Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tamara
#3136363
Ik koop altijd mijn boeken heel goedkoop bij de kringloopwinkel.
Zelfs nieuwe boeken liggen daar vaak.
Kalmerende signalen van 2013 die eigenlijk 19,95 koste heb ik voor 1 euro gelezen :biggrin2:
Voer voor carnivoeren heb ik voor 2 euro gelezen i.p.v. 15 euro.  :biggrin2:


Ik lees dierenromans en honden informatieboeken. Ik heb nog ongeveer 50 boeken liggen, maar vul altijd aan als het goede boeken zijn!

Papier dus!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3136365
Tamara schreef:
Kalmerende signalen van 2013 die eigenlijk 19,95 koste heb ik voor 1 euro gelezen :biggrin2:
Die heb ik pas uit de bieb gehaald, vind het zo'n fijn boek en ging eens kijken wat hij kost.
19,95 vind ik eigenlijk te veel van het goeie. Mazzelaar dus dat je die voor zo weinig hebt kunnen aanschaffen.
Door El_Kato
#3136401
Het meeste lees ik digitaal op een Kobo Glo, ben ik heel blij mee vooral met de achtergrond verlichting. Maar ik lees ook nog gewone boeken als dat zo uit komt en neem er ook altijd een paar mee op vakantie voor bij het zwembad of het strand ofzo..  :)
Door marina
#3136420
Ereader, absoluut!
Momenteel een kobo aura hd, super fijn apparaat met achtergrondverlichting.
Hiervoor een Kindle gehad, dat beviel ook goed (tot ik erop ging zitten  ;D)
Door san :)
#3136421
de bieb bij ons heeft nu een actie, drie maanden voor 7,50 en het abo loopt automatisch na de zomer af. leuk om eens te proberen
Gebruikersavatar
Door Laika
#3136422
Ik heb 5000 boeken op mijn tablet staan maar heb er niet 1 gelezen. Ik kan er gewoon niet aan wennen.
Voor mij dus papier. Naslagwerken wil ik nog wel eens kopen, de rest leen ik bij de bieb.
Laatst heb ik een XL abonnement gewonnen en daar maak ik dankbaar gebruik van (vind het ook erg handig om films en series te lenen)
Door hannabelgje
#3136435
Laika schreef: Ik heb 5000 boeken op mijn tablet staan maar heb er niet 1 gelezen. Ik kan er gewoon niet aan wennen.
Voor mij dus papier. Naslagwerken wil ik nog wel eens kopen, de rest leen ik bij de bieb.
Laatst heb ik een XL abonnement gewonnen en daar maak ik dankbaar gebruik van (vind het ook erg handig om films en series te lenen)
Lezen op een tablet heeft niks te maken met lezen op een ereader. Een ereader leest voor je ogen hetzelfde als een boek. Ook is een tablet qua gewicht zwaarder dan een ereader.
Nog een voordeel van een ereader vind ik dat je de lettergrootte en letterkeuze aan kan passen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3136442
Laika schreef: Ik heb 5000 boeken op mijn tablet staan maar heb er niet 1 gelezen. Ik kan er gewoon niet aan wennen.
Voor mij dus papier. Naslagwerken wil ik nog wel eens kopen, de rest leen ik bij de bieb.
Laatst heb ik een XL abonnement gewonnen en daar maak ik dankbaar gebruik van (vind het ook erg handig om films en series te lenen)
Tablet werkt inderdaad niet maar is niet te vergelijken met e-reader omdat het een compleet ander scherm is (e-reader is e-ink scherm en daardoor heel anders voor je ogen dan een gewoon scherm van een tablet dat vergelijkbaar is met het scherm van een computer). E-reader is daarom lang niet zo vermoeiend voor je ogen dan lezen op een tablet.
Door AmandaJamie
#3136444
Ik lees heel graag boeken, maar alleen van papier. Ik hou van de geur van boeken en dan het liefst als ze al wat ouder zijn. Mijn boeken haal ik gewoon op de boekenbeurs die tegenwoordig 2 keer per jaar in maastricht is. Dan kom ik thuis met 10 boeken voor 50 euro :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Door san :)
#3136448
e reader heeft inderdaad weinig overeenkomsten met een tablet of computer. leest totaal anders en omdat het gewoon een digitaal boek is met verder geen poespas is het ook echt vooral lezen. in bed vind ik het heerlijk dat t niet zo zwaar is!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3136452
Sinds kort e-reader! En wat is dat heerlijk! Echt dat had ik niet verwacht! Ik was er net zo 1,lekker papier,bladzijden omslaan. Lekker in augustus de boekenmarkt hier afstruinen opzoek naar boeken om mijn verzamelingen aan te vullen,maar ik ben overstag! Heb met de reader mijn leesbril niet meer nodig,of leeszonnebril aan het strand! Iet wat de bladzijden vergroten en lezen maar. Ik had voor een vakantie ook boeken op mijn ipad staan,maar dat vind ik 3x niets. Te zwaar,spiegeling van het glas en houdt ermee op als je in de zon leest! Maar een e-reader,ja heerlijk!
Door Tamara
#3136469
Wat ik mij afvraag, als je ereader/ebook kapot gaat, ben je dan al je boeken kwijt?  ???
Door Tamara
#3136470
KarenH schreef: Die heb ik pas uit de bieb gehaald, vind het zo'n fijn boek en ging eens kijken wat hij kost.
19,95 vind ik eigenlijk te veel van het goeie. Mazzelaar dus dat je die voor zo weinig hebt kunnen aanschaffen.


Ik kan eventueel als ik veel boeken gelezen heb ze verkopen op koningsdag, dan lees ik ze gratis  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Radja
#3136482
Tamara schreef: Wat ik mij afvraag, als je ereader/ebook kapot gaat, ben je dan al je boeken kwijt?  ???

Mijn boeken staan op een backup op de PC
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3136484
Tamara schreef: Wat ik mij afvraag, als je ereader/ebook kapot gaat, ben je dan al je boeken kwijt?  ???
Hangt er vanaf of ze aan een apparaat of een account gekoppeld zijn.
Wanneer het aan een account gekoppeld is dan meld je dat account aan op nieuw apparaat en na synchroniseren staan je boeken op het nieuwe apparaat.
Wanneer het aan het apparaat gekoppeld staat dan ben je ze inderdaad dan kwijt wanneer je geen back-up hebt.
Zelf heb ik mijn e-books vanaf de computer op de e-reader gezet en heb ze dus nog gewoon op de computer staan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door