Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3193868
Oh dat ga ik eens opzoeken O0 Vanwege schurende werking ws. Nu had ik dat spul ooit eens besteld omdat meneer ermee wilde polijsten, dus ik gebruik idd niet dagelijks. Wel dagelijks kokosolie, maar 2x/week met baking soda. Wellicht toch terugbrengen naar 1x/week

Mijn vorige bericht was niet duidelijk over de frequentie, zie ik


Edit; ik lees dat de schurende werking te vergelijken is met reguliere tandpasta
#3196984
Lizzy schreef:Aangezien ik die olie toch echt te duur vind, ben ik verder gaan zoeken en kwam ik diverse websites tegen waar ze adviseren tanden te poetsen met de Aleppo oerzeep. Ik dacht steeds "gatver". Maar mijn nieuwsgierigheid won het toch. En sinds een paar weken poets ik mijn tanden met Aleppo oerzeep (met laurierolie) en het bevalt super! Tot mijn stomste verbazing heb ik helemaal geen last meer van gevoelige tanden/kiezen (normaal kan ik echt niet meer slapen van de pijn als ik 2 of 3 dagen mijn tanden niet met een tandpasta voor gevoelige tandhalzen heb gepoetst). Mijn tanden zijn keurig wit, mijn tandvlees heel mooi zacht roze en sterk. Ik ben er ontzettend blij mee en hoef geen tandpasta meer!
Naar aanleiding van jouw ervaring heb ik het ook geprobeerd.
Nou voor mij werkt het dus helemaal niet helaas. Mijn tandhalzen werden er niet gevoeliger of minder gevoelig van, maar tijdens het poetsen ging mijn tandvlees steeds zeerder doen. Ik heb het een dag of 10 vol gehouden, want dacht dat het misschien een kwestie van gewenning was, maar het werd steeds erger. Gisteren was het zó erg dat het leek of alles ontstoken was en of ik met naalden aan het poetsen was i.p.v. met een super zachte tandenborstel :(
Ik ben nu weer terug op de Weleda tandpasta en hoop dat de pijn tijdens het poetsen snel weer over is.
Toch typisch hè dat er zo'n enorm verschillende reacties kunnen zijn :???:
#3197848
Doranto schreef:Naar aanleiding van jouw ervaring heb ik het ook geprobeerd.
Nou voor mij werkt het dus helemaal niet helaas. Mijn tandhalzen werden er niet gevoeliger of minder gevoelig van, maar tijdens het poetsen ging mijn tandvlees steeds zeerder doen. Ik heb het een dag of 10 vol gehouden, want dacht dat het misschien een kwestie van gewenning was, maar het werd steeds erger. Gisteren was het zó erg dat het leek of alles ontstoken was en of ik met naalden aan het poetsen was i.p.v. met een super zachte tandenborstel :(
Ik ben nu weer terug op de Weleda tandpasta en hoop dat de pijn tijdens het poetsen snel weer over is.
Toch typisch hè dat er zo'n enorm verschillende reacties kunnen zijn :???:
Jeetje, wat een reactie joh! Wat vervelend. Hoe is het nu met je tandvlees?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door