt daar je waarschijnlijk nog in of net na de POST zit = Power-On Self-Test. Dit kijkt of de hardware in orde is.

Win 8 gaf hij ook kuren dus het lijkt of het i.i.g. niet aan het OS ligt = Operating System

Ik vermoed dat de SSD niet lekker functioneert (mogelijk samen met het Eufi) en misschien is het daarom verstandig het liefst een 2elijns systeembeheerder er naar te laten kijken.. Zou fijn zijn als er één in de familie zit of in de straat woont...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3176102
Iig niet Os? Het blijft windows he! :biggrin2:

Met BFF google ;D kom ik meestal al een eind. Maar eerlijk gezegd heb ik meestal geen zin om me erin te verdiepen, net zoals mijn broertje ( informaticus), die ook weinig tijd heeft.

En nee volgens mij is ie nog niet bezig met opstartprogramma's, maar met windows 10 alleen aan het opstarten en komt niet door de checks heen. Schijnen heel veel mensen te hebben met 8 en 10, de prepairing window repair LOOP. Heb alleen nog nergens de echte oplossing gevonden, -als ie er al is-
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door