Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3139120
Bij mij heeft Cesar-therapie en yoga heel erg goed geholpen. Had eerst fysiotherapie geprobeerd maar dat hielp helemaal niets.
Door Borke
#3139156
[quote="Fioon"]
Bedankt voor alle tips! Er zit best een kern van waarheid in het stress verhaal maar ja, aard van het beestje he
Gebruikersavatar
Door pluk
#3139163
Je zou eens een proefles Yin yoga kunnen doen. Ik heb de gebruikelijke klachten in nek en schouders van de hele dag achter een pc zitten en sinds ik yin yoga doe zijn de klachten een stuk minder.
Door Mowgli
#3139201
Ik ben in opdracht van mijn fysiotherapuit / manueel therapuit gaan zwemmen. Ik heb ook pijn in mijn nek, schouders en rug, bij mij gaat de (zenuw) pijn tot in mijn vingers, hoofd en gezicht omdat de boel is afgekneld (TOS) en ik heb een scoliose met meerdere bogen en ook de ruggegraad ter hoogte van mijn nek heeft een rare boog. Mijn fysiotherapuit / manueel therapuit heeft afgelopen winter alles los gemaakt, waardoor de pijn minder is gewordne. Om alles los te houden, kreeg ik het advies te bewegen, hij adviseerde zwemmen of pilates. Pilates niet zo zwaar als yoga en dus ook geschikt voor mij. Ik heb zwemmen gekozen. Er is een beetje de klad in gekomen door ziekte, en werk met studie, maar ik heb nu een maand "vrij" van school en wil deze week weer gaan zwemmen. Het zwemmen hielp wel, ik had een stuk minder (zenuw) pijn in mijn handen
Door smulpaap
#3139213
Fioon schreef: Hier zit veel kennis dus daarom hier mijn vraag: ik heb bijna elke dag last van mijn spieren in mijn nek, schouders en bovenarmen. Regelmatig ga ik naar de fysio maar het komt steeds terug. hebben jullie tips? Zou Magnesium iets zijn?


Magnesium kan best iets doen ter ondersteuning
Maar van belang is ook om te achterhalen waarom de klachten er zijn , en wanneer ontstaan de klachten
Het kan spanning zijn
Het kan een verkeerde houding zijn
Het kan een verkeerde manier van ademhalen zijn ( hoge ademhaling in de borst en vaak oppervlakkig en snel )
Ga ook eens bewust  na hoe je kaakspieren voelen , hier houden vele mensen ook erg veel spanning vast zonder dat ze zich ervan bewust zijn
Mensendieck kan je helpen om je bewust te worden van je houding en je manier van bewegen
Yoga is ook een hele goede . Je leert op de juiste wijze te ademen , en te voelen . Dit gaat niet vanzelf en vraagt oefening en tijd
Als je wandelt dan kan je heel bewust je bovenlichaam lekker mee laten bewegen , lekker los gooien die armen en die schouders
Als je rustig zit in een goede houding dan kan je je hoofd een klein stukje naar je borst laten zakken
Adem dan heel rustig en langzaam in , door je neus . En ga dan eens na waar je je ademhaling voelt , beste is in het buikgebied
ga dan ook na of je je nek/schoudergebied wel los laat , en adem ook rustig en langzaam uit
Dit leer je ook op Yoga , er wordt dan natuurlijk gelet of je het wel goed uitvoert ( ademhaling /spierspanning )
Wat je op bed kan doen : een niet al te hoog kussen nemen . En hier je hoofd op leggen . Dan heel rustig maar vooral ontspannen je hoofd van links naar rechts rollen
En ook hierbij op je ademhaling letten . Ademhaling niet vasthouden , maar rustig in en uitademen door de neus
Vaak is dit de eerste tijd beter met opgetrokken knieen of een kussen onder je knieen
Verder kan je je schouders heel langzaam omhoog bewegen richting je oren . Ze hoeven je oren niet aan te raken , onbewust kan je juist dan weer spanning in het gebied brengen
Tijdens het omhoog brengen van je schouders adem  je langzaam en door je neus in . je laat vervolgens je schouders weer zakken op een langzame ontspannen uitademing
Je kan staande met je ogen dicht ""appeltjes plukken "" Op rustige wijze doen alsof je hiermee bezig bent , ademhaling weer rustig en ontspannen
Je kan kastdeuren , als die op de juiste hoogte zijn bewust 10 keer of 20 keer open en dicht doen . Let weer op je ademhaling
je kan als je staat ook net doen alsof je zwemt  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3139815
Zo! Wat een uitgebreid antwoord, bedankt! Hier kan ik wel wat mee!

Blijft alleen nog mijn vraag over: welke magnesium is beter? Die van vitals of van de tuinen?
Door pallas
#3139822
Ipv suplementen heb ik een periode dagelijks bietensap gedronken.
Zit veel magnesium in en werkt ook gerstellend voor je spieren.
Wil je het magnesium gehalte op celniveau verhogen dan kan je dat heel goed doen dmv voetbaden mey Zechsal magnesiumzout.

Pillen werken minder goed omdat het via je darmen moet gaan.

Verder zou ik een goede osteopaat bezoeken, echt super!
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3139980
pallas schreef: Ipv suplementen heb ik een periode dagelijks bietensap gedronken.
Zit veel magnesium in en werkt ook gerstellend voor je spieren.
Wil je het magnesium gehalte op celniveau verhogen dan kan je dat heel goed doen dmv voetbaden mey Zechsal magnesiumzout.

Pillen werken minder goed omdat het via je darmen moet gaan.

Verder zou ik een goede osteopaat bezoeken, echt super!
Weer wat geleerd!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door