Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3139729
Ik weet niet hoe oud hij is...hij is nu 3 jaar hier en was zeker al lang volwassen toen ik hem uit de opvang haalde.

Hij zit nu. En huppelt wat heen en weer. Heb de ren al veranderd ter afleiding. Ik zie weinig verschil met toen mijn voedster nog leefde, toen was er ook weinig actie. Ze lagen toen alleen af en toe tegen elkaar aan, maar ook niet echt erg klef.
#3139772
Lizzy schreef: Ik vind het persoonlijk een soort van not done om je nijn naar een opvang. Er zijn al genoeg mensen die dat doen (daarom zitten ze ook vol). En ik vind toch een beetje "dier erin, niet meer eruit". Dus ik zou hem alleen houden. Of naar de opvang gaan en vragen of je daar een leen-nijn mag hebben van ongeveer dezelfde leeftijd en af spreekt dat je leen-nijn wel terug brengt als jouw ram overlijdt. Of echt een oproepje plaatsen om hem te herplaatsen, bij iemand die ook een nijn alleen heeft, dat kan natuurlijk ook.
+1
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3139812
Hope schreef: Naar mijn idee zit een gecastreerde ram niet lang in de opvang. Simpelweg omdat er best wel vraag naar is.

Ik vind een konijn alleen drie keer niks. Misschien zie je zo geen gedragsverandering, maar konijnen zijn sociale dieren. Ze genieten van samen eten, van samen slapen, samen wassen.

Konijnen zijn reuze taai. Een konijn dat in de natuur laat zien dat hij niet 100% lekker in zijn vel zit is ten dode opgeschreven. En dus laten ze niets zien. Echt niets.
Dat wil niet zeggen dat ze zich goed voelen.

Nee, ik vind een konijn alleen not-done. Ik begrijp dat je er geen voedster meer bij wil, want dan blijf je "bezig". En dus bracht ik de ram naar de opvang.
+1 !
Gebruikersavatar
Door Sher
#3139860
De opvang bij ons in het dorp is echt heel lief met haar konijntjes. Iedereen mag volgens mij elke dag even de beentjes strekken in een ren en ze krijgen een redelijk hok. Verder heb ik het idee dat het redelijk doorstroomt. Het is wel een kleine opvang.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3139876
Fioon schreef: Ps je kan ook de opvang bellen en melden dat je een gecastreerde ram hebt voor een liefhebber. En dat hij in tussen tijd bij jou blijft.
Dat wilde ik net zeggen. Mag je geen oproepje posten, of hem onder de konijnen zetten die een huisje zoeken op de website van een opvang/asiel in de buurt? Met de opmerking dat hij op dit moment op een ander adres verblijft maar wel direct te adopteren is? Of iets op een facebook-pagina ofzo?
Gebruikersavatar
Door kira
#3139877
Onze konijnen zitten in een grote ren, maar interactie is er niet veel. Heb nu een loge erbij die na een dag hier weduwe werd. Ze eten met zijn drie, Does is wisselend bij beide, maar ze zitten alle drie heel veel "alleen". Ik denk dat het aan nijn ligt wat hij wil. Opvang zou ik niet doen, zitten vol en zowel mijn negrito als Els hebben bijna een jaar gezeten. Weet niet wat voor nijn het is in karakter, maar een zachtaardig exemplaar en relatief groot is misschien een leuke partner voor Eline die nu weduwe is. Voorwaarde is dat hij met kinderen kan en geaaid wil worden. Eline is een heel lief rustig langoor geval dat overdag in een stadstuin vrij rond loopt en in de nacht in de ren gaat.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3139917
Sher schreef: De opvang bij ons in het dorp is echt heel lief met haar konijntjes. Iedereen mag volgens mij elke dag even de beentjes strekken in een ren en ze krijgen een redelijk hok. Verder heb ik het idee dat het redelijk doorstroomt. Het is wel een kleine opvang.
Die ervaring heb ik ook met de opvang hier in de buurt. En waar komt je ram vandaan? In de adoptie papieren van mijn nijnen staat zelfs dat ze terug moeten als ze alleen achter blijven en je geen nieuw nijntje meer wil. Niet mogen, nee, moeten. En dat geeft wel aan hoe belangrijk ze het vinden.

Mijn Leste, die maar blééf knokken met Joep, heeft vier weken gezeten. Maar ik heb haar dan ook pas weggebracht toen er echt plek was. Aangezien het nu vakantie is, zal het nu stampvol zitten.
Ik zou ze bellen en advies vragen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door