Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door chelsey
#3136456
Tim vind het heel vervelend dat Scoop plast tegen sommige planten (en die dus kapot plast), maar wat doe je hier aan? Naar wat ik weet is dit normaal reuen gedrag? Kan ik dit verhelpen door een hondentoilet aan te leggen en hem te leren enkel daarop te plassen (dus een plasveldje hé)?
Hoe doe ik dit dan en hoe leer ik hem dat? Ik denk aan hem niet meer alleen buiten laten (is toch moeilijk als ze alleen zijn dat ze niet buiten kunnen) en dan aan de riem meepakken tot aan z'n plasveldje...belonen als hij daarop plast/kakt en zo voort doen totdat hij het leert? Of ben ik niet realistisch en zal dit niet lukken om het hem aan te leren?
Door chelsey
#3136459
En hoe groot moet dit terreintje dan zijn? We hebben 2 honden, een reu en een teef maar het is vooral de reu die buiten plast (en dus zijn terrein ook afbakent)
Door Tamara
#3136468
Sinds hier zoveel valse honden lopen in de buurt en ze al een aantal keren mijn retrievers zonder reden hebben aangevallen,
hebben mijn honden een stuk kunstgras van 3 bij 3 meter waar ze op kunnen plassen en poepen.
Gewoon meteen water over het plas gooien en poep meteen opruimen. (wij ruiken alleen lichtjes wat urine als het hier een paar dagen boven de 30 graden is).

Ik kan nu ook in alle rust de poep in stukjes maken om te kijken of alles verteerd is zonder gek aangekeken te worden  :biggrin2:

Ook een strook van 1 bij 2 meter kan volgens mij hoor. Als ze maar weten dat ze daar op moeten.
Senna mijn lab kan 1,5 uur lopen op het strand en doet het toch op het gras in de tuin als ze terugkomt  ::)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3136480
Nelson heeft een eigen plek van 3 bij 2. In het begin is het net opnieuw zindelijk maken. Je doet de hond aan de lijn, gaat naar zijn plek en wacht tot hij plast. Als je reu graag ergens tegenaan plast kan je er een paaltje of iets neerzetten.

Dat doe je zo een aantal weken. Niet los in de tuin tot het kwartje gevallen is. Elke plas op zijn eigen plek beloon je alsof hij de Olympische Spelen gewonnen heeft.

Wij hebben hier een hele grote tuin, met heel veel gazon. Nelson zijn plek is gemaakt van stenen zodat hij het verschil kan zien. Hij maakt nooit een foutje, echt nooit. Vreemde honden (van mijn zus bijvoorbeeld) mogen niet op het gazon of de tuin plassen om te voorkomen dat Nelson gaat markeren. Die plassen maar mooi op straat! Poepen doet Nelson ook op zijn eigen plek. Ik hoef nooit tijdens de wandeling met zakjes poep te leuren en als je door de tuin loopt krijg je nooit vieze schoenen.

Ik vind het echt ideaal.
Door Lil
#3136588
De ervaring leert dat voor een reu een paal plaatsen wel erg handig is. Hier gingen ze leuk op hun stuk staan en piesten vanaf dat stuk met hun poot omhoog alsnog ergens anders tegenaan haha.

Op dit moment hier geen toilet. Ze doen het op gras en tegen planten. Ee tuin moet ooit nog opgeknapt worden en dan hoop ik ee tijd te hebben het ze aan te leren. Die tijd had ik met Jones niet. Die moest in de 3 weken dat ik vrij had al zo extreem veel leren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door