Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3137888
Boeffie Blafmans schreef: Ik gebruik al jaren bijna nooit tandpasta. Bevalt prima, zie geen opmerkelijke verschillen met daarvoor. Soms gebruik ik weleda. Ik wil nog altijd erg graag een waterpik, tja zo heet dat ding nu eenmaal, maar dat is dus een apparaatje dat water spuit. Heeft iemand die gebruikt toevallig, hoe bevalt dat?
Ik heb er één. werkt goed, ik flos niet meer. de pik spuit alles schoon
#3137916
Niet helemaal regulier, maar nog wel in een tube. Ik gebruik Alverde en Ajona. Ik vind de smaak van 'gewone' tandpasta inmiddels helemaal niet zo lekker meer, die allesoverheersende mintsmaak.  :-\

En binnenkort begin ik met Lush, Toothy Tabs; op basis van baking soda en zonder fluoride.  https://www.lush.nl/shop/info/65/
Ben benieuwd!  :)
#3137951
Inge en Bono schreef: Kokosolie met zuiveringszout als tandpasta. Ik vind mijn tanden nog net zo wit als vroeger :)
Nog nooit gehoord! Ik wordt misselijk van kokosolie ... geen idee waarom, maar wat ik er ook mee doe, telkens misselijk. Tenzij voor mijn huid, dus daar gebruik ik het voor. Maar tanden poetsen kan er misschien ook wel mee, als de weleda op is!
#3138253
Lizzy schreef: Allemachtig, kost wel weer een vermogen zeg! Dik 21 euro en je doet er 2 a 3 maanden mee :-X
Daarom dacht ik, eens kijken of iemand het kent.

Tja ik ben te sch@#$%$# om naar de tandarts te gaan, heb tandvlees problemen, bloeden doet het overigens niet en gevoelige tanden.

Misschien ga ik het gewoon wel proberen... als het helpt dan is het het mij wel waard  8)
#3138316
Ik gebruik overdag de Basis Sensitiv van Lavera met bo-echinacea en propolis, en voor het slapengaan de Himalaya Salbei, Rosmarin und Teebaum (salie, rozemarijn en tea tree) van Natur Hurtig. Die is wat frisser en pikanter, maar bevat geen menthol. Beide zijn Naturkosmetik - hoe zeg je dat, biowinkelproof - en bevatten geen fluoride. De Lavera is milder van smaak maar bevat wel menthol. Die Himalaya vind ik goddelijk smaken, maar ik ben dan ook dol op tea tree. En aangezien ik dat vanwege de katten nergens kan gebruiken in huis, stop ik het maar gewoon in m'n mond! ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door