Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3136174
Als ik boeken lees (en dat is niet zo vaak als ik zou willen) dan lees ik zowel papier als e-book.
Meer informatieve boeken (bijv over hondengedrag) lees ik graag op papier omdat je dan makkelijker nog eens terugbladerd of iets kunt opzoeken.

Thrillers, roman, etc lees ik meestal als e-book. Dit leest lekkerder (geen zwaar boek vast te houden), op vakantie hoef je geen stapels boeken mee te slepen en ik heb ooit heel veel ebooks van iemand gekregen dus daar heb ik ook een flinke voorraad van  :biggrin2:
Door Danny
#3136178
erader, lees vooral op vakantie. Makkelijk meenemen. En in een papieren boek vind ik vaak de linker pagina niet fijn lezen..met de eraeder heb je alleen rechter pagina's  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3136181
Beiden
Maar lees te weinig eigenlijk.

Overigens vorige week vridag in een papieren boek aan het lezen buiten. Toen kwam ik weer op een voordeel van de e-reader, die heeft tenminste geen last van de wind  ;D
Door charmed
#3136186
Lees eigenlijk nooit boeken, zoek wel enorm veel informatie via google over de stofwisselingsziekte. Vind ik eigenlijk al genoeg lezen ;)
Door Esther Q
#3136187
Danny schreef: erader, lees vooral op vakantie. Makkelijk meenemen. En in een papieren boek vind ik vaak de linker pagina niet fijn lezen..met de eraeder heb je alleen rechter pagina's  ;)
Oh, ik dacht enkel de linker :P
Door Lizzy
#3136189
Papier. Liefst papier. Ik vind het wel wat hebben met een boek op de bank, dekentje, hondje op voetjes..... Lekker ouderwets :biggrin2:
Door bloemetje
#3136191
Ik ook liefst papier. Maar met mijn leesbehoefte is dat een te dure grap  :-\. Daarom al jaren een ereader. Mijn laatste heeft t begeven dus heb een nieuwe gevraagd voor mijn verjaardag.

Wanneer komt jou boek eens uit?  8)
Door Esther Q
#3136195
bloemetje schreef: Ik ook liefst papier. Maar met mijn leesbehoefte is dat een te dure grap  :-\. Daarom al jaren een ereader. Mijn laatste heeft t begeven dus heb een nieuwe gevraagd voor mijn verjaardag.

Wanneer komt jou boek eens uit?  8)
Eh ... ah, heb ik dat hier een keer laten vallen? Nou eh ... het ligt sinds 2 weken bij 5 uitgeverijen. Ik heb 1 afwijzing binnen. Als het niet regulier lukt ga ik het zelf uitgeven, dus het komt er hoe dan ook :)
Door san :)
#3136196
sinds een jaar een e reader. heerlijk, heb een KOBO aura HD. lees veel s avonds en dan is t lampje heerlijk
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3136203
Omdat ik voor de vliegvakantie geen stapel boeken mee wilde nemen heb ik toen een e-reader gekocht (januari 2015).
Ik ben voor de kobo glo gegaan (klik). Deze leest prettig qua formaat en je hebt achtergrondverlichting waardoor je geen lamp nodig hebt om te lezen.

Toch vind ik niets heerlijker dan 's ochtends in bed nog even een papieren boek te lezen, die blijft tenminste redelijk 'staan' in tegenstelling tot een e-reader. Ook het idee van een gevulde boekenkast vind ik heerlijk  ::)

Een e-reader viel me dus niets tegen en is makkelijker om mee te nemen dan papieren boeken (nog los van het feit dat er veel boeken te downloaden zijn en het dan goedkoper is, zeker wanneer je veel leest). Toch schrijf ik papieren boeken (nog) niet af ;-)
Hoorde vorige week nog van een schrijver (Wil Schackmann) dat de boekenverkoop ook weer in de lift zit en dat ging dan om papieren boeken  ;)
Door M@rina
#3136204
e-Reader!! De keuze is reuze!

Maar een echt boek ruikt zo lekker dus af en toe een echt boek en een geleend echt boek en dan eerst ff snuffen.
Ow ja, ik heb een Kindle, bevalt uitstekend, in de familie is de Kobo Glo favoriet.
Door TomsBorders
#3136206
Ik lees ong 6 boeken in de week en het liefste alleen papier. alles wat digitaal is print ik uit (en nee dat is niet milieuonvriendelijk in tegenstelling wat iedereen beweert, zie o.a. http://www.tech-pundit.com/wp-content/u ... pdf?c761ac). Van alles wat een scherm heeft wordt ik veel sneller duf dan van een goed boek en je hebt geen afleiding want je kan al je digitale zooi gewoon wegleggen. Althans, dat is hoe het voor mij persoonlijk is, ik snap de verleiding van een e-book ook wel, maar dat is het niet voor mij. Daarnaast is ongeveer 1/8e van de boeken die ik lees maar op e-book te verkrijgen.
Door Tanna
#3136209
Papier, altijd papier!  :biggrin2: Een e-reader kan ik niet goed vasthouden met mijn pijnlijke handen - dat klinkt raar, maar het is zo - en mijn ogen vinden lezen van papier ook prettiger. Bovendien vind ik al die boeken in de kast heel erg gezellig staan! In de kringloopwinkel kan ik regelmatig mijn slag slaan omdat ik alleen maar Engelstalig lees, dat verkoopt niet goed en dus krijg ik korting ::) ::).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door