Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3138913
Kennen jullie het plantje Zonnedauw?!
Het is een vleesetend plantje wat in kleine bosjes bijelkaar, zeer laag bij de grond groeit en bij voorkeur in drassig gebied. Een plantje waar je als "macrofotograaf" een haat/liefde verhouding mee hebt want het is niet gemakkelijk om op de foto te zetten maar ook zo fotogeniek. Je komt in ieder geval niet met schone/droge kleding thuis maar met wat geluk wel met mooie foto's :)

Afgelopen zondag was ik in de Kampina om libellen te fotograferen. Die waren er helaas niet dus omschakelen naar een ander onderwerp, dat werd dus zonnedauw. Vandaag al vluchtig door de foto's heen gaan en twee trokken de aandacht...

Om even een idee te geven van hoe het eruit ziet (Fotootje van internet geplukt  ;) )

Afbeelding

En dan mijn "kijk" op dit plantje...

Afbeelding

Afbeelding
Door zurca
#3138918
Ik geloof niet dat, dat een knop is. Volgens mij heeft dit "blaadje" iets gevangen en dan vouwt zich dat om de vangst heen om het te kunnen verteren...
Gebruikersavatar
Door Sher
#3138978
zurca schreef: Ik geloof niet dat, dat een knop is. Volgens mij heeft dit "blaadje" iets gevangen en dan vouwt zich dat om de vangst heen om het te kunnen verteren...
Dat kan natuurlijk ook. Het zijn in ieder geval heel mooie foto's.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door