Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bordie
#3139219
Word je gewoon op de camping op dag 1 van de vakantie aangevallen door een vreemde hond....
1e hap was mijn rechter onderarm niks te zien en de volgende hap was mijn heup aan de zijkant, die was goed raak :-[
tshirt en dunne legging waren nog heel maar mijn vel daaronder heb ik de tanden in voelen gaan.
6 mm diep zei de huisartsenpost en dat moest schoon gemaakt worden en tetanus had ik nog van 2011.
betadine gazen erop en grote eilandpleisters.
antibiotica kuur van 5 dagen 3 x dgs en terug naar de camping met lood in mijn schoenen want ik wist niet of de hond er nog was...
Het ging zo:
Er kwam een man naar onze caravan om hulp te vragen om een caravan te verzetten.
Toen heeft de hond al naar hem gegromt want hij liep op 6 m afstand langs de tent waar de eigenaren met de hond zaten. De hond zat aan een lijn van 7 m.
toen mijn vriend en de man terug liepen ben ik achter ze aangelopen om ook ff een handje te helpen..nou had ik dat maar nooit gedaan
ik heb de hond nooit zien liggen en hij lag met zijn rug naar ons toe.
ik liep niet in hun prive zone zeg maar
en de hond vloog op mij af en ik zag hem pas toen hij een halve meter van me af was, ik stond stijf van schrik en schreeuwde HIJ BIJT HIJ BIJT!!!
En mijn vriend gaf een schreeuw en de hond kroop terug naar de tent.
ik ben terug gelopen met mijn vriend naar de eigen  caravan en hebben gelijk de wond met duidelijk zichtbaar waar welke tanden in mijn huid hebben gezeten op de foto gezet, het bloedde flink en deed veel pijn, ik ben tijdens de aanval in huilen uitgebarsten ook van de schrik.
het was echt vreselijk, wat een schrik...wat bizar...ik heb dit nog nooit meegemaakt...
de hond was 2,5 jr oud en de mensen hadden hem 10 maanden.
de avond ervoor was hij aangekomen
25 juli is t gebeurd en ik ben bang voor vreemde honden geworden
als ik honden nu hoor spelen of beetje vechtgeluid maken dan heb ik een alarm in mn hoofd...
de hond was altijd al angstig en ze hebben er een hoop uitgetraind zoals ze dat noemden...

de campingeigenaar vond dat de hond van de camping af moest en dat is smiddags ook gebeurd.
de mensen zijn hier nog 5 dagen. Maar helaas volgend jaar weer net als wij...
wat een schrik echt bizar....
6 mm diepe gaten en wat kleinere wonden van de andere tanden.
en nu is het paars warm hard en alle andere kleuren.
tips zijn welkom
de huisarts heeft t vandaag weer gezien en t ziet er goed uit qua genezingsproces.
wassen onder de douche met betadine shampoo en insmeren met betadinezalf.
snachts dek ik t af want t lekt nog wat.en overdag losse kleding erover en ook betadinezalf erop.
ik overweeg emdr therapie
Het ras mogen jullie raden.
#3139223
Hè klere, wat een rotervaring! De schrik is vaak nog erger dan de wond of de pijn, maar vooral, wat je al aangeeft: je verliest compleet je vertrouwen in honden, je onbevangen manier om met vreemde honden om te gaan. Zo verschrikkelijk ingrijpend!

Ik hoop dat je wonden snel helen en dat je weer wat vertrouwen kunt terugkrijgen. Maar daar zal best wat tijd overheen gaan. Heel veel sterkte! :-*
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3139227
Jeetje ja dat is enorm schrikken  :o En pijnlijk!
Zo ben ik jaren terug toen ik in een winkelstraat liep door een Dobermann in mijn dij gebeten. Hij lag los voor een winkel en ik liep langs maar ik zwikte en hij greep in mijn dij. Je neiging is dan om gillend weg te rennen maar ik liep heel rustig door terwijl ik doodsbang was en toen liet hij gelukkig los. Ben toen nog bij de eerste hulp geweest en ik moest toen wel een tetanus prik.  Ik kan me voorstellen dat je in shock bent!  Sterkte en ik hoop dat je toch een beetje over je schrik heen komt! Dit is echt zo naar!
En gezien mijn ervaring gok ik op een Dobermann? Alhoewel je die tegenwoordig niet meer zo vaak ziet.
Gebruikersavatar
Door Riek
#3139240
Traumeell.

Wat vreselijk voor je allemaal.
Hoe reageerde de eigenaar?

