Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3138390
Lizzy schreef: Klinkt heerlijk! Je moet wat over hebben om je tanden te kunnen poetsen met Aleppo :biggrin2:

Hoeveel graden is het nu bij jou?
Alternatief sla ik de Aleppo over en poets ik m'n tanden met Johnny Walker. :biggrin2:

Vanmiddag om 4 uur 12 graden, met een uitschieter naar 12,5. Twee jaar geleden zat ik rond deze tijd te zweten bij 32 graden (plus). :crying:
#3138394
Anne in Duitsland schreef: Alternatief sla ik de Aleppo over en poets ik m'n tanden met Johnny Walker. :biggrin2:
Now you're talking ;D ;D ;D
Vanmiddag om 4 uur 12 graden, met een uitschieter naar 12,5. Twee jaar geleden zat ik rond deze tijd te zweten bij 32 graden (plus). :crying:
Zo te zien heb je liever 32 graden :biggrin2:

Maar 12 graden is wel ergggg koud.... Heb je nou al een beeeetje zomer gehad of is het alsmaar kommer-en-kwel?
#3138409
Lizzy schreef: Now you're talking ;D ;D ;D
Zo te zien heb je liever 32 graden :biggrin2:

Maar 12 graden is wel ergggg koud.... Heb je nou al een beeeetje zomer gehad of is het alsmaar kommer-en-kwel?
Ik ben een vrouw; als het 32 graden is, wil ik liever 12, als het 12 graden is, wil ik liever 32. ;D

Echt lekker zomerweer is het nog niet geweest, maar we zijn hier ook pas een week nu. Met nog maar één weekje te gaan. Boehoehoe! Ik denk dat het lekkere weer wordt opgespaard voor Kim_S. >:( :D
#3138460
Boeffie Blafmans schreef: Ik gebruik al jaren bijna nooit tandpasta. Bevalt prima, zie geen opmerkelijke verschillen met daarvoor. Soms gebruik ik weleda. Ik wil nog altijd erg graag een waterpik, tja zo heet dat ding nu eenmaal, maar dat is dus een apparaatje dat water spuit. Heeft iemand die gebruikt toevallig, hoe bevalt dat?
De waterpik geeft een schoon gevoel, de grotere stukjes zullen makkelijker weggespoten worden, maar het reinigt niet voldoende om tandvlees ontsteking te kunnen voorkomen, het verwijderd namelijk niet alle plak(etensresten die vast geplakt zitten), daar heb je je tandenstoker en floss voor nodig.
Een duur apparaat  die wel een schoon gevoel geeft, maar waar je niet veel aan hebt.

Poets jij alleen met water? hoe vaak? gebruik je nog floss/stoker?
#3138463
Ik vind alle "gewone" tandpasta's  :yucky:
Ik gebruikte altijd sensodine original (daar zit tenminste geen fluoride in) omdat mijn tandhalzen heel gevoelig zijn, maar vond die ook vies.
Sinds een maand of 3 gebruik ik nu de plantentandpasta van Weleda, in de groene verpakking. Die is ook speciaal voor gevoelige tanden. Het is voor mij de eerste tandpasta die ik echt lekker vind smaken  :D niet zo'n scherpe branderige smaak als gewone tandpasta's, en mijn tanden zijn zeker niet gevoeliger geworden sindsdien. Het lijkt zelfs wel minder geworden. Helemaal blij ermee  :)
#3138584
Extreme schreef: De waterpik geeft een schoon gevoel, de grotere stukjes zullen makkelijker weggespoten worden, maar het reinigt niet voldoende om tandvlees ontsteking te kunnen voorkomen, het verwijderd namelijk niet alle plak(etensresten die vast geplakt zitten), daar heb je je tandenstoker en floss voor nodig.
Een duur apparaat  die wel een schoon gevoel geeft, maar waar je niet veel aan hebt.

Poets jij alleen met water? hoe vaak? gebruik je nog floss/stoker?
Oké, hm, sja, misschien dan toch maar niet aan beginnen. Ik poets een keer per dag mijn tanden, 's avonds en heel soms twee keer. Alleen met water ja. Ik flos alleen als ik iets tussen mijn tanden heb. Verder heb ik een tangetje zoals de tandarts die heeft om tandsteen mee te verwijderen. Mijn tanden zijn gevoelig voor kou en zoet. Maar als ik geen zoet eet heb ik daar ook geen last van. En gevoeligheid voor kou heb ik al mijn hele leven. Ik heb een tijdje af en toe met baking soda gepoetst en met olie gespoeld, daarna met zout water. Dat geeft allemaal ook idd een schoon gevoel, maar maakt mijn tanden verder niet witter ofzo en ook niet minder gevoelig. Enkel fluoride maakt die gevoeligheid minder, maar dat wil ik niet gebruiken. Beste werkt om gezond te eten en kou daar zal ik wel nooit tegen kunnen. In de afgelopen tien jaar is er nagenoeg niks veranderd aan mijn gebit en tot zes jaar geleden poetste ik nog twee keer per dag met normale tandpasta.

Iemand trouwens ervaring met een biologische tandarts?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door