Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3138588
Boeffie Blafmans schreef: Oké, hm, sja, misschien dan toch maar niet aan beginnen. Ik poets een keer per dag mijn tanden, 's avonds en heel soms twee keer. Alleen met water ja. Ik flos alleen als ik iets tussen mijn tanden heb. Verder heb ik een tangetje zoals de tandarts die heeft om tandsteen mee te verwijderen. Mijn tanden zijn gevoelig voor kou en zoet. Maar als ik geen zoet eet heb ik daar ook geen last van. En gevoeligheid voor kou heb ik al mijn hele leven. Ik heb een tijdje af en toe met baking soda gepoetst en met olie gespoeld, daarna met zout water. Dat geeft allemaal ook idd een schoon gevoel, maar maakt mijn tanden verder niet witter ofzo en ook niet minder gevoelig. Enkel fluoride maakt die gevoeligheid minder, maar dat wil ik niet gebruiken. Beste werkt om gezond te eten en kou daar zal ik wel nooit tegen kunnen. In de afgelopen tien jaar is er nagenoeg niks veranderd aan mijn gebit en tot zes jaar geleden poetste ik nog twee keer per dag met normale tandpasta.

Iemand trouwens ervaring met een biologische tandarts?
Als ik doe wat jij doet, dan kan word ik dus echt gillend gek. Zelf krabben, poetsen met baking soda en zout :-X :-X :-X

Af en toe met kokosolie en kurkuma poetsen is dan een beter idee, als je mij vraagt......

Ik heb ervaring. Sommige zijn ontzettend goed en sommige wil je niet dood aangetroffen worden. Net als met gewone tandartsen eigenlijk. Ik vind het lastig, biologische tandartsen hebben wel echt een heel andere kijk op het gebit dan gewone. En sommige dingen spreken mij aan. Andere weer helemaal niet.
#3138589
Anne in Duitsland schreef: Ik ben een vrouw; als het 32 graden is, wil ik liever 12, als het 12 graden is, wil ik liever 32. ;D

Echt lekker zomerweer is het nog niet geweest, maar we zijn hier ook pas een week nu. Met nog maar één weekje te gaan. Boehoehoe! Ik denk dat het lekkere weer wordt opgespaard voor Kim_S. >:( :D
:biggrin2: Wat is eigenlijk het evolutionaire nut van deze vrouwelijke wispelturigheid?

(Heb je tijd om langs te komen, of is je bezoek te kort?)
#3138591
Anne in Duitsland schreef: Ik ben een vrouw; als het 32 graden is, wil ik liever 12, als het 12 graden is, wil ik liever 32. ;D

Echt lekker zomerweer is het nog niet geweest, maar we zijn hier ook pas een week nu. Met nog maar één weekje te gaan. Boehoehoe! Ik denk dat het lekkere weer wordt opgespaard voor Kim_S. >:( :D
Hahahahaha ;D ;D ;D ;D
Jammer. Ik hoop dat de komende week beter wordt!
#3138592
Lizzy schreef: Als ik doe wat jij doet, dan kan word ik dus echt gillend gek. Zelf krabben, poetsen met baking soda en zout :-X :-X :-X

Af en toe met kokosolie en kurkuma poetsen is dan een beter idee, als je mij vraagt......

Ik heb ervaring. Sommige zijn ontzettend goed en sommige wil je niet dood aangetroffen worden. Net als met gewone tandartsen eigenlijk. Ik vind het lastig, biologische tandartsen hebben wel echt een heel andere kijk op het gebit dan gewone. En sommige dingen spreken mij aan. Andere weer helemaal niet.
Dan heb jij heel erg gevoelige tanden! Baking soda deed ik een keer per maand ofzo hoor, en ik rag er niet mee :biggrin2: En zout enkel om te spoelen na de olie. Ja, voor mij voelt het wel goed om dat af en toe te doen. Maar kokosolie en kurkuma kan ik ook eens proberen, zien wat dat geeft, hopelijk krijg ik dan niet ontzettend felle gele tanden :P Die kurkuma maakt nogal vlekken overal.