Een collega van mij heeft laatst haar 4 jarige hond (pit) in laten slapen vanwege hetzelfde.
Hun hind was geweldig voor het gezin maar niet te vertrouwen met andere mensen.
Hij had, toevallig ook op de camping,  een man gegrepen.
Hij was een herplaatser en dit bleek niet de eerste keer te zijn.
Verstandige beslissing,  maar ook heel erg verdrietig voor hen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3139260
:o :o :o :o

Allemensen wat een ellende! Zo vergaat je de lol wel op je eerste vakantiedag zeg!
Neem je wel goed pijnstillers? Gewoon doen hoor! Je moet nog wel een beetje kunnen genieten van je vakantie!

Zijn de eigenaren nog bij je geweest? Mijn tip: vul een schadeformulier in. Gewoon zo'n formulier wat in je auto ligt. Even alle partijen hun gegevens invullen en opschrijven wat er gebeurd is. Want stel er komen nog kosten bij dan kan je verzekering die op hen verhalen en hoef je ze niet zelf te betalen.
Hoeven die mensen helemaal niet erg te vinden, want de hond is vanzelf meeverzekerd met je WA-verzekering. Kost hen dus niets, scheelt jou misschien een hoop geld.
Plus dat je wellicht een dag huur terug kan vragen van de vakantieplek. Want dat was nu niet echt een lollige dag.
Door smulpaap
#3139272
Goh wat een ellende zeg ! Heel veel beterschap , en hopelijk kan je van de rest van je vakantie nog een beetje genieten

Ik zou ook idd een schadeformulier invullen
En ik weet niet of je daar een vaste plaats hebt ? En je huisdieren meeneemt ?
Het zou ook zomaar eens kunnen dat de campingeigenaar de regels bij gaat stellen t.av honden
Want op een slechte naam zit hij niet te wachten
Misschien zou je dat alvast kunnen vragen

Ik ken hier ook iemand die al 20 jaar op Texel kwam , van het ene op het andere jaar was het afgelopen
Ook vanwege een incident hond
En ook voor deze meneer werd geen uitzondering meer gemaakt . Hij kon op zoek naar een andere standplaats
Door petralita
#3139274
jeetje, logisch dat je geschrokken bent, toen ik gebeten ben door eigen hond (pijn van de hond) was ik zelfs bang voor het pupje wat in huis kwam.

het is wel behoorlijk dom van de eigenaren van de hond om de hond zoveel lijnlengte te geven. angst in een hond train je er nooit helemaal uit. en dan ook in de tent op de camping, das niet bepaald een veilige plek.

het is wel goed dat de hond nu van de camping is anders loop je de hele tijd gespannen rond.

Idd wat Hope zegt, WA form. invullen of even met je verzekering bellen of zij misschien een ander formulier kunnen mailen.

De schik wordt straks wel minder, maar nu zit je nog met en de pijnlijke wond en in de omgeving en daarnaast het is net gebeurt. En ja je zult in het begin echt zitten met de alarmbellen zoals je ze zo goed noemt. Straks wordt dat minder, maar niet eerder dan jij zelf ook meer tot rust komt, adreline kan nog dagen in de lichaam blijven en helemaal omdat je zelf nu ook onrustig bent. je zou zelf wat kunnen nemen om tot rust te komen, een massage of iets dergelijks zal denk ik nu te pijnlijk zijn(?). Ik zou nu echt zeggen probeer iets in te nemen of te doen waarbij jij je echt kan ontspannen.

Ik zou het eerst even laten rusten, zorgen dat je wonden genezen en niet meer zo veel pijn doen. Dat jij je ook weer normaal kunt bewegen.
Daarna zou ik gewoon rustig aan je vertrouwen weer opbouwen. dat kan op verschillende wijzen. je kan het zelf doen of samen met iemand.
het weer wennen zou ik vooral doen in een gecontroleerde omgeving, ook al is het alleen kijken, neem je tijd. 

Ik weet niet of je de mensen goed kent, en verder wel goed met ze overweg kan, anders zou ik zeggen spreek af dat je in een later stadium hun misschien nodig hebt om van de angst af te komen.

Verder zou ik niet denken aan volgend jaar of ze er wel of niet zijn, wie weet hebben ze die hond straks niet meer.... en als die er al is, is de vraag of ze er uberhaubt mee mogen terugkomen....

ras echt geen idee, kan alles zijn, maar ik ga er vanuit dat het vast een grotere is.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3139281
Omg welke idioot neemt zo'n hond dan ook mee naar een camping én geeft die hond zoveel ruimte  :-X :-X
Wat een nare ervaring voor je zeg  :'( Die wond kan wel even duren voordat het er weer rustig en normaal uit zag. Sterkte en hopelijk blijft het niet al te lang hangen
Door bordie
#3139289
Dank jullie voor de lieve reacties tot nu toe.
De hond is ingeslapen 6 uur na dat t gebeurde.
Ik verzorg de wond goed Door met betadine shampoo te wassen tijdens de douche en daarna betadinezalf erop.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door