Welke dingen spreken je niet aan?
#3138593
Heeft iemand al naar de Dr. Bass poetsmethode gekeken? Ik heb het gisteren gelijk uitgeprobeerd (gewoon met mijn eigen tandenborstel natuurlijk - overigens zeggen veel biologische tandartsen dat poetsen met een elektrische tandenborstel heel erg slecht is en juist zorgt voor terugtrekkend tandvlees), maar dit is een gek gevoel zeg....! Ik ga dit eens een tijdje doen zo!
#3138594
Boeffie Blafmans schreef: Dan heb jij heel erg gevoelige tanden! Baking soda deed ik een keer per maand ofzo hoor, en ik rag er niet mee :biggrin2: En zout enkel om te spoelen na de olie. Ja, voor mij voelt het wel goed om dat af en toe te doen. Maar kokosolie en kurkuma kan ik ook eens proberen, zien wat dat geeft, hopelijk krijg ik dan niet ontzettend felle gele tanden :P Die kurkuma maakt nogal vlekken overal.

Welke dingen spreken je niet aan?
Kurkuma zou je gebit juist op milde wijze ontdoen van verkleuringen :biggrin2:

Nou, zo vinden ze het niks dat ik 1 amalgaamvulling gewoon wil laten zitten. Die moet eruit. Ja, dat kan wel wezen, maar ik heb er 1 laten vervangen en sindsdien doet die kies ONWIJS zeer. Zo vinden ze ook dat je echt nooit nooit nooit een wortelkanaalbehandeling moet laten uitvoeren. Ja, ik vind dat je soms geen keuze hebt. Zij vinden dat je beter kunt laten trekken. En dus zie je veel van hun patiënten met "gaten" of plaatjes of bruggen. Nah, ik vind dat ook echt verre van ideaal hoor! Maar goed, verder kan ik me ook in veel dingen wel goed vinden. Zoals weinig/geen rontgenfoto's, geen fluoride, geen sealings en eigenlijk ook geen kronen, tenzij het echt niet anders kan.
#3138596
Lizzy schreef: Kurkuma zou je gebit juist op milde wijze ontdoen van verkleuringen :biggrin2:

Nou, zo vinden ze het niks dat ik 1 amalgaamvulling gewoon wil laten zitten. Die moet eruit. Ja, dat kan wel wezen, maar ik heb er 1 laten vervangen en sindsdien doet die kies ONWIJS zeer. Zo vinden ze ook dat je echt nooit nooit nooit een wortelkanaalbehandeling moet laten uitvoeren. Ja, ik vind dat je soms geen keuze hebt. Zij vinden dat je beter kunt laten trekken. En dus zie je veel van hun patiënten met "gaten" of plaatjes of bruggen. Nah, ik vind dat ook echt verre van ideaal hoor! Maar goed, verder kan ik me ook in veel dingen wel goed vinden. Zoals weinig/geen rontgenfoto's, geen fluoride, geen sealings en eigenlijk ook geen kronen, tenzij het echt niet anders kan.
Oké, interessant!

En de Dr. Bass methode, nog nooit van gehoord, ga ik meteen opzoeken.
#3138626
Lizzy schreef: Ja, ik heb 1 keer Weleda Tandbalsem gebruikt (ook lekker hoor, alleen baal ik dat daar alcohol in zit) en ik heb gewoon tandpasta gebruikt (voor gevoelige tanden). Ik vermoed dat ik de rest van mijn leven zulke tandpasta wel moet blijven gebruiken..... :-\
Weleda heeft ook tandpasta voor gevoelige tanden. Dat is die in de groene verpakking. Ik gebruik die nu enkele maanden. Bevalt heel erg goed. De smaak is lekker en mijn tanden zijn nog iets minder gevoelig dan toen ik nog met sensodine poetste.
#3138629
Doranto schreef: Weleda heeft ook tandpasta voor gevoelige tanden. Dat is die in de groene verpakking. Ik gebruik die nu enkele maanden. Bevalt heel erg goed. De smaak is lekker en mijn tanden zijn nog iets minder gevoelig dan toen ik nog met sensodine poetste.
Ja, als ik die gebruik, kan ik helaas na 3 dagen al aan de pijnstillers :-X. Het is echt super vervelend, maar sinds ik een kroon heb en sinds ze een amalgaamvulling hebben vervangen, heb ik twee kiezen die echt hysterisch veel pijn gaan doen als ik niet met een tandpasta-voor-gevoelige-tanden poets. Ik ben er al -tig keer mee naar de tandarts geweest, valt niks aan te zien ::). De biologische tandarts zegt dat ik allergisch ben voor de gebruikte producten en vindt dat er maar 1 optie is: eruit trekken die handel. Nou, dikke fiets voor hem. Ik blijf wel poetsen met die tandpasta.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door